AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Dere som har begynt i behandling hos dps for spiseforstyrrelser, går dere fortsatt til oppfølging hos fastlege/sykehus, eller er det dps som tar over? Anonymkode: b4f3e...514
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #2 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dere som har begynt i behandling hos dps for spiseforstyrrelser, går dere fortsatt til oppfølging hos fastlege/sykehus, eller er det dps som tar over? Anonymkode: b4f3e...514 Dette finnes det ingen fasit svar på. Anonymkode: 185e6...bbd
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #4 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette finnes det ingen fasit svar på. Anonymkode: 185e6...bbd Spør ikke etter et fasit svar, heller om erfaringer. Anonymkode: b4f3e...514 1
celmarith Skrevet 9. mars 2024 #5 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Dere som har begynt i behandling hos dps for spiseforstyrrelser, går dere fortsatt til oppfølging hos fastlege/sykehus, eller er det dps som tar over? Anonymkode: b4f3e...514 Jeg har ingen erfaring med dps. Men jeg har en tenåring i behandling hos bup, der har bup tatt over all oppfølging.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #6 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spør ikke etter et fasit svar, heller om erfaringer. Anonymkode: b4f3e...514 Erfaring er at dette varier fra person til person. I mitt tilfelle kan ikke en instans ta alt ansvaret alene. Anonymkode: 185e6...bbd
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #7 Skrevet 9. mars 2024 Jeg går til DPS for samtaler og veiing, mens fastlege tar seg av det andre somatiske (blodtrykksmåling, blodrøver og EKG). Relativt hyppig oppfølging begge steder. Anonymkode: 772d6...1b5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #8 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg går til DPS for samtaler og veiing, mens fastlege tar seg av det andre somatiske (blodtrykksmåling, blodrøver og EKG). Relativt hyppig oppfølging begge steder. Anonymkode: 772d6...1b5 Kan jeg spørre om du er veldig undervektig? Jeg er ikke undervektig foreløpig å lurer derfor på hvor mye oppfølging jeg behøver. Syns det er vanskelig. Anonymkode: b4f3e...514 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #9 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kan jeg spørre om du er veldig undervektig? Jeg er ikke undervektig foreløpig å lurer derfor på hvor mye oppfølging jeg behøver. Syns det er vanskelig. Anonymkode: b4f3e...514 Så lenge du ikke er undervektig, ser jeg ingen grunn til at de skal veie deg. Det vil bare føles belastende for deg også. Blodprøver hvis du har bulimi, ellers samtaler på DPS. Anonymkode: 84a24...dc4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #10 Skrevet 10. mars 2024 Jeg går til psykolog på dps. Fastlege følger opp med det somatiske. Anonymkode: 84992...10b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #11 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kan jeg spørre om du er veldig undervektig? Jeg er ikke undervektig foreløpig å lurer derfor på hvor mye oppfølging jeg behøver. Syns det er vanskelig. Anonymkode: b4f3e...514 Jeg er innenfor "alvorlig undervekt", men samtidig mye bedre enn tidligere. Periodene jeg har vært veldig lav i vekt har jeg vært innlagt. Nå er det for å følge med på at det ikke går feil vei. Jeg går desverre raskt nedover dersom ingen kontrollerer vekt. Hvis du skal gå i behandling spesifikt for SF tror jeg ikke du kommer unna veiing. Og alle som jobber med SF vet at vekten ikke avgjør om man er syk eller ikke. Undervekt er bare ett av mange symptomer man kan ha ved SF, og du kan streve voldsomt selv om ikke vekten din per def er undervektig ❤️ Anonymkode: 772d6...1b5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er innenfor "alvorlig undervekt", men samtidig mye bedre enn tidligere. Periodene jeg har vært veldig lav i vekt har jeg vært innlagt. Nå er det for å følge med på at det ikke går feil vei. Jeg går desverre raskt nedover dersom ingen kontrollerer vekt. Hvis du skal gå i behandling spesifikt for SF tror jeg ikke du kommer unna veiing. Og alle som jobber med SF vet at vekten ikke avgjør om man er syk eller ikke. Undervekt er bare ett av mange symptomer man kan ha ved SF, og du kan streve voldsomt selv om ikke vekten din per def er undervektig ❤️ Anonymkode: 772d6...1b5 Dette stemmer ikke alltid. Jeg er alvorlig og kritisk undervektig,men vi har valgt å ikke veie da det i mitt tilfelle gjør større skade. Anonymkode: 185e6...bbd
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #13 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er innenfor "alvorlig undervekt", men samtidig mye bedre enn tidligere. Periodene jeg har vært veldig lav i vekt har jeg vært innlagt. Nå er det for å følge med på at det ikke går feil vei. Jeg går desverre raskt nedover dersom ingen kontrollerer vekt. Hvis du skal gå i behandling spesifikt for SF tror jeg ikke du kommer unna veiing. Og alle som jobber med SF vet at vekten ikke avgjør om man er syk eller ikke. Undervekt er bare ett av mange symptomer man kan ha ved SF, og du kan streve voldsomt selv om ikke vekten din per def er undervektig ❤️ Anonymkode: 772d6...1b5 Tusen takk for svar ❤️ Blir man veid hos dps da eller er det lege som har ansvaret for dette? Anonymkode: b4f3e...514
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #14 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg går til DPS for samtaler og veiing, mens fastlege tar seg av det andre somatiske (blodtrykksmåling, blodrøver og EKG). Relativt hyppig oppfølging begge steder. Anonymkode: 772d6...1b5 Ulikt. Men har inntrykk av at denne løsningen er vanlig. Med denne løsningen har dps og fastlege dialog . Og psykiater ved dps er «kontaktlege». Altså er i beredskap og har et blikk på blodprøver og vitale mål sammen med fastlege. Anonymkode: 9d7a4...038
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #15 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for svar ❤️ Blir man veid hos dps da eller er det lege som har ansvaret for dette? Anonymkode: b4f3e...514 Blir veid på DPS ja Men hvis jeg ønsket å gjøre det hos fastlegen hadde sikkert det gått også. Jeg går til psykiater, så hen er lege, men har gått tidligere til psykologer, og de veier også pasientene sine. Det vanlige er at enten hver behandler har en vekt på sitt kontor, eller at det er et veierom. Anonymkode: 772d6...1b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå