Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn skal på kontroll hos reguleringstannlege.  Vi skal på kontroll for å se om tannstillingen har forandret seg og muligens ha padde. Denne koster 4000+ tannlege time.  Skjønner at sønnen min ikke får padde samme dag da de må lage den osv. 

Jeg har ikke 4000 kr nå. Når det er så lite beløp hos reguleringstannlege,, kan man avtale nedbetalingstid som andre gjør med større beløp ? Dette er veldig flaut da det er snakk om 4000,

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
lise1234 skrev (2 minutter siden):

Min sønn skal på kontroll hos reguleringstannlege.  Vi skal på kontroll for å se om tannstillingen har forandret seg og muligens ha padde. Denne koster 4000+ tannlege time.  Skjønner at sønnen min ikke får padde samme dag da de må lage den osv. 

Jeg har ikke 4000 kr nå. Når det er så lite beløp hos reguleringstannlege,, kan man avtale nedbetalingstid som andre gjør med større beløp ? Dette er veldig flaut da det er snakk om 4000,

Ring og spør/ send mail og spør 👍

Anonymkode: d2a3f...8b0

Skrevet

Skrev her fordi jeg håpte noen kanskje  vet og at tannlegen har stengt i helgene 

AnonymBruker
Skrevet
lise1234 skrev (2 timer siden):

Skrev her fordi jeg håpte noen kanskje  vet og at tannlegen har stengt i helgene 

Noen tannleger godtar delbetaling og andre ikke. Kanskje står det noe på nettsiden?

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Noen tannleger godtar delbetaling og andre ikke. Kanskje står det noe på nettsiden?

Nei står ingenting 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er padde? 

Anonymkode: 2e13f...666

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 4000 etter reduksjon i forhold til hvor alvorlig feilstilling av tennene er, eller før? HELFO støtter 40-100% avhengig av alvorlighetsgrad. Dette skal reguleringstannlegen informere om. Og det settes normalt opp betalingsplan hvor man betaler månedlig over lang tid, i alle fall hvis det er snakk om regulering også på sikt, totalkostnad da er normalt opp mot 20 000 kr før støtte. (Vi fikk dekket 70% men da var det både padde et år, trekke tenner pga manglende plass i kjeven+regulering)

Google "tannregulering og støtte" så kommer det opp informasjon

Anonymkode: 33078...6c5

AnonymBruker
Skrevet

Da min eldste hadde regulering fikk vi et brev som sa at det kom til å koste 16000 fordelt på x antall fakturaer. Vi fikk da faktura en gang i kvartalet på rundt 2000kr gangen. Da var alle kontroller, stramminger etc dekket. Eneste jeg betalte ekstra for var en gang han rota vekk plata si og måtte ha en ny

Anonymkode: 75a02...8ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Er 4000 etter reduksjon i forhold til hvor alvorlig feilstilling av tennene er, eller før? HELFO støtter 40-100% avhengig av alvorlighetsgrad. Dette skal reguleringstannlegen informere om. Og det settes normalt opp betalingsplan hvor man betaler månedlig over lang tid, i alle fall hvis det er snakk om regulering også på sikt, totalkostnad da er normalt opp mot 20 000 kr før støtte. (Vi fikk dekket 70% men da var det både padde et år, trekke tenner pga manglende plass i kjeven+regulering)

Google "tannregulering og støtte" så kommer det opp informasjon

Anonymkode: 33078...6c5

Er ikke no støtte å få da det tannstilling  er fin. Er hjørnetennene som står litt ut som de vil rette på. Er så lite så ungen dekning fra helfo. Selve padda/regulering koster 4000.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er padde? 

Anonymkode: 2e13f...666

Enkel tannregulering 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk et estimat på 19000. Vi fikk faktura etter hvert besøk. Høyeste beløpet vi betalte på en gang var 3000kr. Men hør med tannlegen. Ring når det åpner på mandag.

Anonymkode: 9d35d...843

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...