AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Nå er jeg rådvill. Jeg gikk ned 15 kg for et par år siden. Grunnen til at jeg gikk ned var at jeg sluttet å overspise, det vil si, jeg spiste ikke store mengder sjokolade og potetgull daglig lenger. Har hatt alt under kontroll uten å egentlig være klar over det selv, det har bare gått fint. Kostholdet mitt er dårlig fra før, jeg spiser mye rask og lettvint mat, jeg spiser også sjokolade og potetgull daglig, men mye mindre enn før. Nå går vekten opp igjen plutselig. Jeg ser på hva jeg har spist, og jeg legger merke til at jeg spiser mer om dagene. Overspisingen er relatert til mine depresjoner, som er veldig tunge for tiden. I dag tenkte jeg at jeg skulle ikke spise for mye. Men det har skjedd likevel. Jeg er deppa og lei meg, det er ingenting som gir meg så mye glede som det å spise... Jeg har bikket et tall jeg ikke har veid på et par år nå, så jeg er nervøs og bekymret. Sinna på meg selv, jeg vet ikke hva som skjer med meg. Alt jeg klarer å tenke på er mat og hva jeg skal kose meg med av godteri, det gjør meg glad hver dag, men jeg kjenner at det begynner å tære på at vekten går oppover. Anonymkode: 1613b...16d 3
Matas Skrevet 10. mars 2024 #2 Skrevet 10. mars 2024 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Med vennlig hilsen, Matas, moderator.
Anbefalte innlegg