Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er i samboerskap med unger, og hvor kvinnen gjør mest husarbeid.. hvorfor sitter det så jævlig dypt å dele litt penger med samboer? Hvorfor tar det så sykt mye av dere og bare dele litt?

Anonymkode: 8e556...dba

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva har husarbeid med saken å gjøre?

Ville bare følt meg ekstremt under han om han skulle betalt for at jeg gjør mer i huset. 

Anonymkode: 3b5f5...00e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mye bedre å gifte seg om man vil bli forsørget.

Anonymkode: ac5b1...0e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mye bedre å gifte seg hvis man har lyst til å være en familie, og ikke bare to voksne som bor sammen.

Anonymkode: 9a29d...555

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dere som er i samboerskap med unger, og hvor kvinnen gjør mest husarbeid.. hvorfor sitter det så jævlig dypt å dele litt penger med samboer? Hvorfor tar det så sykt mye av dere og bare dele litt?

Jaha, hva er årsaken til at du gjør mest husarbeid? 

Hvor mye jobber du sammenlignet med mannen din? 

Anonymkode: 67f4e...e67

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor det? Er gift men betaler alt 50/50 selv om mannen tjener 200 000 mer enn meg i året.

Anonymkode: 02d69...144

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva mener du? Kona tjener mer en meg. Men hun gjør forsåvidt ikke mer husarbeid en meg da.

Kanskje hun skulle delt litt penger med meg🤔

Anonymkode: d966a...001

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer aldri noensinne til å godta noe annet enn 50/50 deling på alt hvis jeg skal bli sammen med en kvinne igjen. Helt uavhengig av inntekt.

Den fella med sponsing av kvinner som bare tenker på å grabbe til seg går jeg ikke i igjen.

Anonymkode: ab7bc...7be

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du? Kona tjener mer en meg. Men hun gjør forsåvidt ikke mer husarbeid en meg da.

Kanskje hun skulle delt litt penger med meg🤔

Anonymkode: d966a...001

Har du ikke skjønt at dette med likestilling bare går én vei? 🤭

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde heldigvis en samboer (nå mann, så nå stiller det seg annerledes) som skjønte betydningen av den ekstra belastningen jeg fikk på hjemmebane for at han skulle kunne ta jobben som ga ganske mye mer i inntekt. Han tok en større del av fellesutgiftene ( men satt fremdeles igjen med mer enn meg). 

Anonymkode: 20256...92e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg kommer aldri noensinne til å godta noe annet enn 50/50 deling på alt hvis jeg skal bli sammen med en kvinne igjen. Helt uavhengig av inntekt.

Den fella med sponsing av kvinner som bare tenker på å grabbe til seg går jeg ikke i igjen.

Har du planer om å bidra 50/50 i huset og med evt barn også da? I veldig mange familier gjør kvinner mye mer på hjemmebane enn menn, noe som selvsagt også går ut over deres inntektsmuligheter og ofte også helse. 

Anonymkode: a748a...e5b

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Som familie er det vel naturlig å dele det man har? Vi betaler etter evne og begge har mulighet til å spare opp penger.

Forstår ikke dem som lever i forhold hvor den ene parten knapt har råd til noe, men den har mye penger til overs. En raus mann (eller kvinne) er for meg mer attraktiv enn en som kun tenker på seg selv. 

Anonymkode: c49cb...557

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Godt å høre at det er flere menn som har lært.. Jeg fant meg heldigvis ei som er selvstendig, med god utdannelse, god jobb og grei økonomi til å ikke forvente at jeg betalte alt av bilutgifter, ferier og restaurantregninger m.m. 

Kunne aldri tenke meg å gå tilbake til en kvinner som bevisst utnytter menn som privat kredittinstitusjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Godt å høre at det er flere menn som har lært.. Jeg fant meg heldigvis ei som er selvstendig, med god utdannelse, god jobb og grei økonomi til å ikke forvente at jeg betalte alt av bilutgifter, ferier og restaurantregninger m.m. 

Kunne aldri tenke meg å gå tilbake til en kvinner som bevisst utnytter menn som privat kredittinstitusjon. 

Men det finnes vel en mellomting? 
Jeg ser på meg selv som selvstendig, fornuftig, har 6 års høyere utdannelse, full jobb og anstendig lønn, og tjente det samme da vi starta å jobbe(møttes som studenter).

Jeg forventer ikke at mannen/samboer skal betale alt, men er det ikke rimelig å forvente at når han får en ny jobb, mye bedre betalt jobb, der han er borte minst ei uke i måneden, og vi jobber like mye resten av tida(altså, han har ikke friperioder der han tar mest hjemme), så skal jeg også få lov å kjenne på at vi har det romsligere økonomisk?

Anonymkode: 20256...92e

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener mest, ca 200.000 mer. 
Jeg gjør også mest husarbeid. 

Vi har felles økonomi og alle pengene er våre. Jeg er ikke så opptatt av penger som jeg ser flere andre her er. 

Helt andre ting som avgjør om jeg er lykkelig. 

K47

Anonymkode: 40d76...5a8

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det kan også gå motsatt vei. Her er det jeg, kvinnen, som betaler alt. Hus, mat, klær, utstyr osv. Mannen betaler kun forsikring. Og han har 600000 kr mer enn meg i året. Og gjett hva, ikke gjør han noe særlig i huset heller.. Snakk om catch! 

Anonymkode: 4492f...59f

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal han dele penger? Da burde han vel heller hjelpe litt mer til med husarbeid. 

Anonymkode: 0b40d...ae2

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vel, det kan også gå motsatt vei. Her er det jeg, kvinnen, som betaler alt. Hus, mat, klær, utstyr osv. Mannen betaler kun forsikring. Og han har 600000 kr mer enn meg i året. Og gjett hva, ikke gjør han noe særlig i huset heller.. Snakk om catch! 

Æææh hvorfor gidder du dette da? Hvis ikke du har meget godt betalt jobb du også da

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor det? Er gift men betaler alt 50/50 selv om mannen tjener 200 000 mer enn meg i året.

Anonymkode: 02d69...144

Gifte har gjensidig forsørgeransvar om den ene er syk eller tar mer ansvar for hus & hjem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hva er diagnosen din?

Anonymkode: f2571...355

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...