AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Datter planlegger å bli samboer med en kunstner. Han har ikke fast inntekt og er avhengig av å få oppdrag. Han har gått med på å finne fast jobb på museum o.l. etter noe mas fra meg, gjennom datteren. Jeg er litt bekymret at usikkerhet i økonomien ikke vil være sunn. Noen erfaringer med slike forhold? Noen råd jeg bør gi? Anonymkode: 5a278...38a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #2 Skrevet 9. mars 2024 Så lenge hun har fast inntekt og orden i økonomien, klarer hun seg sikkert bra. Mitt råd til deg er å holde deg unna å gi råd eller mene noe om hennes valg så fremt hun ikke spør om råd. Anonymkode: 9c32f...2c8 12 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #3 Skrevet 9. mars 2024 Slike forhold?! Du fremstiller det som noe fullstendig uhørt... Jeg er datter av to kunstnere, og det kunne være uforutsigbart ja, men absolutt levelig. Får han fast inntekt, så er jo mye i orden. Forutsatt at de begge er juridisk voksne og myndige, så synes jeg du skal passe på din egen inntekt istedet. Anonymkode: 754e0...a3d 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #4 Skrevet 9. mars 2024 La henne erfare litt selv. Hun er voksen nå og det d ikke har lært henne til nå, må hun finne ut av selv. Gi råd når hun spør , ellers må du la være. Min bror bodde med kunstner i mange år. En av nerdrums studenter. Hun levde på ingenting i perioder. Min bror syntes det var helt ok. Jan tjente forøvrig godt. I perioder jobber hun på sykehus. Innen helse får man jo altid jobb. Så i kunstpauser så var det det hun holdt på med. De hadde det veldig fint i mange år. Med jobben til min bror måtte han flytte litt rundt alt fra ett år til 7år. Og syntes det også da passet at hun kunne ta med seg jobben sin. Anonymkode: 36683...38d 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #5 Skrevet 10. mars 2024 Du glemte vist å tenke på at din datter er et eget individ med egne meninger, tanker og drømmer da du unnfanget henne. Kjipt for hun ha en mor som deg som så tydelig ikke liker kjæresten hennes. Gi slipp og la hun få leve som hun vil. Anonymkode: aeb91...ba7 1 1
SPOCA Skrevet 10. mars 2024 #6 Skrevet 10. mars 2024 Dette må hun bare erfare selv, rett og slett. Du har ingenting med hvordan hun lever sitt liv, så lenge hun er myndig. Du kan komme med råd, men intet annet. Selv fikk jeg nok og orket ikke å være sammen med en drømmende kunstner som aldri fikk gjort noe som helst. Samtidig, det er en erfaring, og det er kanskje noe hun lærer av. Og kanskje finner han ut av det han og, og kanskje blir det en suksess. Du får støtte henne best du kan, men ikke bland deg for mye. Det er hennes liv, ikke ditt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #7 Skrevet 10. mars 2024 Jeg hadde sagt at jeg var skuffet over hennes valg og at jeg håper for hennes del at hun ikke planlegger unge med fyren. Valg har konsekvenser og det er ikke deg som skal fø på typen hennes når de er pengelens og fått familie.. Anonymkode: 4a1b5...951
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #8 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Datter planlegger å bli samboer med en kunstner. Han har ikke fast inntekt og er avhengig av å få oppdrag. Han har gått med på å finne fast jobb på museum o.l. etter noe mas fra meg, gjennom datteren. Jeg er litt bekymret at usikkerhet i økonomien ikke vil være sunn. Noen erfaringer med slike forhold? Noen råd jeg bør gi? Anonymkode: 5a278...38a Min pappa var kunstner da han traff mamma😊 Det betydde jo ikke at han bare drev dank og levde på mamma. Han solgte litt bilder her og der og jobbet i butikk ved siden av. Da de fikk meg ble det fast jobb og studier på siden noen år senere. Og vipps var han ingeniør i løper av de 5-6 neste årene. Vi levde visst litt skralt de første leveårene mine, men det merket jeg ikke noe til. Vet ikke hvor gamle datteren din og kjæresten er, men de aller færreste klarer å leve av kunsten sin. Og de aller fleste innser det innen et rimelig tidspunkt. Så slapp helt av og la datteren din erfare livets medgang og motgang på egen hånd. Det betyr ikke at du ikke kan gi henne (og ham) gode råd på veien. Men hun/de må få ta sine egne avgjørelser og finne ut hva som fungerer eller ikke for dem. Anonymkode: 286e0...6b0 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #9 Skrevet 10. mars 2024 Er datteren din avhengig av en mann for å klare seg selv økonomisk? Anonymkode: 6ffd8...b89 1 2
jabx Skrevet 10. mars 2024 #10 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde sagt at jeg var skuffet over hennes valg og at jeg håper for hennes del at hun ikke planlegger unge med fyren. Valg har konsekvenser og det er ikke deg som skal fø på typen hennes når de er pengelens og fått familie.. Anonymkode: 4a1b5...951 Fin måte å skape avstand på. 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #11 Skrevet 10. mars 2024 Pass på at datteren din sikrer seg økonomisk. Gi henne råd om hvordan hun skal gjøre det. Hvis de skulle gå fra hverandre senere, er det bittert å ha blitt utnyttet. Anonymkode: 82db4...8c9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde sagt at jeg var skuffet over hennes valg og at jeg håper for hennes del at hun ikke planlegger unge med fyren. Valg har konsekvenser og det er ikke deg som skal fø på typen hennes når de er pengelens og fått familie.. Anonymkode: 4a1b5...951 Å det er sånn du får barnet ditt til å ta avstand fra deg Anonymkode: a3582...850 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #13 Skrevet 10. mars 2024 Om datteren din er voksen bør du slutte å mase mer rundt dette. Hun må få skaffe egne erfaringer. Om du prøver å hindre henne i å bli samboer med denne mannen, eller kommer med alt for mange negative kommentarer rundt hans økonomi/yrke, vil hun til slutt ta avstand fra deg. Han vil heller ikke ha noe med deg å gjøre. Enten vil forholdet fungere, og de blir sammen for resten av livet, eller så vil det bli brudd på ett eller annet tidspunkt. Uansett kan ikke datteren din skjermes for alle type livserfaringer, du får heller støtte henne i vanskelige perioder. Anonymkode: 06b64...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #14 Skrevet 10. mars 2024 Siden du blander deg så mye må jeg anta datteren er ung. Å bo sammen med en kunstner er det man burde gjøre som ung. .. Så ville jeg nok personlig håpet hun fant en mer seriøs type etterhvert, men ville absolutt ikke prøvd å bestemme over dette! Anonymkode: 1b3c9...754
NiceOrNothing Skrevet 10. mars 2024 #15 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Datter planlegger å bli samboer med en kunstner. Han har ikke fast inntekt og er avhengig av å få oppdrag. Han har gått med på å finne fast jobb på museum o.l. etter noe mas fra meg, gjennom datteren. Jeg er litt bekymret at usikkerhet i økonomien ikke vil være sunn. Noen erfaringer med slike forhold? Noen råd jeg bør gi? Anonymkode: 5a278...38a Hvem hun velger som partner kan du jo ikke blande deg inn i. Men du kan jo velge å råde henne til å sikre seg selv økonomisk , med særeie, samboerkontrakt etc .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå