Gå til innhold

Hva serverer dere i familiebursdag for små barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva serverer dere når det er familiebursdag for barn i alderen 3-7 år? Barnevennlig mat som pølser eller noe annet?

Anonymkode: 9f86c...a4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kaker.  Hadde det vært en helg hadde vi kanskje servert mat også, men da har vi laget pizza. Mest fordi jeg ikke takler pølselukta.

Anonymkode: 62fba...636

AnonymBruker
Skrevet

Sodd med loff og smør slår an hos både store og små er min erfaring.

Anonymkode: 90698...fb1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Serverer ikke egen mat til barna. De får det samme som oss andre. Vi pleier å ha taco, lasagne eller lappskaus. 

Anonymkode: f4a34...a66

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Pølser

Anonymkode: 6e0cd...46d

AnonymBruker
Skrevet

En stor pastagryte pleier jeg å lage. Vi gjør det uformelt og hyggelig, er ute hvis det går an. Og (sjokk!!) et glass vin eller en øl til de voksne som ønsker det.

Anonymkode: c275e...a9c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sodd med loff og smør slår an hos både store og små er min erfaring.

Anonymkode: 90698...fb1

Sodd er verdens kjedeligste mat, hadde aldri "slått an" hos verken meg eller noen jeg kjenner.

Anonymkode: 930f7...a92

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Biryani 😀😀😀

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme som voksenbursdag med barn. På sommeren griller vi pølser, mange typer med masse tilbehør. Suppe hvis det er dårlig vær. Vi er mange, så vi har to forskjellige supper, for eksempel blåskjellsuppe eller blomkålsuppe og grønnsaksuppe. På høsten har vi hatt ulike ting. Tapas, taco, lasagne, suppe. Det som gjør det til en barnebursdag er antall lys og innhold i gaver. Ellers prøver vi at det skal være gøy for alle uansett hva som har samlet oss.

Anonymkode: 27b69...2fa

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnets bursdag: pølser, pizza, grønnsakssuppe eller det barnet ønsker. 

Oss foreldre: noe de fleste liker, men trenger ikke være "barnslig mat". Blomkålsuppe, chilli con carne, linsegryte, tapas, pastasalat. Brød/rundstykker på siden. Liker ikke noen maten kan de spise Brød. Man blir også litt mett av kaker.

Vi er mange, så det blir gjerne 3-4 typer kaker/bakst. Feks sjokoladekake, ostekake, gulrotkake, blåbærmuffins. Også frukt/bær.

Anonymkode: fef5e...6e2

Skrevet (endret)

Da serverer jeg det vi har lyst på. To av tre barn spiser alt og det tredje får gjerne noe eget i selskap hvis han ikke liker det som serveres. Til hverdags tilpasses det sjelden, men når det er fest og bursdagsfeiring synes jeg alle skal få noe de liker og ikke bare spise tilbehør. Og så blir det selvsagt kaker etter middag.

Endret av Arkana
AnonymBruker
Skrevet

Kaker hver gang. Pølse eller pizza de gangene jeg har overskudd til å gjøre det ekstra. Brus og kaffe til drikke, evt juice eller saft om det er små barn med. Og gjerne et par typer potetgull.

ALDRI alkohol i feiringer der hovedpersonen er under 18. Hverken bursdager, dåp eller konfirmasjon.

Anonymkode: f3a8d...714

AnonymBruker
Skrevet

Vi pleide å servere barnets favorittmiddag i de tilfellene. Så det ble pølser, hamburgere, pizza osv. Det som var favorittmaten det ene året var ikke nødvendigvis det samme året etter.

Anonymkode: 6f180...4e7

AnonymBruker
Skrevet

Pizza med litt ulik topping, hvor barna får velge topping selv på en del av pizzaen.

Sist hadde vi taco etter bursdagsbarnets ønske. Det var litt slitsomt, eller kanskje dårlig planlagt av oss. Det var ganske mange i den bursdagen, og det ble veldig mye kutting og veldig mange skåler og vandring rundt langbordet da alle skulle fylle tortillaen sin. 

Anonymkode: 88191...ee6

AnonymBruker
Skrevet

Familiebursdag i ukedag var det gjerne pølser med mye tilbehør og kaker etterpå. I en helg kunne vi grille forskjellig grillmat, lage en gryte f.eks. Vi var gjerne 15++ så fungerer best litt enkelt, ikke så mye dill. Alltid kaker. 

Anonymkode: 2af07...972

Skrevet

Barna bestemmer menyen, så da blir det som oftest pølser. Supplerer gjerne med pizzasnurrer. Og så serveres barnets favorittkake og muffins, boller e.l. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi griller som regel 

Anonymkode: 9ea78...9a3

AnonymBruker
Skrevet

Serverer det samme til alle :) Typ koldtbord, gryte, kyllingsalat eller spekemat og tilbehør. 

Anonymkode: 626ae...56e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva serverer dere når det er familiebursdag for barn i alderen 3-7 år? Barnevennlig mat som pølser eller noe annet?

Anonymkode: 9f86c...a4e

Pølse med brød , gelé & vaniljesaus , sjokoladekake og saltstenger / potetskruer. 

AnonymBruker
Skrevet

Taco eller lasagne er en hit hos både store og små. 

Anonymkode: 8e631...c82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...