Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gjennom et vondt og tøft brudd med en psykopatisk mann.

Etter en stund tok en X fra lenge siden kontakt. Han hadde hørt at jeg hadde det kjipt og ville bare snakke og støtte. 
Siden har vi hatt jevnlig kontakt på SoMe og snakket sammen på telefonen - i perioder daglig.

Han har samboer, men lite interessert i at jeg skulle møte henne.

Etter en tid spurte han om han kunne komme på besøk til meg en kveld. Dette var veldig hyggelig. Vi har masse felles interesser og prata masse sammen. Et besøk ble fort til flere. En kveld ble han fysisk. Strøk meg på ryggen og kyssa meg. Selvfølgelig burde jeg sagt nei, men det gjorde jeg ikke. Vi havna til slutt i senga sammen.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har dårlig samvittighet og er kjempeskuffa over meg selv. Trenger ikke masse hat og leksjoner om hvor dum jeg er, for det vet jeg og forteller meg selv hele tida.

Hvordan kommer jeg meg videre etter dette?

Anonymkode: 2e9d7...228

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

Aldri snakk med han igjen

Skrevet

Akkurat -hva- har du gjort feil?

Det er han som har vært utro, ikke du. Du har ingen forpliktelser ovenfor noen du aldri har møtt. Det er helt urimelig både av deg og eventuelt andre å klandre deg for noe som helst.

Den er den som er utro som eventuelt er en skurk ... ingen andre.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hans ansvar, ikke ditt. Det er han som er i et forhold, det er han som har vært utro, det er han som har lovet ting han ikke har holdt. 

Dette må han ta på sin kappe - det er han som er i et forhold, og det forholdet handler om han og henne, ikke du. Du har ikke lovet henne noe som helst. 

Det er jo trist for henne at han tok det valget, men du er ikke en del av det - det handler om de to. Hvis ikke han hadde valgt å være utro, hadde ingenting skjedd. 

Så legg ansvaret der det hører hjemme, og slapp helt av, det er ikke du som har gjort noe galt. 

Anonymkode: 2f81a...9f0

AnonymBruker
Skrevet

Hva heter han? 

Anonymkode: 698cf...600

AnonymBruker
Skrevet
Even Tuell skrev (5 timer siden):

Det er han som har vært utro, ikke du. Du har ingen forpliktelser ovenfor noen du aldri har møtt. Det er helt urimelig både av deg og eventuelt andre å klandre deg for noe som helst.

Ts har gjort noe mot en annen, selv om hun ikke har lovet noe. Vi skal ikke gjøre vondt mot andre, løfter eller ei. Men til ts vil jeg si at det beste du kan gjøre nå, er å ikke ha noen form for kontakt med ham mer. 

Anonymkode: 84374...ec0

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Etter en stund tok en X fra lenge siden kontakt. Han hadde hørt at jeg hadde det kjipt og ville bare snakke og støtte. 
Siden har vi hatt jevnlig kontakt på SoMe og snakket sammen på telefonen - i perioder daglig.

Etter en tid spurte han om han kunne komme på besøk til meg en kveld. Dette var veldig hyggelig. Vi har masse felles interesser og prata masse sammen. Et besøk ble fort til flere. En kveld ble han fysisk. Strøk meg på ryggen og kyssa meg. Selvfølgelig burde jeg sagt nei, men det gjorde jeg ikke. Vi havna til slutt i senga sammen.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har dårlig samvittighet og er kjempeskuffa over meg selv. Trenger ikke masse hat og leksjoner om hvor dum jeg er, for det vet jeg og forteller meg selv hele tida.

Ikke møt han igjen. Virker mer som han utnyttet at du var i en sårbar situasjon. Møter du han igjen gjør du det verre for deg selv og samboeren hans. 

Prøv å gjør ting du er glad i sammen med venner. Få litt sunn glede inn i livet igjen. 

Anonymkode: 88c8c...4d5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du er ikke dum, men du fortjener heller ikke å bruke tid på menn som legger med andre enn sin samboer. Om han virkelig brydde seg og var en bra fyr, ville han ryddet hjemme først. Om hans lojalitet er avhengig av at kvinnene rundt ham sier nei, fordi han ikke har selvkontroll, burde ikke det være attraktivt.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Minn deg selv på hvorfor han er en X.

Deretter løfter du hodet og går videre.

• Nyttig 2
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Ts har gjort noe mot en annen, selv om hun ikke har lovet noe. Vi skal ikke gjøre vondt mot andre, løfter eller ei. Men til ts vil jeg si at det beste du kan gjøre nå, er å ikke ha noen form for kontakt med ham mer. 

Anonymkode: 84374...ec0

Hun har jo ikke det.
TS har ikke noe ansvar ovenfor ex-ens nåværende partner.
TS har ikke vært utro.
TS har ikke brutt noen løfter.
Og det høres heller ikke ut som at TS har aktivt gått ut for å få ex-en tilbake og til sengs ... jaktet på ham. Hun har ikke lagt utspekulerte planer. Hun har bare blitt med på leken... en lek ex-en tok inititativ til:
- "Etter en tid spurte han om han kunne komme på besøk til meg en kveld." 
- "En kveld ble han fysisk. Strøk meg på ryggen og kyssa meg.".

Ex-en derimot, han har en del å svare for. Det er han som har vært utro. Om det er noen som skal få ramsalt kritikk og fordømmelse, så er det jo han ... ikke TS. Han har aktivt gått ut, oppsøkt en ex, invitert seg selv hjem til henne og lagt an på henne. Dette er ikke uaktsomt; det er overlagt. Han har nokså tydelig hatt som mål å komme til sengs med ex-en sin igjen, helt bevisst, mens nåværende partner sitter uvitende hjemme.

Jeg synes TS får ufortjent mye dritt her. Hvorfor i all verden skal hun få ansvar for å ta vare på hans troskap?
Legg heller skyld og fordømmelse på de skuldrene som fortjener dem.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tok den exen kontakt med deg igjen sa du?  
For meg hadde han en plan om utroskap allerede fra børjan. 
Kutt han ut . Det vil ikke komme noe godt ut av det det 

Anonymkode: a2ce7...85b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er kjipt mot samboeren hans. Men det er jo deg selv du har vært styggest mot. I stedet for å skaffe deg en solid støtte i deg selv, venner eller profesjonelle har du brukt en eks som klagemur. Du var etablert mønsteret med å velge en emosjonelt utilgjengelig fyr som partner enda en gang og du kommer til å lide. 

Bryt med ham og finn egenverdien din. Du er verdifull og du fortjener å være med noen som er tilgjengelig. 

Anonymkode: c2a04...2f6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig klar over at jeg har vært kjip mot henne. Har behov for å tilstå hva jeg har gjort og be om unnskyldning, men det vil selvfølgelig gjøre alt mye verre. Hun vet jo ingen ting, stakkar, og tror hun lever drømmelivet på en rosa sky.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 2.32):

Hva heter han? 

Anonymkode: 698cf...600

Wtf..? :D

Anonymkode: 3afec...edc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fullstendig klar over at jeg har vært kjip mot henne. Har behov for å tilstå hva jeg har gjort og be om unnskyldning, men det vil selvfølgelig gjøre alt mye verre. Hun vet jo ingen ting, stakkar, og tror hun lever drømmelivet på en rosa sky.

Du vet da virkelig ikke hva hun tror.

Når det gjelder hva du gjør videre, så tar du lærdom av dette og kutter kontakt med den sleske eksen din. Du vet hva slags fyr han er nå. Hvis du trenger en trøst så får det være at du ikke endte opp med kjønnssykdommer da du var sammen med han, for du må nesten gå ut fra at han gjorde det samme mot deg.

Anonymkode: 97804...f95

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde følt meg råtten hvis jeg var deg 

Anonymkode: 8509b...f25

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jauda. Sjekke tråden om besøksforbud mot eksen. Fryktelig mye likt i denne tråden og den om besøksforbud. Bortsett fra tidslinjen da. 🙄 

• Nyttig 2
Skrevet
On 3/10/2024 at 3:45 PM, Even Tuell said:

Jeg synes TS får ufortjent mye dritt her. Hvorfor i all verden skal hun få ansvar for å ta vare på hans troskap?
Legg heller skyld og fordømmelse på de skuldrene som fortjener dem.

Vi er alle ansvarlige for våre egne handlinger og måten vi operer på her i verden. At det er x'en som er utro forsvarer ikke det at TS medvirker til å potensielt påføre en annen emosjonell skade.

Dette handler i utgangspunktet om verdier. Det å ikke påta seg ansvar for hva slags effekt vi har på andres liv er også et valg.

Her er folk forskjellige. Verden ville uten tvil vært et bedre sted om vi mennesker brydde oss mer om hverandre :)

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Even Tuell skrev (På 10.3.2024 den 0.46):

Hva i alle helveter?! Det er han som er utro som er skurken, helt klart, Det er urimelig å klandre henne ja, men ikke HELT. Hun har NOE skyld, da hun tross alt vet han er en opptatt mann, uansett hvor mye drittsekk han er mot sin partner. Man knuller ikke folk som er i et forhold, det er forkastelig. 

Anonymkode: 2ad17...a97

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
HSV50 skrev (10 timer siden):

Jauda. Sjekke tråden om besøksforbud mot eksen. Fryktelig mye likt i denne tråden og den om besøksforbud. Bortsett fra tidslinjen da. 🙄 

Enig!

Og som du (tror det var deg, beklager vist det ikke var det) skrev i en annen tråd her, herregud så mye psykiatri det er blitt her inne på KG.. Selv ett barn ville ha kjent igjen disse ensidede, "gjøre seg selv til offer" og teite innleggene som kun et rop om oppmerksomhet. 

Vi skjønner at dere ikke forteller HELE sannheten, og at dere lever i deres egen verden!

Anonymkode: b89ad...17b

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...