Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Det skjedde noe her om dagen som gjør meg mer bekymret jo mer jeg tenker på det. 
For litt over tre år siden kom jeg meg endelig ut av et veldig usunt forhold, det er skrevet noen tråder av meg her inne om det,  blant annet «han sier blikket mitt lyver» og «felles økonomi med samboer funker ikke». Det viste seg at eksen var paranoid schizofren og alvorlig syk. Da jeg endelig kom meg bort prøvde eks svigermor å få meg til å bli, selv om hun så hvordan jeg ble behandlet og spurte meg på tomannshånd om jeg følte meg veldig kontrollert. Jeg tror jeg på en måte avlastet henne og eksmannen under forholdet og det mistet dem da jeg dro. Etter at jeg dro har eksen havnet på ruskjøret, vært voldelig mot noen  og blitt tvangsinnlagt av og på. ( Har ikke hatt kontakt med han, men fått vite det av andre ).

Her om dagen fikk jeg plutselig et anrop av eks svigermor og hun skrev meldinger om jeg kunne ringe henne opp igjen, at hun trengte gode råd og at hun beklaget for at hun ikke hadde støttet meg mer den gangen. Jeg valgte å ikke svare, jeg skjønner hun er rådvill, men jeg har vært evig takknemlig for å komme meg vekk fra sønnen hennes og at hun tok kontakt igjen vekket bare dårlig minner. 

Selv om jeg ikke svarte så har jeg nå begynt å tenke på hvor syk eksen er, hva hvis moren forteller han at hun prøvde å kontakte meg? Siden han er så paranoid så kan han få for seg all slags mulig, f.eks tro at jeg faktisk snakket med henne og bli paranoid for hva jeg kan ha sagt. Han er såpass syk at man vet ikke hva han kan være i stand til og akkurat må kjenner jeg på en følelse av å rett og slett være forbannet over en eventuelt fare hun kan ha satt meg i. Jeg skjønner det er vanskelig for henne og at han er hennes sønn, men siden han nettopp er akkurat det, hennes sønn, så vet hun hvor syk og farlig han kan være. Det at hun prøvde å ta kontakt har gitt meg en følelse av å ikke være trygg igjen.

Anonymkode: d426f...f2c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ignorere alt og alle som er i direkte kontakt med din ex. At du begynner å spinne på tanker med en gang hva han skulle tenke osv i forhold til at hun har tatt kontakt, viser at du opplever triggere som vekker traume ditt. Du skylder ikke din ex svigermor en ting, du må skjerme deg selv , blokker om du må. 

Anonymkode: 353f0...346

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...