Gå til innhold

Vondt i korsrygg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I det siste har jeg hatt vondt i korsryggen. Har vært litt stress og bekymringer i det siste, så vet ikke om det kan være psykisk. Om dagen er den ikke vond, jeg kan gjøre praktiske ting. Men om natten når jeg legger meg så begynner den å bli vond, det er vondt å ligge på venstre side, det er bare å sove på den siden at jeg kan sovne. Snur meg og snur meg i sengen, men den er vond. Sliter med å sovne også og sove om natta. Er kjempetrøtt om dagen for det. Har ikke tatt noe smertestillende for ryggen men pleier å smøre på sånn gelé, og det hjelper litt men ikke i det lange. Veldig ofte sitter smerten på venstre side mot rompeballen men ofte også hele korsryggen, vanskelig å forklare men som om det er spent hele tiden.

Går tur hver dag og er i bevegelse, men ryggen tar knekken på meg og har mistet også matlyst, føler meg mett hele dagen lang.

Venninna mi har anbefalt meg en kiropraktor, hun skryter veldig mye av ham og bet meg prøve.

Hva tenker dere? Noen som har slitt med slike smerter og har tips til hva gjøre eller hva som kan hjelpe? 

Anonymkode: 6327d...6fa

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kiropraktor som venninna di har anbefalt.

Anonymkode: 6f88f...c74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hormonelt? Mensen? Jeg hadde en lang syklus (nesten 20 dager med mensblødning og veldig vondt i korsryggen). Nå som dette har stabilisert seg, så forsvant smerten i korsryggen og. Jeg hadde så mye smerter at jeg ikke klarte å sitte. Måtte enten ligge eller gå rolig 

Anonymkode: d2b83...700

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kiropraktor og øvelser. 

jeg bruker foundation training (Eric goodman) for å holde ryggsmerter i sjakk. Finnes mye info på YouTube om det.

Anonymkode: 826cf...721

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kiropraktor som venninna di har anbefalt.

Anonymkode: 6f88f...c74

Da får jeg bestille time.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hormonelt? Mensen? Jeg hadde en lang syklus (nesten 20 dager med mensblødning og veldig vondt i korsryggen). Nå som dette har stabilisert seg, så forsvant smerten i korsryggen og. Jeg hadde så mye smerter at jeg ikke klarte å sitte. Måtte enten ligge eller gå rolig 

Anonymkode: d2b83...700

Tja, kanskje stress, har gått litt gjennom noe vondt. Mensen kommer til uken, så vet ikke om det er mulig når jeg ikke har den enda. Har hatt vondt i korsryggen før også innimellom men aldri som nå og så lenge. :( Det verste er å ligge i sengen, vanskelig å finne posisjon som ikke er vond.

Ts

Skrevet

Prøv rygghev på helsestudio. 

Evt. en maskin med tilsvarende effekt. 

AnonymBruker
Skrevet
totti_1 skrev (19 minutter siden):

Prøv rygghev på helsestudio. 

Evt. en maskin med tilsvarende effekt. 

Godt tips. For meg (som selvfølgelig ikke er lege, men som har en del erfaring med dette), høres dette ut som klassisk sliten og svak korsrygg som trenger å styrkes.

Anonymkode: 25098...d18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vondt i korsryggen og fant ut at jeg var stiv i hoftene. Jeg ble bedre etter fire dager med Yoga with Ariadne, lower back pain.

Anonymkode: 02c9c...7ec

AnonymBruker
Skrevet

Sånn det startet hos meg også, fikk et prolaps i korsryggen. Men det virket i mange uker i forveien først. Når prolapset kom klarte jeg ikke lenger å gå eller bevege meg.

Anonymkode: 866a2...2ed

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du trenger å trene opp kjernemuskulaturen din. Gå til fysioterapeut for å lære å gjøre øvelsene riktig så du ikke forverrer situasjonen.

Anonymkode: 11454...fb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville gått til en fysioterapeut.

Anonymkode: 7ee98...917

Skrevet

Høres ut som du trenger å trene opp kjernemuskulaturen din. Gå til fysioterapeut for å lære å gjøre øvelsene riktig så du ikke forverrer situasjonen.

Problemet med fysio er at de foreslår tyngre øvelser? Fordi de ikke har apparater og gjør alt "manuelt"/"kroppsvekt".

Helsestudio og et par apparater er minste motstands vei... Evo Fitness er åpent 20 timer i døgnet uten bemanning. Rolig og fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...