AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Hei. Jeg er gravid i uke 27. Har 2 barn og er gift. De siste ukene har jeg kjent på enorm ensomhet. Jeg er ikke i jobb fortiden da arbeidsplassen ikke klarte å tilrettelegge, så jeg er hjemme i svangerskapspenger. Siste tiden har jeg hatt det veldig tøft med å ha følt meg mye alene. Mannen min har ikke ville ha sex med meg mens jeg er gravid, så intimitet i forholdet har vi ikke lengre. Den sosiale delen jeg hadde mens jeg var i jobb, har jeg ikke lengre. Og ellers møter jeg ikke andre mennesker. Jeg er ensom, og klenner på at jeg knekker sammen snart.. Dette er sikkert noe mange gravide kjenner på. Men er det noe gode råd der ute? Jeg klarer virkelig ikke å nyte svangerskapet lengre og kjenner på fæle tanker på at jeg ikke ønsker besøk etter svangerskapet da ingen besøker meg i svangerskapet. Føler at jeg betyr null i andres øyne. Anonymkode: 0d2aa...a09
Anononyma Skrevet 9. mars 2024 #2 Skrevet 9. mars 2024 Det hørtes tungt ut. Er mannen din ellers støttende? Har du fortalt han at du har det vondt? Har du venner eller familie du kan snakke med om dette? Som oftest hjelper det å slippe bære på slike følelser alene. Du er ikke bare mamma eller kone, du er deg og du er verdifull for den du er! Har du tid ork og mulighet til hobby eller kurs av noe slag? I menigheten vår har vi strikkekvelder som er åpent for alle. Ekstremt lavterskel, bare å ta med seg noe småtteri å holde på med så kommer man i kontakt med andre vet at ikke kirken er for alle, men kanskje det finnes lignende lavterskel tilbud gjennom noe organisasjon i deres nærområde?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #3 Skrevet 9. mars 2024 Anononyma skrev (46 minutter siden): Det hørtes tungt ut. Er mannen din ellers støttende? Har du fortalt han at du har det vondt? Har du venner eller familie du kan snakke med om dette? Som oftest hjelper det å slippe bære på slike følelser alene. Du er ikke bare mamma eller kone, du er deg og du er verdifull for den du er! Har du tid ork og mulighet til hobby eller kurs av noe slag? I menigheten vår har vi strikkekvelder som er åpent for alle. Ekstremt lavterskel, bare å ta med seg noe småtteri å holde på med så kommer man i kontakt med andre vet at ikke kirken er for alle, men kanskje det finnes lignende lavterskel tilbud gjennom noe organisasjon i deres nærområde? Tusen takk for utfyllende tilbakemelding. Jeg har prøvd å pratet med mannen, men han er lite mottakelig og veldig lite støttende ellers som person. Så der får jeg ingenting. Familien har aldri før vært støttende når jeg har åpnet meg for ting jeg har slitt med. Ts. Anonymkode: 0d2aa...a09
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #4 Skrevet 10. mars 2024 Hva jobber du med? Kan du ikke dra innom jobben og ta en kaffe med kollegaer? Har du ingen andre rundt deg enn jobb og mannen? Familie? Venner? Du skriver du ikke vil ha besøk etter svangerskapet for ingen vil ha deg, men det høres ut for meg som om du har isolert deg. Anonymkode: f760d...9e9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #5 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva jobber du med? Kan du ikke dra innom jobben og ta en kaffe med kollegaer? Har du ingen andre rundt deg enn jobb og mannen? Familie? Venner? Du skriver du ikke vil ha besøk etter svangerskapet for ingen vil ha deg, men det høres ut for meg som om du har isolert deg. Anonymkode: f760d...9e9 Jeg jobber i fabrikk, så det blir litt feil å dra dit npr jeg er hjemme pga jobben gjør en fare for svangerskapet. At jeg har isolert meg? Men i gudenes navn.. her har vært vært hjemme i månedsvis uten at en sjel har besøkt meg i det hele tatt. Så hvorfor skal dem besøke meg når en baby har kommet? Ts. Anonymkode: 0d2aa...a09
Apekatten Skrevet 10. mars 2024 #6 Skrevet 10. mars 2024 Kanskje du kan melde deg inn i termingruppe på Facebook og se om det er noen som bor i nærheten av deg som vil møtes?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #7 Skrevet 10. mars 2024 Apekatten skrev (9 minutter siden): Kanskje du kan melde deg inn i termingruppe på Facebook og se om det er noen som bor i nærheten av deg som vil møtes? Det er ingen termingrupper jeg her bor 😕 og jordmor har ikke lov til å gi ut lister over hvem andre som er gravid Ts Anonymkode: 0d2aa...a09
Apekatten Skrevet 10. mars 2024 #8 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen termingrupper jeg her bor 😕 og jordmor har ikke lov til å gi ut lister over hvem andre som er gravid Ts Anonymkode: 0d2aa...a09 Jeg tenkte på Facebook, termingruppe for hele landet, det er bare å melde seg inn. Jeg er med i termingruppe som heter «termin september 2023». Det er flere fra kommunen jeg bor i som er medlem, de kom jeg i termingruppe med etter fødselen☺️
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #9 Skrevet 10. mars 2024 Har du snakket med jordmor/fastlege? Om du ikke har overskudd til å ta tak i dette på grunn av nedstemthet kan det være begynnende depresjon. Dessverre er man mer utsatt for fødselsdepresjon om svangerskapet har vært tøft. Derfor anbefaler jeg åpenhet slik at du får hjelp til å komme ut av dette, med mann, helsevesenet og familie. Det er vanskelig å komme med konkrete råd når jeg ikke vet hvor du bor, men daglige turer ut i dagslys er alltid bra. Strikking kan hjelpe og eventuelt bare snakk med noen på butikken. Om det ikke er noe sosialt som skjer der du bor kan man eventuelt be om å bli besøksvekst på det lokale sykehjemmet. Anonymkode: 5fb9a...183
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #10 Skrevet 10. mars 2024 Har du ikke venner? Fritidsaktiviteter? Anonymkode: 3250a...560
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #11 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei. Jeg er gravid i uke 27. Har 2 barn og er gift. De siste ukene har jeg kjent på enorm ensomhet. Jeg er ikke i jobb fortiden da arbeidsplassen ikke klarte å tilrettelegge, så jeg er hjemme i svangerskapspenger. Siste tiden har jeg hatt det veldig tøft med å ha følt meg mye alene. Mannen min har ikke ville ha sex med meg mens jeg er gravid, så intimitet i forholdet har vi ikke lengre. Den sosiale delen jeg hadde mens jeg var i jobb, har jeg ikke lengre. Og ellers møter jeg ikke andre mennesker. Jeg er ensom, og klenner på at jeg knekker sammen snart.. Dette er sikkert noe mange gravide kjenner på. Men er det noe gode råd der ute? Jeg klarer virkelig ikke å nyte svangerskapet lengre og kjenner på fæle tanker på at jeg ikke ønsker besøk etter svangerskapet da ingen besøker meg i svangerskapet. Føler at jeg betyr null i andres øyne. Anonymkode: 0d2aa...a09 Jeg ble sykmeldt. Så jeg tok en tur innom jobben ved lunsj tider. Dekket på bordet og ble med på lunsjen noen ganger i uka Anonymkode: d2d42...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jobber i fabrikk, så det blir litt feil å dra dit npr jeg er hjemme pga jobben gjør en fare for svangerskapet. At jeg har isolert meg? Men i gudenes navn.. her har vært vært hjemme i månedsvis uten at en sjel har besøkt meg i det hele tatt. Så hvorfor skal dem besøke meg når en baby har kommet? Ts. Anonymkode: 0d2aa...a09 Hvem forventet du skulle besøke deg? Hvorfor kan du ikke besøke dem? Har du tatt kontakt med dem pg bedt dem over? Har du kontaktet noen om dere kan møtes? Hvorfor kan du ikke spørre noen kollegaer ut på kaffe? Man kan være litt løsningsorientert selv om man er gravid. Av svarene dine, har det låst seg for deg, for alt er et stort «nei». Ville anbefalt å snakke med jordmor så du får delt bekymringene dine og noen å snakke med ansikt til ansikt. Anonymkode: f760d...9e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå