AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Jeg har hatt en ganske kjip periode. Bestilte meg en helgetur til Gdansk, bare for å komme meg litt vekk og jeg tror jeg trenger å ta meg en tur alene. Om ikke annet for å bevise for meg selv at jeg klarer å ha det gøy på egenhånd. Jeg var litt stolt over at jeg i det hele tatt turte å bestille meg en tur så jeg sa det til en venn. Denne vennen ville bli med, men jeg sa at jeg ville dra alene. Nå er denne vennen sur fordi jeg "ikke vil at vi skal dra på tur sammen". Har forsøkt å si at dette er noe jeg vil og trenger å gjøre alene, men det hjelper ikke. Er det noen som kan tenke seg hvorfor min venn er sur? Anonymkode: 1885d...91e 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #2 Skrevet 9. mars 2024 Fordi personen kunne tenkt seg på tur og da ikke alene. Forståelig. Anonymkode: a4dec...dda
Blåttvann Skrevet 9. mars 2024 #3 Skrevet 9. mars 2024 (endret) Hun har sagt hvorfor hun er sur, så det trenger verken du eller jeg å lure på. Men jeg synes ikke din venn har grunn til å være sur og jeg synes hun er veldig egosentrisk. Endret 10. mars 2024 av Blåttvann 9 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #4 Skrevet 9. mars 2024 Merkelig dette, at når man har planer selv, sier det til noen før det skjer, så skal det spoleres på et vis. Har lært meg å holde munnn til det er forsent å spolere. Bare en slik reaksjon du får her ødelegger jo litt av den reisegleden. Eneste jeg sier sånt til er brødrene mine. De heier litt på meg og blir ikke sjalu. Men min søster får ikke vite noe før etterpå. Hun lager drama uansett da. Men får garantert bedre tur om hun ikke vet noe. Anonymkode: 707da...964 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #5 Skrevet 9. mars 2024 «Hyggelig at du ville bli med men denne turen reiser jeg alene. Du og jeg kan ta en tur sammen i mai, hva med Dublin? Eller skal vi heller dra til Praha?» Anonymkode: cd12a...d63 5 3
Akryl Skrevet 9. mars 2024 #6 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har hatt en ganske kjip periode. Bestilte meg en helgetur til Gdansk, bare for å komme meg litt vekk og jeg tror jeg trenger å ta meg en tur alene. Om ikke annet for å bevise for meg selv at jeg klarer å ha det gøy på egenhånd. Jeg var litt stolt over at jeg i det hele tatt turte å bestille meg en tur så jeg sa det til en venn. Denne vennen ville bli med, men jeg sa at jeg ville dra alene. Nå er denne vennen sur fordi jeg "ikke vil at vi skal dra på tur sammen". Har forsøkt å si at dette er noe jeg vil og trenger å gjøre alene, men det hjelper ikke. Er det noen som kan tenke seg hvorfor min venn er sur? Anonymkode: 1885d...91e Du lar vennen bli med nå, og reiser i hemmelighet neste gang
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #7 Skrevet 9. mars 2024 Akryl skrev (1 minutt siden): Du lar vennen bli med nå, og reiser i hemmelighet neste gang Nei, hva i all verden. Man kan heller planlegge en fellestur senere. Stemningen på denne turen er ødelagt allerede. Skjønner godt at TS vil reise alene. Anonymkode: d741b...53a 12 1 2
Lille39 Skrevet 10. mars 2024 #8 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har hatt en ganske kjip periode. Bestilte meg en helgetur til Gdansk, bare for å komme meg litt vekk og jeg tror jeg trenger å ta meg en tur alene. Om ikke annet for å bevise for meg selv at jeg klarer å ha det gøy på egenhånd. Jeg var litt stolt over at jeg i det hele tatt turte å bestille meg en tur så jeg sa det til en venn. Denne vennen ville bli med, men jeg sa at jeg ville dra alene. Nå er denne vennen sur fordi jeg "ikke vil at vi skal dra på tur sammen". Har forsøkt å si at dette er noe jeg vil og trenger å gjøre alene, men det hjelper ikke. Er det noen som kan tenke seg hvorfor min venn er sur? Anonymkode: 1885d...91e Sjalu fordi du tørr å reise alene. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #9 Skrevet 10. mars 2024 15 minutter siden, Akryl said: Du lar vennen bli med nå, og reiser i hemmelighet neste gang Så jeg må gjøre ting som jeg vil i hemmelighet. Det er jo godt å vite..🙄 Anonymkode: 1885d...91e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #10 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): «Hyggelig at du ville bli med men denne turen reiser jeg alene. Du og jeg kan ta en tur sammen i mai, hva med Dublin? Eller skal vi heller dra til Praha?» Anonymkode: cd12a...d63 Man reiser da ikke med en sånn surpomp. Hadde aldri orket å gå på eggeskal rundt noen på ferieb🤣 Anonymkode: c5f1b...483 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #11 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så jeg må gjøre ting som jeg vil i hemmelighet. Det er jo godt å vite..🙄 Anonymkode: 1885d...91e Ja, eller tåle at noen hadde ville være med. Anonymkode: a4dec...dda 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så jeg må gjøre ting som jeg vil i hemmelighet. Det er jo godt å vite..🙄 Anonymkode: 1885d...91e Bare tull, du gjør det du vil, ditt liv ditt valg. Selvsagt skal du få nyte ferien alene uten at noen skal forsure det for deg. Venneinnen din har ingen grunn for å være sur. Anonymkode: 05e39...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #13 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, eller tåle at noen hadde ville være med. Anonymkode: a4dec...dda Hvorfor skal noen være med?? Hu må da få reise alene hvis hun vil.. Veninna kan finne noen adre å reise med. Herregud Anonymkode: 05e39...fd9 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #14 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor skal noen være med?? Hu må da få reise alene hvis hun vil.. Veninna kan finne noen adre å reise med. Herregud Anonymkode: 05e39...fd9 Fordi de har lyst. Det får tåles eller ikke si noe. Opp til hver enkelt. Anonymkode: a4dec...dda 1
got2go Skrevet 10. mars 2024 #15 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi personen kunne tenkt seg på tur og da ikke alene. Forståelig. Anonymkode: a4dec...dda Forståelig at hun blir sur på ts?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #16 Skrevet 10. mars 2024 Kanskje hun tror at du hadde tatt med noen andre om noen andre hadde spurt? Hadde bare forklart ordentlig at jeg trengte alenetid og utforske ting solo, og hvis hun fortsatt hadde vært sur hadde jeg latt henne være i fred. Folk må få dra på tur alene og fortelle om det uten at andre skal presse seg på og appåtil bli sur for et nei - nettopp fordi man vil dra alene🙄 Anonymkode: 5cd10...fab 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #17 Skrevet 10. mars 2024 Tror nok at det er litt vanskelig for denne vennen å sette seg inn i situasjonen. Jeg kan forstå skuffelsen til denne vennen litt, selv om jeg selv aldri ville blitt åpenlyst sur, men jeg ville blitt såret uten å si det høyt. Selv ville jeg aldri ønsket å dra alene på en byferie. Noen ganger har jeg reist alene på ferie fordi jeg ikke hadde noen å dra med, ikke fordi jeg trengte å være alene. Som singel og aleneboende får jeg nok av tid alene til vanlig. Men på ferie vil jeg dra sammen med noen, så jeg har noen å gå ut og spise med og være sosial med. Anonymkode: 754ca...b36 1 1
KCM Skrevet 10. mars 2024 #18 Skrevet 10. mars 2024 Folk er så forskjellige. Jeg elsker å reise, og da helst alene, eller med mannen min. Det er helt ok å dra på korte turer med venner, men noe av gleden (og nytten) med å reise bort, for meg, er at jeg bare kan tenke på meg selv og slipper å forholde meg til andre. Andre er stikk motsatt - de synes det er kjipt å reise alene, eller tør/orker ikke. Og de forstår ikke at noen har andre ønsker og behov. Men sånn er det, og det må en god venn akseptere. Det er ikke din plikt å ta med venner på tur, bare fordi de vil det. Planlegg noe annet hyggelig, tur eller ikke, med denne vennen, og ikke la dette ødelegge for deg.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #19 Skrevet 11. mars 2024 Det er din venn som er frekk her - som forsøker å invitere seg selv med på din tur. Du har ikke gjort noe som helst galt, og din venn har null grunn til å være sur. Strengt tatt skylder vedkommende deg en unnskyldning, men du kan vel ikke regne med at hn har såpass selvinnsikt. Godt jobba med å reise på egenhånd! En dannelsesreise i seg selv, en vokser på det og det gjør noe med en når en skjønner at å reise og oppleve livet ikke er avhengig av andre Det du kan tenke om din venn, er at hn nok ikke er kommet til samme mentale stedet, og ser på dette som ‘sin sjanse’ for å dra til gdansk. Eller kanskje hn bare har veldig lyst til å dra på tur - men ikke selv tør å reise alene? Men det er vennen din sitt problem, ikke ditt. Anonymkode: cb715...33b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #20 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 1.10): Så jeg må gjøre ting som jeg vil i hemmelighet. Det er jo godt å vite..🙄 Anonymkode: 1885d...91e Nei. Du må bare vente med å fortelle til feks flyet er fult. Anonymkode: 64156...b2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå