Gå til innhold

Verdens kjedeligste helg med barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen er på fjellet med kompiser, vel unt til han. Men da er også bilen vekk, og vir blir litt fast rundt husveggene. Altså, å trø rundt inne og ute en hel helg med barne, er så sykt kjedelig at jeg blir kokko. Vi har planter litt stemor og Tusenfryd i blomsterkrukker, spilt fotball i hagen, Yazy x 3 samt lekt i skolegården. Men er fortsatt en time til barne-TV. Og hele søndag gjenstår også. 

Er jeg deprimert siden jeg synes dette er dritkjedelig? Utbrent? Trodde jeg skulle elske å leke med barna ute i hagen en lørdag i vårsola, men nei. Kjedeligste ever. 

Helst ville jeg tatt en bytur alene, shopping og cafe, før en rolig topptur i marka. 

Hvor gøy synes dere andre at småbarnslivet er? 

barna er 4 og 7

Anonymkode: 9d3f0...665

• Liker 4
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du trenger en helg for deg selv eller sammen med venninner. Det unner vel mannen din deg nå, etter kompishelgen sin 😊 Vær generøse med hverandre. Jeg syns 4 og 7 år var en veldig fin alder på barna, men vi er også avhengige av bil for å komme oss til fine turområder. Jeg hadde også følt meg låst med barna uten tilgang på bil 😅 Har dere badekar, kan du putte dem oppi der frem til det er barnetv? 😁 Klem til deg. 

Anonymkode: 1a432...410

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mannen er på fjellet med kompiser, vel unt til han. Men da er også bilen vekk, og vir blir litt fast rundt husveggene. Altså, å trø rundt inne og ute en hel helg med barne, er så sykt kjedelig at jeg blir kokko. Vi har planter litt stemor og Tusenfryd i blomsterkrukker, spilt fotball i hagen, Yazy x 3 samt lekt i skolegården. Men er fortsatt en time til barne-TV. Og hele søndag gjenstår også. 

Er jeg deprimert siden jeg synes dette er dritkjedelig? Utbrent? Trodde jeg skulle elske å leke med barna ute i hagen en lørdag i vårsola, men nei. Kjedeligste ever. 

Helst ville jeg tatt en bytur alene, shopping og cafe, før en rolig topptur i marka. 

Hvor gøy synes dere andre at småbarnslivet er? 

barna er 4 og 7

Slik er det. Barna dine er små,krever en del. Bil er viktig,men en helg er ikke lang...Hadde mannen din vært 2 uker på jaktur med bilen med er noe annet. Ferier er tøffere som alenemor.

Anonymkode: 01062...52a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du det helt bra når du synes dette er krevende? Har du nok energi sånn til daglig? 

Anonymkode: f5806...1e1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du det helt bra når du synes dette er krevende? Har du nok energi sånn til daglig? 

Ikke vær så bitch. TS har vært småbarnsmor 24/7 i 7 år. Skjønner godt at helga blir lang uten bil, stor respekt for at hun ikke bare passiviserer ungene med skjerm.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg nyter helger hvor det ikke er program. Vi er hjemme, jeg vasker og rydder, barna er sammen med venner eller leker for seg selv. 

Nå skal jeg sette en bolledeig, og vi baker sammen etterpå. 

I morgen går vi kanskje en tur, enten i nærområdet, eller bussen ut i marka.

Jeg bruker aldri bil i hverdagen, så vi klarer oss fint uten. 

Barna er 3, 5 og 7, så yngstemann er lite ute alene. 

For meg er disse stille helgene som balsam for sjelen. Jeg går hvilt, og mannen har hatt en fin helg hos sine foreldre.

Anonymkode: e670a...035

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke vær så bitch. TS har vært småbarnsmor 24/7 i 7 år. Skjønner godt at helga blir lang uten bil, stor respekt for at hun ikke bare passiviserer ungene med skjerm.

Skjønner ikke hvordan du kan tolke denne kommentaren nedlatende?

AB spør jo TS om hun har det bra, og om hun opplever å ha energi til slike ting i hverdagen. Det er for å forstå hva som kan ligge bak at hun kjenner det slik.

Anonymkode: b41f2...a64

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Virker som du finner opp alvorlige sykdommer. 

Du er småbarnsmor, selv om helgene kan være kjedelige når du har barna alene så er msn ikke utbrent eller deprimert. 

Anonymkode: 46d82...e87

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, er det jeg begynte å reflektere over. Dette synes jeg jo egentlig er hyggelige aktiviteter med mine favoritter. Men bruker så mye energi på jobben at helgene må brukes til å komme ovenpå igjen. Da blir selv blomsterplanting med barna til et ork💔

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns også det er kjedelig å være alene med barnet mitt en hel helg, men kan du ikke prøve å finne på noe med familie eller noe? Eller ta buss/tog/taxi eller gå til en aktivitet? 

Anonymkode: dabc7...0ed

• Liker 4
Skrevet

Nei, du er ikke nødvendigvis syk. Jeg har samme opplegg i helga, med kun ett barn på 2,5 år, og teller timene til leggetid. Vi syklet en tur i bassenget, og så sov hun i to timer etter det, så jeg forstår ikke hvorfor jeg er så sliten og giddalaus! Er dog gravid med bekkensmerter. For å få gjort noe de siste timene før leggetid, har jeg nå satt på tv for henne, som hun skal få se i en times tid. Så har jeg bestilt take away til middag. Sånt må være greit når man er gressenke! Og lag deg en avtale i morgen, det har vi:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om man er dvask og lat, og foretrekker TVen, er det vanskelig å forstå at folk som liker å fylle dagene med mye aktivitet og innhold kjeder seg når muligetene blir begrenset. 

Anonymkode: e72b6...ed8

AnonymBruker
Skrevet

Går det ikke buss? 

Anonymkode: 74d80...bf6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du lurer på om du er deprimert eller utbrent fordi du syns det er litt kjedelig å  være sammen med barna en helg uten bil?

Anonymkode: 922dc...e64

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må du enten være hjemme ELLER så langt vekk at bil er nødvendig? Hva med å utforske nabolaget litt? "Mamma se, en katt!", sånne ting? Eller la dem leke ute selv til en av de griner?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Slik er det. Barna dine er små,krever en del. Bil er viktig,men en helg er ikke lang...Hadde mannen din vært 2 uker på jaktur med bilen med er noe annet. Ferier er tøffere som alenemor.

Anonymkode: 01062...52a

Hva er poenget med sånne kommentarer ??

Anonymkode: f5d91...d68

AnonymBruker
Skrevet

Bak boller, se en film, rydd i leker (sikkert noe som kan pakkes bort), spill brettspill, lag bål og stek pølser, la ungene male og tegne mens du leser en bok eller slapper av, inviter venner av barna, så kan de leke sammen, gå gjennom alt i klesskapene til barna mens de leker..... Og så tar du deg fri neste helg.

Anonymkode: 070ce...905

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei kjære ts ❤️ høres ut som en veldig fin helg. Dere har vært heldige med været som kan være ute og plante, sparke fotball osv og jeg hadde elsket det om været her tillot det.. 

Idag har vi alle vært slitne etter en lang uke, men barna blir markete av å være inne. Veldig lett å ty til skjerm, så det har det blitt en del av idag. Jeg hadde tenkt en tur til biblioteket, men det ble nedstemt av eldste. 

Jeg bestemte derimot at vi skulle gå til butikken, og stoppet på lekeplassen på vei tilbake. Ble en fin tur hvor vi så etter vårtegn og tok det som en liten naturfagtime. Men nå etter middag er det skjerm igjen ...

Høres egentlig ut som du trenger litt tid for deg selv, kanskje dere kan gjøre noe sammen som du også synes er lystbetont? 

Anonymkode: 2e804...e6d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo masse dere kan finne på uten bil! Og forøvrig har ungene godt av ei helg uten planer også. Og du skal jo ikke underholde dem hele tida!

Her har jeg og minsten ei hus/hagehelg da barnet har startet på movicol for å fortgang på tarmsystemet. Så vi har rett og slett en bæsjehelg. Eller dritthelg om du vil 😂

Anonymkode: 044cc...af1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Eh kan man ikke synes det er krevende å være alene med barna ? Jeg synes det er krevende å være alene med 4 åringen fordi ikke alle sitter rolig eller kan leke fir seg selv

Anonymkode: f5d91...d68

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...