Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen menn (stadig flere) får barn, oppdrar og oppfostrer dem noenlunde jevnbyrdig med barnets mor til de flytter og, og flytter så selv inn med en yngre kvinne som de også får barn med, og gjentar.

Kvinner forklarer dette ofte med at «menn er drittsekker», «menn tenker med det som dingler mellom bena», «midtlivskrise» «for noen idioter som gidder å gå på småbarnsfasen en gang til».

Menn har (ikke overraskende) andre forklaringer. Dette må være en alpha-male som har så gode gener/inntekt at han i en alder av 45-50 fortrenger menn på 25-30 som er mer jevnaldrende med kvinnen.

Jeg har tenkt litt på om det kan være en annen forklaring. Mange middelaldrende menn er frustrert i forholdet. De bor sammen med en dame som er mer opptatt av gardiner, yoga eller tv-shop enn å være kjæreste. En som konkurrerer om å være «mannen» i forholdet ved å ta til seg alle de stereotype dårlige mannlige trekkene, men ingen av de gode. Og glemmer å være kvinne på veien.

Hvordan ser sjekkemarkedet ut for en slik mann? Min hypotese er at 25/30-årige kvinner er attraktive ikke bare for måten de ser ut på, men fordi de i større grad framstår som åpen for kjærlighet og forpliktelse. At disse 50-årige mennene kanskje ikke beskrives godt som overkåte gamlinger, og heller ikke er ute etter å spre de flotte genene sine mest mulig. Men at de er hungrig etter kjærlighet og forpliktelse, og fordi de har tatt vare på karriere og kropp så har de muligheten til å få oppleve det en gang til. Og at dette med kull#2 ikke er en bevisst plan, og kanskje endog prisen de må betale for å få et rikt kjærlighetsliv?

Anonymkode: 75f9d...2eb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De vil ha forpliktelse, derfor stikker de fra familien for å skape en ny?

Anonymkode: 6a553...667

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De vil ha forpliktelse, derfor stikker de fra familien for å skape en ny?

Anonymkode: 6a553...667

Hvis barna er flyttet ut og dama har flyktet inn i tv-shop så tenker de kanskje at tiden for forpliktelse er over?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De finner seg en yngre og penere dame når barnefamilielivet blir for kjedelig. Og så oppdager de at kull #2 er prisen å betale for å kunne beholde den nye dama. Hormonene tar over, og dermed er det gjort. 

Anonymkode: ec0f8...056

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Min hypotese er at slike tråder er det nærmeste du noensinne kommer ideen til å få et eneste kull med barn.

Anonymkode: 95f5f...856

• Liker 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så lurt da, for ofte vil nok kone nr 2 stikke/være slem og humørsyk mot gamlefar når han bikker 70 og hun er midt i livet.

Ungene fra kull nr 1 vil vel ofte se på ham som en patetisk fyr og dårlig far også.

Anonymkode: fb012...2f0

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke godt å si, men menn går ofte for noe yngre kvinner. Dette kombinert med at snittalderen for første fødte barn går opp så vil målgruppen 30+ med stor sannsynlighet ikke ha barn. Dermed er barn potensielt "kostnaden" for forholdet.

Vil han ikke ha barn så bør han bare sterilisere seg. Står selv på venteliste for sterilisering.

Anonymkode: 7099a...707

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Noen menn (stadig flere) får barn, oppdrar og oppfostrer dem noenlunde jevnbyrdig med barnets mor til de flytter og, og flytter så selv inn med en yngre kvinne som de også får barn med, og gjentar.

For ordens skyld: «oppfostrer dem noenlunde jevnbyrdig med barnets mor inntil barna flytter ut, og flytter så selv…»

I tilfelle jeg var uklar (jeg får ikke redigert posten).

AnonymBruker
Skrevet

Har også sett menn som får barn i slutten av 20 åra - begynnelsen av 30 åra, også var det ikke så kult alikevel. Så drar de fordi de ikke var klare for det, så finner de noen andre og får barn igjen sånn 10 år senere, og later som om den første familien aldri skjedde.

Anonymkode: b3f7e...bde

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dersom en mann ender opp med en kone som ikke finnes interessert i ham etter 20 års samliv så er det trolig gode grunner til det. F eks hvor mange våkenetter med barna har han tatt, hvor jevnbyrdige har de vært i fht husarbeid og hjemlig logistikk, hvor mye fokus har han hatt på orgasme hos sin kvinne i fht sin egen? Statistikk viser at stadig flere kvinner over 50 foretrekker å leve alene fremfor med en mannlig partner. Dette bør menn ta mye mer innover seg, hvert fall i Norge hvor de er i et stadig større overtall i fht kvinner.

Anonymkode: 0228d...e98

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Min observasjon:

De som går for et kull nr 2 er i stor grad de som har vært freeloaders i den første familien. Det er ikke de som bryter. De blir forlatt av en ektefelle som er drittlei av å ha et voksent barn i tillegg til å være alene med sine faktiske barn.

Mennene deler seg i to grupper.

Gruppe 1 er totalt uforstående. De har ofte hatt mye høyere lønn enn lvinnen og tenket dette gir fribillett. De blir elendige menn og fedre også i familie nr 2, og går ofte på et nytt samlivsbrudd etter en tid.

Gruppe 2 innser sine feil og gjør det bedre på forsøk nr 2. Det gremmer selvsagt første kone at han plutselig ser lyset, men det er jo høyst gledelig at han har evme til å lære av sine feil.

Anonymkode: 199db...eba

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Statistikk viser at stadig flere kvinner over 50 foretrekker å leve alene fremfor med en mannlig partner.

Dette underbygger poenget mitt: 50-årige menn finner seg en 30-åring hvis de er i en posisjon til det fordi 30-åringer er mer åpne for parforhold.

AnonymBruker
Skrevet

Folk gjør akkurat som de vil

Anonymkode: b58fa...02b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kvinner forklarer dette ofte med at «menn er drittsekker», «menn tenker med det som dingler mellom bena», «midtlivskrise» «for noen idioter som gidder å gå på småbarnsfasen en gang til».

Menn har (ikke overraskende) andre forklaringer. Dette må være en alpha-male som har så gode gener/inntekt at han i en alder av 45-50 fortrenger menn på 25-30 som er mer jevnaldrende med kvinnen.

Jeg har tenkt litt på om det kan være en annen forklaring. Mange middelaldrende menn er frustrert i forholdet. De bor sammen med en dame som er mer opptatt av gardiner, yoga eller tv-shop enn å være kjæreste. En som konkurrerer om å være «mannen» i forholdet ved å ta til seg alle de stereotype dårlige mannlige trekkene, men ingen av de gode. Og glemmer å være kvinne på veien.

Hvordan ser sjekkemarkedet ut for en slik mann? Min hypotese er at 25/30-årige kvinner er attraktive ikke bare for måten de ser ut på, men fordi de i større grad framstår som åpen for kjærlighet og forpliktelse. At disse 50-årige mennene kanskje ikke beskrives godt som overkåte gamlinger, og heller ikke er ute etter å spre de flotte genene sine mest mulig. Men at de er hungrig etter kjærlighet og forpliktelse, og fordi de har tatt vare på karriere og kropp så har de muligheten til å få oppleve det en gang til. Og at dette med kull#2 ikke er en bevisst plan, og kanskje endog prisen de må betale for å få et rikt kjærlighetsliv?

Helt til de «unge damene « finner de 20 år eldre gubbene kjedelig , å finner seg yngre sprekinger . 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror denne mannegruppa er mer variert enn det. Det er mange mennesker, kvinner inkludert, som får barn med mer enn én partner, og det er ikke noe suspekt i det. Det kan rett og slett skyldes at forholdet til første partner ble dårlig. Mange par takler jo ikke å få barn sammen.

Noen menn reagerer med å ta for lite ansvar. Noen kvinner går så opp i mammarollen at de knapt har noen egen personlighet igjen. Begge deler er dårlig for kjærligheten.

Anonymkode: 02e40...c26

Skrevet

Av og til skilles mann, og det må være greit. Det jeg er bekymret for er enkelte menn som produserer mange barn, men som tenker at man ikke er forelder etter at barna flytter ut at det at de kan lage barn, betyr at de burde uten å tenke på at barna kommer til å miste faren sin tidlig av alderdom.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvis barna er flyttet ut og dama har flyktet inn i tv-shop så tenker de kanskje at tiden for forpliktelse er over?

Hvem er det egentlig som handler på tv-shop i 2024? Det er vel sånt gamle damer gjorde for 30 år siden ..?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette underbygger poenget mitt: 50-årige menn finner seg en 30-åring hvis de er i en posisjon til det fordi 30-åringer er mer åpne for parforhold.

Fordi mennene selv har brukt opp sine jevnaldrende kvinner, som etter 20 år ikke orker mer og heller vil bo alene.

Selvfølgelig er mennene mer interesserte i å beholde dame nr 2 da de blir gratis hjemmesykepleiere for dem når de selv runder 70 og kone nr 2 fremdeles har 15 år igjen i arbeidslivet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Helt til de «unge damene « finner de 20 år eldre gubbene kjedelig , å finner seg yngre sprekinger . 

Det er alltid en risiko for å bli forlatt. Den beste løsningen på det er å aldri elske. Mange av oss synes det er en dårlig løsning.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror denne mannegruppa er mer variert enn det. Det er mange mennesker, kvinner inkludert, som får barn med mer enn én partner, og det er ikke noe suspekt i det. Det kan rett og slett skyldes at forholdet til første partner ble dårlig. Mange par takler jo ikke å få barn sammen.

Anonymkode: 02e40...c26

Hvis du leser posten min så beskriver jeg ikke det generelle tilfellet at man har barn med flere. Jeg beskriver spesifikt fenomenet at enkelte middelaldrende menn med ~voksne barn går fra dama/kona og samtidig eller etter en tid finner en yngre dame som han også får barn med.

Jeg er enig i at ethvert «dårlig» forhold kan skyldes mannen, kvinnen eller begge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er alltid en risiko for å bli forlatt. Den beste løsningen på det er å aldri elske. Mange av oss synes det er en dårlig løsning.

Hvis du leser posten min så beskriver jeg ikke det generelle tilfellet at man har barn med flere. Jeg beskriver spesifikt fenomenet at enkelte middelaldrende menn med ~voksne barn går fra dama/kona og samtidig eller etter en tid finner en yngre dame som han også får barn med.

Jeg er enig i at ethvert «dårlig» forhold kan skyldes mannen, kvinnen eller begge.

Det fins nok ikke en spesifikk grunn for det. Noen ganger er det umodne menn , andre ganger vrange damer . Ganske menneskelig å prøve lykken igjen . Men det finnes hverken en garanti , fasit eller en generell årsak til det.,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...