Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har opplevd å miste følelsen av å måtte tisse etter fødsel? Hadde epidural. Må ha påminning på tlf, og strålen er ofte veldig svak. Vil bare sjekke om andre har erfaringer og om dette vil gå seg til?? 

Anonymkode: 36fe1...c51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg hadde keisersnitt. Men gikk over etter 1 uke ca

Anonymkode: 0bb16...311

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det siden fødsel? 

Anonymkode: 1acc4...4ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, måtte bruke kateter i 2 dager. Ring lege!! Fikk beksjed om at jeg hadde flaks når jeg ikke klarte å tisse i det hele tatt, for da måtte de sjekke meg. Hadde 1.5 l urin i blæren, holdt på å gå veldig galt 😳

Anonymkode: 0f10a...448

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men jeg hadde keisersnitt. Men gikk over etter 1 uke ca

Okei, da begynte du å kjenne normal tissetrang? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, måtte bruke kateter i 2 dager. Ring lege!! Fikk beksjed om at jeg hadde flaks når jeg ikke klarte å tisse i det hele tatt, for da måtte de sjekke meg. Hadde 1.5 l urin i blæren, holdt på å gå veldig galt 😳

Klarer å tisse! Må bare bruke svært lang tid. Følges opp av uro-sykepleier! Har det gått seg til? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Okei, da begynte du å kjenne normal tissetrang? 

Ja, gradvis. Men tok lengre tid enn jeg trodde. Den var ikke sterk etter 1 uke, men følte behovet for å tisse. Kanskje normal tissetrang etter 2-3 uker

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det siden fødsel? 

Anonymkode: 1acc4...4ef

1 uke og 2 dager! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, gradvis. Men tok lengre tid enn jeg trodde. Den var ikke sterk etter 1 uke, men følte behovet for å tisse. Kanskje normal tissetrang etter 2-3 uker

Okei, godt å høre! 

AnonymBruker
Skrevet

Klarte ikke å tisse sittende, men stående i starten. Kanskje det var tyngdekraften som hjalp. Så ja, tisset i dusjen i starten. Vet ikke om det var psykisk, men ordnet seg av seg selv etter en liten periode. 

Anonymkode: d0e11...4aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarer å tisse! Må bare bruke svært lang tid. Følges opp av uro-sykepleier! Har det gått seg til? 

Ja, ble bedre etter noen dager, men tok kanskje 1-2 mnd til ting føltes helt normalt ut 🙃

AnonymBruker
Skrevet

Ja, etter 2,5 år føler jeg fortsatt ikke tissettrengthet på samme måte som før. Men har ingen problemer med lekkasje e.l., heldigvis. Går bare på do med jevne mellomrom. Er nå gravid på nytt, og føler jeg endelig begynner å få bedre kontakt med blæra igjen. 

Anonymkode: 198c7...3d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gå en dag uten å merke at jeg må tisse. Veldig rart. Nå er det snart et år siden siste fødsel.  

Anonymkode: 31c2d...eb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er det noen som har opplevd å miste følelsen av å måtte tisse etter fødsel? Hadde epidural. Må ha påminning på tlf, og strålen er ofte veldig svak. Vil bare sjekke om andre har erfaringer og om dette vil gå seg til?? 

Hadde det kun de tre første dagene. Måtte ha kateter mens jeg var på sykehuset. Kan ikke huske å ha hatt problemer med det i ettertid, men har droppet epidural på andre fødsler etterpå. 

Anonymkode: ec38b...27b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde noe av det samme. Hadde overaktiv blære før fødsel. Måtte «alltid» på do. Nå har jeg normal blæreaktivitet. Føler nesten som om jeg har fått et nytt liv. 

Anonymkode: c8291...b78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er omvendt- fått symptomer på overaktiv blære etter fødsel. Under fødselen kjente jeg ikke at jeg måtte på do pga smerter så jeg gikk ikke på do, så det kan hende blæren ble skadet etter et døgn (fødselen tok lang tid)uten å gå på do. Hadde vært deilig å ikke kjenne hele tiden å måtte på do!  Symptomene kom noen år etter fødsel. Rett etter fødsel var det dårlig kontakt med bekkenbunnen og lekkasje osv. det gikk seg til, men kan ikke hoppe på trampoline. Tror rett å slett ting kan bli litt «lammet «etc etter fødsel som er en hard påkjenning  men at det går seg til.

Anonymkode: 32f4c...add

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte ha på alarm de første ukene. Det kom gradvis tilbake :) 

Anonymkode: be1c0...8a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er omvendt- fått symptomer på overaktiv blære etter fødsel. Under fødselen kjente jeg ikke at jeg måtte på do pga smerter så jeg gikk ikke på do, så det kan hende blæren ble skadet etter et døgn (fødselen tok lang tid)uten å gå på do. Hadde vært deilig å ikke kjenne hele tiden å måtte på do!  Symptomene kom noen år etter fødsel. Rett etter fødsel var det dårlig kontakt med bekkenbunnen og lekkasje osv. det gikk seg til, men kan ikke hoppe på trampoline. Tror rett å slett ting kan bli litt «lammet «etc etter fødsel som er en hard påkjenning  men at det går seg til.

Anonymkode: 32f4c...add

Egentlig helt idiotisk at de ikke har bedre rutiner på å påminne den fødende om å få tisset eller evt. tømme med kateter. 

Anonymkode: 75edc...16b

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg hadde det slik etter vaginal fødsel :) Måtte ha på alarm og tisse etter klokka i nesten en måneds tid. Så gikk det seg til, og følelsen kom tilbake :) 

AnonymBruker
Skrevet

Mista selv noe følelse der nede.. lenge. Gikk til fysioterapeut og fikk også sjekk hos gynekolog. 5 mnd senere var alt normalt igjen der nede :)

Anonymkode: c5abc...c30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...