AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Vil dere si at det er et red flag å kalle seg selv empatisk flere ganger på en første date? Noen sier dette er en bra ting, mens jeg tenker at det heller kan være et tegn på det motsatte? Altså empatiske personer viser vel empatien sin igjennom handlinger, heller enn å poengere ut hvor empatiske de er? og hva er andre red flags på en første date? Anonymkode: ba4cd...38d 1
pusepus Skrevet 9. mars 2024 #3 Skrevet 9. mars 2024 Jeg er mann. Disse damene som snakker dritt om eksen og at alle de har vert med er enten psyco eller et dårlig meneske. Dette er noe de snakker om for å få sympati. Men som regel er det tull 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #4 Skrevet 9. mars 2024 Tenker at det kanskje er litt merkelig å fokusere så mye på egen empati, men ville ikke ansett det som et rødt flagg. Selv syns jeg det er rødt flagg når daten snakker masse negativt om eksen. Også rødt flagg dersom de går på date og ikke kan ordlegge hva de er ute etter. Syns også det er rødt flagg dersom de snakker masse om penger, hva ting koster osv.. Anonymkode: 38940...f65 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #5 Skrevet 9. mars 2024 Enig med brukeren over her, det å påstå at man har "psykopatiske og voldelige" ekser er stort sett et rødt flagg. Samme med de som snakker dritt om det motsatte kjønn. Og de som mener daten må "bevise" noe for å bli verdig. Anonymkode: 93dd7...ada
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #6 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vil dere si at det er et red flag å kalle seg selv empatisk flere ganger på en første date? Noen sier dette er en bra ting, mens jeg tenker at det heller kan være et tegn på det motsatte? Altså empatiske personer viser vel empatien sin igjennom handlinger, heller enn å poengere ut hvor empatiske de er? og hva er andre red flags på en første date? Anonymkode: ba4cd...38d Om personen du dater tenker det samme som deg så kan det hende. Men med mindre du dater deg selv kan det jo hende vedkommende har en annen oppfatning. Et red flag for meg er folk som bruker begrepet «red flag» om små ting fra daten vedkommende har plukket opp. Et enda større red flag er folk som søker råd om daten skal dumpes fra et forum med ukjente folk som ikke kjenner noen av partene. Det vitner om en ganske lett påvirkelig personlighet. Anonymkode: d6f96...5d1
frøkna Skrevet 9. mars 2024 #7 Skrevet 9. mars 2024 Røde flagg: - snakker nedsettende om moren sin - har ingen nære venner - "alle" ekser er psycho - overøser deg med komplimenter - vil planlegge noe langt i fremtiden som en ferietur sammen f eks på første date - er frekk mot servitøren
svartkatt Skrevet 9. mars 2024 #8 Skrevet 9. mars 2024 Det er ikke mulig å vite utifra kun det! Sannsynligvis er han bare nervøs. Men har jo sett og hørt folk si at om en sier at han er snill og omtenksom så er det bare noe han sier.. også om andre egenskaper..
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #9 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om personen du dater tenker det samme som deg så kan det hende. Men med mindre du dater deg selv kan det jo hende vedkommende har en annen oppfatning. Et red flag for meg er folk som bruker begrepet «red flag» om små ting fra daten vedkommende har plukket opp. Et enda større red flag er folk som søker råd om daten skal dumpes fra et forum med ukjente folk som ikke kjenner noen av partene. Det vitner om en ganske lett påvirkelig personlighet. Anonymkode: d6f96...5d1 Enig i det første avsnittet du skriver, det kan være noe i det. Men du sier «et enda større red flag er folk som søker råd om daten skal dumpes fra et forum med ukjente folk». Når man har møtt fyren 1 gang, ville jeg for det første ikke kalt det «å dumpe», men heller å legge fra seg at det blir en date nr2. For det andre er jo et forum nettopp masse forskjellige mennesker men forskjellig erfaring,kunnskaper og perspektiver som jeg kanskje ikke har. Så man får jo flere tanker og perspektiver av å høre forskjellige folks meninger? Er jo heller ikke rart at man er redd for «red flags», hvis man tidligere har hatt dårlige opplevelser. Anonymkode: ba4cd...38d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #10 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Enig i det første avsnittet du skriver, det kan være noe i det. Men du sier «et enda større red flag er folk som søker råd om daten skal dumpes fra et forum med ukjente folk». Når man har møtt fyren 1 gang, ville jeg for det første ikke kalt det «å dumpe», men heller å legge fra seg at det blir en date nr2. For det andre er jo et forum nettopp masse forskjellige mennesker men forskjellig erfaring,kunnskaper og perspektiver som jeg kanskje ikke har. Så man får jo flere tanker og perspektiver av å høre forskjellige folks meninger? Er jo heller ikke rart at man er redd for «red flags», hvis man tidligere har hatt dårlige opplevelser. Anonymkode: ba4cd...38d Dumpe / ikke date mer, i denne settingen tenker jeg at det går for det samme da man på ingen måte er i et forhold. Jeg tror ingen på dette forumet har noen forutsetning for å gi deg noen gode råd om du skal dra på date nr 2, basert på det lille du skrev. For det første er «problemet» så minimalt at det er mer en særhet / betraktning enn noe annet. For det andre er det så mange andre fasetter i en date som betyr uendelig mye mer. På dette forumet kan man skrive «kjæresten min er verdens beste person, men glemte å tømme søppelet i dag tidlig» og få svaret «DUMP!». Det er endel bitre mennesker her, av begge kjønn, som gir råd fra sitt eget bitre syn. Om alle hadde hørt på disse ville det ikke bli født flere barn her i landet. Anonymkode: d6f96...5d1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #11 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vil dere si at det er et red flag å kalle seg selv empatisk flere ganger på en første date? Noen sier dette er en bra ting, mens jeg tenker at det heller kan være et tegn på det motsatte? Altså empatiske personer viser vel empatien sin igjennom handlinger, heller enn å poengere ut hvor empatiske de er? og hva er andre red flags på en første date? Anonymkode: ba4cd...38d Det kommer helt an på kontekst. Ble han feks spurt om å beskrive deg selv, så er det ikke noe galt, men kommer det helt ut av løse lufta så er det litt rart Anonymkode: c9902...e73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå