Gjest Chicchi Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 (endret) Jeg skal snart i gang med min andre fødsel og har begynt å kjenne på kynnere. Termin nærmer seg. Men disse kynnerne føles annerledes enn da jeg fødte første gang? Min største frykt er å komme for sent til sykehuset fordi jeg ikke skjønner at fødselen er i gang. Vil slippe å føde hjemme foran toåringen liksom 😛 Føles kynnere og rier likt for hver fødsel? Eller er det annerledes fra gang til gang? Endret 9. mars 2024 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #2 Skrevet 9. mars 2024 Var ikke likt for meg men jeg har også hatt to ulike fødsler mtp at jeg har født ett barn og tvillinger. Anonymkode: 43396...ad3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #3 Skrevet 9. mars 2024 Nei fødsel nr en og to var helt ulike her og riene kjentes ulikt. Fødsel nr en var lang, vond og treeeg. Riene kom regelmessig og vondt uten å gjøre stort. Fødsel nr to oppleves likt, men riene var mye kraftigere og mer effektive. Og så glemmer man jo så jeg forventet at nr to skulle ta litt tid og så gikk det fort. Ville født hjemme om vi hadde hatt lenger vei til sykehus (bor 4min unna og var på sykehuset i 45min før han var ute). Anonymkode: afc7b...b94
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #4 Skrevet 9. mars 2024 Mine tre fødsler hat vært ulike. De to første var igangsatt i en umoden kropp. Med første ville ikke riene komme i gang, men da de først begynte var det stormrier. Kraftige rier som kom uten pause. Jeg hadde et reelt dødsønske pga. smertene. Gikk fra 2 til 10 cm på 45 minutter, så de funket jo. Fikk heldigvis epidural. Med andremann kom heller ikke riene lett. De var veldig smertefulle, men med pustepauser. Ikke effektive, gode rier. Brukte lang tid. Trengte epidural også her. Tredjemann kom i gang av seg selv. En fantastisk fødsel. Det gjorde vondt, men ikke sååå vondt, og det var akkurat som jeg kjente at riene jobbet godt. Mulig å puste seg gjennom dem og fødselen gikk i passe tempo, passe raskt, og det var deilig å ikke være utslitt etter føselen. Brukte kun badekar som smertelindring. Anonymkode: dbad7...bc0 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #5 Skrevet 10. mars 2024 Helt ulik følelse for min del. Anonymkode: 58348...390
MFO Skrevet 10. mars 2024 #6 Skrevet 10. mars 2024 Tre ulike fødsler her, men når riene startet var det sånn; Ja, sånn var det ja! Riene føles likt, men fødslene er jo gjerne forskjellig og opplevelsen etter på det samme😊
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #7 Skrevet 10. mars 2024 Helt ulikt. Første fødsel tok flere døgn med rier kun i magen. Andre fødsel tok to timer med rier i magen, ryggen og lårene. Men ingen av gangene tvilte jeg på at fødselen var igang. Anonymkode: ae44c...9dd
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #8 Skrevet 10. mars 2024 Første og andre var forskjellige for meg, men tredje var lik som andremann. Anonymkode: d9fda...a7b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #10 Skrevet 10. mars 2024 For min del var det nokså likt, både kynnere og rier. Riene var like vonde ved begge fødslene, men fødslene var likevel ulike ved at fødsel nr 2 var enda raskere enn nr 1 (styrtfødsler). Anonymkode: f5d44...b5b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #11 Skrevet 10. mars 2024 Første var riene jevne men de var ikke uutholdelig. Nummer to (3 år etterpå) var riene intense og med kortere mellomrom, hadde ni rier på ti minutter i perioden før jeg fikk presse. Anonymkode: 6746e...4ae
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 Riene kjentes ikke likt for meg. Ulik intensitet, effektivitet, når i forløpet, styrke, hvor de satt i magen +++ Anonymkode: 299eb...446
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #13 Skrevet 10. mars 2024 Har nesten ikke kjent smerter med mine rier, verken på første eller andre. Jeg syns faktisk at skikkelig mageknip er mye vondere. Riene mine har ikke gitt utslag på maskinen, men syns likevel. Har hatt raske fødsler også. Jeg hadde premature rier, samtidig som jeg henter og leverte i barnehage. Bar inn en 2 åring og matvarer uten at det var veldig vondt. Det er tydelig at det er forskjellig for folk. Jeg tror jeg har kynnere fordi det er så rolig og lite vondt. Anonymkode: f8214...dfe
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #14 Skrevet 10. mars 2024 Det var ulikt hos meg også. De siste ukene av 2. svangerskap trodde jeg at fødselen holdt på å starte flere ganger fordi jeg fikk en form for regelmessige og vonde kynnere eller maserier eller noe, som kjentes akkurat som de første riene under første fødsel. Forskjellen var at det stoppet igjen etter 1-2 timer i stedet for å ta seg opp. Jeg var skikkelig redd for å ikke skjønne at jeg var i fødsel, og komme for sent til føden, for vi rakk det bare så vidt første gang. Da fødselen endelig startet, var riene uten ordentlig pause mellom og mer intense enn første gang helt fra start, så jeg var ikke i tvil. Anonymkode: 42183...e30
Arkana Skrevet 10. mars 2024 #16 Skrevet 10. mars 2024 Sententia skrev (11 timer siden): Jeg gikk rett i stormrier med alle tre. Samme her. Helt like rier med alle tre, det var bare varigheten på fødselen som var ulik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå