Gå til innhold

Hvor viktig er god økonomi for deg når det kommer til forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier "Hvor viktig er god økonomi  for deg når det kommer til forhold?"

Jeg vet at det flere jeg kjenner som ofte sier at penger ikke betyr noe for dem, men jeg opplever ofte det er de som klager mest på høye renter, dårlig betalte jobber og høye priser.

Anonymkode: 3bd07...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den trenger bare være god nok. Det viktigste er at man har kontroll og er fornuftig. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

For meg er stabil og god økonomi veldig viktig, jeg orker ingen økonomiske bekymringer. Jeg trenger ikke være rik, men jeg ønsker ikke å ha det slik at jeg må bekymre meg for strømregninger, matvarepriser osv. 

Når det er sagt så har jeg selv sørget for å ta en god utdanning og har en godt betalt jobb. Så jeg trenger heller ingen rik mann for en god økonomi. Men han må ha stabil inntekt og videre være fornuftig økonomisk (ikke sløse bort pengene våre på tull som vi ikke har råd til). 

Anonymkode: 6a0fb...c72

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For min del er det viktig. Jeg har jobbet hardt og jobber fortsatt hardt for å ha det romslig økonomisk. 

Vil ikke «bli dratt ned» så jeg ikke lenger har samme økonomiske frihet for meg og barna mine. 

Er på ingen måte rik, men har god inntekt. Vil kunne reise på ferier, spise ute og gjøre hyggelige aktiviteter. En aktuell mann må ha råd til det samme. 

Anonymkode: 016a5...4cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som tittelen sier "Hvor viktig er god økonomi  for deg når det kommer til forhold?"

Jeg vet at det flere jeg kjenner som ofte sier at penger ikke betyr noe for dem, men jeg opplever ofte det er de som klager mest på høye renter, dårlig betalte jobber og høye priser.

Hva mener du egentlig? Hvor viktig er det for meg, at jeg og kona mi har god økonomi?

Tenker ekstremt sjeldent økonomi/penger. Det betyr vel kanskje at vi har penger nok, når det sjeldent er noe jeg tenker over. Gjør ingen innsats for å bedre økonomien. Hever fastlønnen min og er fornøyd med det. 

Anonymkode: 8eee3...38e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men de tingene du nevner her har jo ingen sammenheng. Man kan jo klage på dårlig råd selv om man ikke synes økonomi er en viktig faktor når man skal gå inn i et forhold. 

Anonymkode: 2d990...1a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke lyst på en partner som dro meg ned økonomisk, men da jeg forelsket meg i mann som gjorde akkurat det aksepterte jeg det likevel som del av å velge kjærligheten. Så måtte jeg gire opp og være betydelig mer økonomisk selv. 

Etter mange år sammen ble han heldigvis påvirket av min økonomiske sans, og nå har vi mer enn jeg egentlig drømte om. Selv uten at han hadde blitt mer økonomisk ville jeg vært økonomisk sett i mål nå. 

Det var selvfølgelig en belastning noen år å ha en partner som ikke bidro til det økonomiske, men istedenfor ble en utgift i perioder, så helt logisk egentlig å ikke ønske det i utgangspunktet, men jeg angrer ikke. At økonomi lå på meg for det meste har gjort meg veldig økonomisk klok. 

Anonymkode: 0d13c...a37

• Liker 2
Skrevet

Jeg er feminist så jeg godtar naturligvis at kjæresten har dårligere økonomi enn meg. Unntaket er om hun sløser. Før var det bare en av partene i et forhold som var i lønnet arbeid så sånn sett må man tåle at en partner evt ikke jobber. Vi lever trossalt i 2024

Skrevet

For meg er det viktig at vi har omtrent like god økonomi, og normalt god økonomisk styring er viktig for meg. Grunnen til det er at det er lettere når vi begge har budsjett til omtrent samme livsstil. 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var ferdig utdannet og var i etableringsfasen var økonomien dårlig for meg og samboer. Det er vel ganske naturfaglig, og hører med. Samtidig hadde vi økonomisk kontroll og savnet ingenting. Vi ble slikt og en ny periode med dårlig økonomi, men en stabil og grei inntekt. Det er nå stabilisert seg og økonomien er grei. Jeg tror ikke jeg kunne vært i et forhold med en med økonomisk rot. Det høres kanskje overfladisk ut, men en godt voksen mann uten økonomisk teft er for meg avventende. Det gjelder uansett inntekt. Jeg ønsker jo også å kunne reise med en partner og ikke alltid tenke pris, så økonomi betyr mer nå enn da jeg var yngre. 

Anonymkode: 22d78...9e9

Skrevet

Det er viktig at vi har god kontroll over økonomien, og kan ha et godt liv. Det sagt, penger er virkelig ikke alt, så lenge man har økonomien på stell. Det betyr mye at vi uten problemer kan betjene boliglånet, men utover det er vi ikke veldig opptatt av penger. Det er deilig at vi har råd til ferier osv, men vi er generelt lite opptatt av penger utover dette.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke viktig med god økonomi, men det gjør livet enklere, så klart. Det viktigste er at partner har god økonomisk sans, at man kan snakke om økonomi og er enige om prioriteringer. 

Anonymkode: 5854e...043

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble sammen da vi var studenter, det ble veldig mange andre vi kjenner også. Økonomi var ikke en (bevisst/viktig) del av det. Men det henger jo sammen fremtidsplaner og bakgrunn. Penger har aldri vært noe tema mellom oss, vi har alltid hatt like mye/lite, og likt forbruk. 

Forresten, at vi har fellesøkonomi, det er faktisk viktig for meg. Vi er én familie.

Anonymkode: 25298...04f

Skrevet

Jeg forsørger ingen! Men har han penger så han klarer seg selv, så er det greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke opptatt av at kjæresten min tjener mye, men hvordan hun bruker de pengene hun har. Har sett mange rike folk som har et enormt overforbruk, og det er skikkelig turn off for meg. God økonomisk sans og vilje til å bidra så likt som mulig inn i fellesøkonomien er det som betyr noe for meg. 

Anonymkode: 586d7...af7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I mitt hode betyr god økonomi romslig. 

Det er ikke nødvendig, MEN den må være ryddig og fornuftig. 

Anonymkode: 36af9...d01

AnonymBruker
Skrevet

For meg var det viktig at vi var like på det området. Og hva vi ønsket å prioritere økonomisk.

Vi traff hverandre som fattige studenter. Men vi var allerede da like når det kom til å ikke svi av lånet på drikke på byen, men å samtidig kunne unne oss et måltid ute, eller kino, innimellom. Og i det vi gikk ut i jobb prioriterte begge sparing til egenkapital hardt, men vi unnet også en utenlandstur, et treningsabonnement, etc, når vi først tjente mer. 

Med det fundamentet har økonomi aldri vært en bekymring, og ikke et grunnlag for krangel. Her er alt felles, og vi drar lasset sammen. Det er det viktigste for meg. 

Anonymkode: 901f4...7a1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må være en partner som har samme innstilling til økonomi som meg. Handler ikke om å være rik.

Jeg var i flere år samboer med en der økonomi til stadighet var et tema og kilde til konflikt, aldri mer.

Anonymkode: e11a7...a4a

AnonymBruker
Skrevet

Det må være orden i økonomien, ikke nødvendigvis millioner på konto. 

Anonymkode: 9b084...298

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...