AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Jeg har vært sammen med min kjæreste nå i 6 måneder så vi har ikke vært lenge sammen. Vi har det veldig fint sammen, men jeg er litt usikker på framtiden vi har sammen... Vi bor ikke sammen enda, men jeg eier leilighet som vi ofte tilbringer tiden sammen i. Men jeg drømmer om å kjøpe en større bolig enten en leilighet eller hus med hage og ikke minst å få barn, samt kanskje skaffe en hund/katt. Kjæresten min sier at h*n ikke vil ha familie før om kanskje 2 år eller mer og det er forsåvidt greit. Men vi ønsker også å bo forskjellige steder. For mitt vedkommende så ønsker jeg å flytte til en mindre by fordi det er billigere, nærmere familie og ikke minst muligheten for å drive en med utleie av boliger verdt over 10 millioner kroner, noe som jeg anser for å være en betydelig sum. Dette er da noe jeg arver. Jeg kan ikke drive på med det fra den byen jeg bor i tilfelle det skjer noe ekstraordinært. Jeg har en godt betalt jobb og kan få samme jobb i samme selskapet hvis jeg flytter. Å drive med utleie vil være en sekundærjobb å vil gi rundt 1 mill ekstra inntekter årlig. Jeg vet at min kjæreste har en del å ofre hvis h*n flytter til den byen siden kjæresten min har noe femilie i byen vi bor i. Hvis vi flytter så kan h*n få en lignende jobb som h*n har her i byen vi bor i siden h*n jobber på resepsjon på hotell. Men mtp. på familie så skjønner jeg godt at flytting kanskje virker så fristende å jeg har forståelse for det. Jeg vet ikke om dette forholdet har noen framtid og det er derfor jeg tenkte å høre om noen her på KG har noen forslag. Jeg har tenkte igjennom dette og egentlig kommet fram til at å gjøre det slutt kanskje er det enkleste siden vi begge har en del å tape hvis vi velger å være her vi er nå eller å flytte. Anonymkode: f721e...baa
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #2 Skrevet 10. mars 2024 Noen som har vært i en lignende situasjon? - TS Anonymkode: f721e...baa
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #3 Skrevet 10. mars 2024 Dersom du har lyst til å fortsatt være sammen med ham, så er det lurt å ta en prat sånn at du ikke tar valget på hans vegne. Du vet hva du vil, men han kan jo selv bestemme om han vil være sammen med deg. Da jeg var i samme situasjon gjorde jeg det slutt da det gikk opp for meg at jeg ikke følte noen sterk tilknytning til kjæresten lengre. Anonymkode: f2230...09a
Tantemor Skrevet 10. mars 2024 #4 Skrevet 10. mars 2024 Hvor langt er det mellom disse stedene da? Dersom det ikke er egne barn kjæresten din må flytte fra, men bare foreldre/søsken så er det da smart å kunne flytte og overta utleieselskapet. Vil ikke kjæresten dette så gjør du det alene. Du kan ikke tvinge det frem. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #5 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom du har lyst til å fortsatt være sammen med ham, så er det lurt å ta en prat sånn at du ikke tar valget på hans vegne. Du vet hva du vil, men han kan jo selv bestemme om han vil være sammen med deg. Da jeg var i samme situasjon gjorde jeg det slutt da det gikk opp for meg at jeg ikke følte noen sterk tilknytning til kjæresten lengre. Anonymkode: f2230...09a TS her. Jeg kan ikke velge på kjærestens vegne. Jeg må nok ta den praten. Tantemor skrev (1 time siden): Hvor langt er det mellom disse stedene da? Dersom det ikke er egne barn kjæresten din må flytte fra, men bare foreldre/søsken så er det da smart å kunne flytte og overta utleieselskapet. Vil ikke kjæresten dette så gjør du det alene. Du kan ikke tvinge det frem. Det er noen timer bil. Vi har ikke egne barn. Mei, jeg kan ikke tvinge kjæresten til det, men for meg virker det lurt å kunne ta over dette selskapet siden jeg sikkert aldri vil ha den muligheten jeg har nå her. Men hvor forståelig er det at jeg gjør dette for andre? Penger gjør ikke folk mer lykkelig, men jeg ønsker å forenkle livet for meg og muligens min framtidige familie ved at penger åpner mulighetene for mange ting. Det gir færre bekymringer i forhold til økonomi. Anonymkode: f721e...baa
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #6 Skrevet 10. mars 2024 Jeg hadde flyttet hvis jeg var deg, og evt funnet drømmemannen der. 6 måneder er ingenting, og ikke verdt å ofre slike fantastiske muligheter du har. Også gull verdt å bo nær familie! Jeg bor 10 timer fra min. Anonymkode: f2b49...f5e 1
Trolltunge Skrevet 10. mars 2024 #7 Skrevet 10. mars 2024 Man kan ikke flytte på en kjæreste som ikke ønsker det, så svaret sier seg vel selv om du absolutt vil flytte og han ikke. 1
Virrevirrevapp Skrevet 11. mars 2024 #8 Skrevet 11. mars 2024 Han kan ikke flytte til et nytt sted uten å ha jobb og bolig uansett. Så her får du bytte jobb og få deg nytt sted å bo først, så får han evt. søke jobber når du er etablert der borte.
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. mars 2024 #9 Skrevet 11. mars 2024 Du tar praten nå. At din plan er å flytte hjem og om kjæresten ikke er åpen for det på sikt så er det bedre å avslutte nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå