Gå til innhold

Noen her som relaterer alt til seg, hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som kun snakker om seg, eller styrer samtalen på seg, det er forferdelig slitsomt og hun skjønner ikke hva jeg mener når jeg prøver å si fra. Eksempler:

Jeg: hvordan går det med deg? Her går det greit, i går var jeg på jobb og sjefen utnevnte meg og noen andre til å være et lag som skal jobbe med et spesielt prosjekt denne våren, gleder meg skikkelig for dette er så relevant utdanninga mi! Det må vi feire?

Hun: går bra her, vært på trening.

Skriver jeg at jeg har vondt i hodet en dag, så skriver hun om en dag hun hadde vondt i armen osv, så snakker vi heller om det. 

Frustrerende, andre som holder på slik, hvorfor, bryr dere dere ikke om andre folks liv nok til å være høflig en gang?

Anonymkode: 4afe2...0a7

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun vil ikke ha en venn, hun vil ha en fan. Sånne kutter jeg ut, et vennskap skal gå begge veier. 

Anonymkode: 1b7e5...252

• Liker 1
Skrevet

Virker jo som det er du som bare prater om deg og ditt?

Hun virker jo mye mer reservert.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AllahBallah skrev (Akkurat nå):

Virker jo som det er du som bare prater om deg og ditt?

Hun virker jo mye mer reservert.

Helt til hun skal dele noe.. jeg kan gi deg flere eksempler om du vil, det er kun reservert når jeg sier noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Av det lille du skriver ser jeg to personer som ikke er interesserte i hverandres liv i det hele tatt. 

Jeg er ofte slik at jeg relaterer til det noen sier. Jeg gir anerkjennelse, bekreftelse og tilbakemeldinger på det de forteller, og så drar jeg inn mitt. Dette for å holde samtalen i gang og for å dele av seg selv. 

Anonymkode: 12ea8...178

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du spør hun hvordan det går med hun men gir henne ikke sjansen til å svare før du selv snakker om hvordan det går med deg: "Jeg: hvordan går det med deg? Her går det greit, i går var jeg på jobb og...."

Så du gjør med andre ord selv akkurat det du beskylder din venninne for å gjøre her. Du spør og hun svarer på det spørsmålet, kanskje litt malplassert da du har lagt ut om ditt eget liv først uten å gi henne plass til å faktisk svare på ditt spm først. 

Anonymkode: a6a80...d36

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du spør hun hvordan det går med hun men gir henne ikke sjansen til å svare før du selv snakker om hvordan det går med deg: "Jeg: hvordan går det med deg? Her går det greit, i går var jeg på jobb og...."

Så du gjør med andre ord selv akkurat det du beskylder din venninne for å gjøre her. Du spør og hun svarer på det spørsmålet, kanskje litt malplassert da du har lagt ut om ditt eget liv først uten å gi henne plass til å faktisk svare på ditt spm først. 

Anonymkode: a6a80...d36

Det er ikke alltid jeg starter med det, noen ganger kommer det til sist men svarene er alltid slike som det der. Selv om jeg broderer videre i samtalen og spør henne, så kommer det aldri noe oppfølging til det jeg sier. 

Når hun spør meg hvordan det går, så svarer hun alltid noe kort, uansett hva jeg sier, så sier hun det hun egentlig vil si. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Av det lille du skriver ser jeg to personer som ikke er interesserte i hverandres liv i det hele tatt. 

Jeg er ofte slik at jeg relaterer til det noen sier. Jeg gir anerkjennelse, bekreftelse og tilbakemeldinger på det de forteller, og så drar jeg inn mitt. Dette for å holde samtalen i gang og for å dele av seg selv. 

Anonymkode: 12ea8...178

Samme her, men jeg fikk ikke det tilbake av henne, ingen anerkjennelse, ingen støtte, ingen glede.

AnonymBruker
Skrevet

Er hun psykisk syk? Jeg er sånn i deprimerte perioder. Var så selvsentrert at jeg spurte psykologen om jeg kunne være narsissist.  Er ikke det, bare dårlig oppdratt, dårlig impulskontroll og fylt opp av elendighet jeg må få ut av meg. Utrolig nok har jeg venner.

Anonymkode: 58a9c...57e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg hadde reagert på samme måte som venninna di, det du kommer med er jo totalt uinteressant for meg?

Anonymkode: 95164...c77

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har en venninne som kun snakker om seg, eller styrer samtalen på seg, det er forferdelig slitsomt og hun skjønner ikke hva jeg mener når jeg prøver å si fra. Eksempler:

Jeg: hvordan går det med deg? Her går det greit, i går var jeg på jobb og sjefen utnevnte meg og noen andre til å være et lag som skal jobbe med et spesielt prosjekt denne våren, gleder meg skikkelig for dette er så relevant utdanninga mi! Det må vi feire?

Hun: går bra her, vært på trening.

Skriver jeg at jeg har vondt i hodet en dag, så skriver hun om en dag hun hadde vondt i armen osv, så snakker vi heller om det. 

Frustrerende, andre som holder på slik, hvorfor, bryr dere dere ikke om andre folks liv nok til å være høflig en gang?

Hvorfor starte setningen med hvordan går det med den andre og samtidig ta med siste nytt om seg selv? 

Hvis jeg har noe jeg ønsker å dele med venner så sier jeg "du, i dag skjedde det meg noe bra og jeg har så lyst til å dele det med deg." Da er det et tema i 3-4 setninger også spør jeg hvordan det går med den andre og lar resten av samtalen handle om de. 

Anonymkode: 58ef2...3a7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror jeg hadde reagert på samme måte som venninna di, det du kommer med er jo totalt uinteressant for meg?

Anonymkode: 95164...c77

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor starte setningen med hvordan går det med den andre og samtidig ta med siste nytt om seg selv? 

Hvis jeg har noe jeg ønsker å dele med venner så sier jeg "du, i dag skjedde det meg noe bra og jeg har så lyst til å dele det med deg." Da er det et tema i 3-4 setninger også spør jeg hvordan det går med den andre og lar resten av samtalen handle om de. 

Anonymkode: 58ef2...3a7

Det er sånn vi skriver til hverandre, for å dele hva som skjer i livet, hun gjør det også. Forskjellen er at jeg spør oppfølgingsspørsmål, er interessert, hvilket hun liker, og fortsetter samtalen, hun taler bare utfra seg. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er hun psykisk syk? Jeg er sånn i deprimerte perioder. Var så selvsentrert at jeg spurte psykologen om jeg kunne være narsissist.  Er ikke det, bare dårlig oppdratt, dårlig impulskontroll og fylt opp av elendighet jeg må få ut av meg. Utrolig nok har jeg venner.

Anonymkode: 58a9c...57e

Leit å høre, håper du har flere bedre perioder enn dårlige! Du har god selvinnsikt. Jeg tror ikke hun er deprimert, det har vært slik over år egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt å skrive slik som du gjør i første melding. Virker som at en del av de svarene du får her er gitt ut ifra at dette er muntlige samtaler. Spesielt av henne å ikke kommentere dette med prosjektet. 

Anonymkode: 3c9d2...674

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt det. 

Med adhd feks så er dette med å relatere seg til andre med egne opplevelser en måte å vise empati og samhørighet. 

Anonymkode: 19ac2...34d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt normalt å skrive slik som du gjør i første melding. Virker som at en del av de svarene du får her er gitt ut ifra at dette er muntlige samtaler. Spesielt av henne å ikke kommentere dette med prosjektet. 

Anonymkode: 3c9d2...674

Takk for at du ser det, muntlig så spør jeg henne alltid hvordan det går og hvordan hun har det, og hun svarer bare, skal jeg dele noe om meg eller si noe om meg må jeg presse det inn selv da og. 

I vinter skrev jeg til henne at jeg gikk skikkelig på trynet på isen foran et lyskryss, slo meg i hofta og flere så det, og det var så flaut osv. Hun svarte Jeg bruker brodder jeg, men er ikke så glatt her nå. Da jeg ikke svarte på meldingen, fordi jeg ikke hadde sett den, kom det etter et par timer en til der hun sa håper det gikk bra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt normalt det. 

Med adhd feks så er dette med å relatere seg til andre med egne opplevelser en måte å vise empati og samhørighet. 

Anonymkode: 19ac2...34d

Jeg synes ikke det virker normalt å aldri bry seg noe mer om andre enn det en kan få ut av det om seg selv? Da er det jo ikke normalt om det er særegent for adhd feks

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å skrive til hverandre, gå heller en tur sammen. 

Anonymkode: cc8af...fe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...