AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Nylig kjøpt og flyttet inn i en leilighet og i går kveld begynte jeg å høre en rar lyd fra veggen. Høres ut som noen slår i et rør eller noen metall forsiktig. Lyden kommer å går med jevne ish mellomrom. Veggen lyden kommer fra er yttervegg, så ingen nabo. Men har en nabo over og veggen kan jo bære lyd om ho lager noen rare lyder oppe, men tviler veldig. Det er gipsplater og det er vel egentlig det jeg vet. Prøvde å lese litt og kan virke som at det kan være treverket i huset som beveger seg litt nå som det er full sol om dagen og kaldere/frost om natten. Finværet har bare vart i noen dager så kan det være så enkelt som temperaturforskjeller? Er heller ikke noen rør i den veggen så langt jeg vet, da både kjøkken og bad er på andre siden av leiligheten. Anonymkode: 4ccae...c93
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #2 Skrevet 10. mars 2024 Vel, det er i alle fall ikke rør i en yttervegg. 🙂 Hvis det "knepper" i yttervegg er det trolig som du beskriver: bevegelse på grunn av temperaturforskjeller. Da er det gjerne ett enslig knepp om gangen. Ikke uvanlig at vannrør slår under bruk ( på grunn av høyt trykk, og da i forbindelse med åpning/stenging av kran). Dette er en litt annen lyd... Begge deler er innafor og normalt. Tipper temperaturforskjellene skaper lydene hos deg, spes hvis det er utendørs kledning i treverk. Anonymkode: 02117...9d8 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #3 Skrevet 10. mars 2024 Det kan komme metallknepp fra beslag, takrenner etc i (eller mer på..) yttervegg. Som jo er lyder som ikke er ulike rør. Dersom det er slike knepp du hører vil de typisk oppstå når solen får bakt litt, eller når kvelden setter inn. Men at de høres ut som om noen «slår forsiktig» mot et rør fremstår noe søkt - lyden av et takbeslag/takrenne/etc som beveger seg er et rimelig høylytt knepp. Lyden av større konstruksjoner som beveger seg høres mer ut som knaking. Du er sikker på at lydene ikke kommer utenfra? Type barn som banker på et metallgjerde eller en lyktestolpe, lyden fra en idrettsplass eller lekeplass nedi gata? Begge deler mer som «forsiktig banking på rør» enn noe et hus gir fra seg. Eller for den del en nabo som slår borti trapperekkverket på vei hjem? Neste gang: ta en tur ut eller stikk hodet ut gjennom vinduet. Høres det ute er det ikke huset ditt. Anonymkode: e1e22...de6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #4 Skrevet 10. mars 2024 Det er badet du må være obs på https://chicagoreader.com/news-politics/they-came-in-through-the-bathroom-mirror/ Anonymkode: 2978b...030
Million Skrevet 10. mars 2024 #5 Skrevet 10. mars 2024 Hører det av og til selv, en slik lignende lyd, og det er et takrennerør som sitter løst og ikke er festet skikkelig (jeg har sjekket ute). Så når det blåser så står det og "slår" i veggen. Hører det når jeg skal sove, for det er på hjørnet utenfor soveromsveggen min den takrennen går ned. Kan det være noe sånt hos deg også? Har dere vaktmester der du bor, kan du jo spørre om han kan sjekke takrennene og rørene for å se om noe sitter løst, eller noe skruer har løsnet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå