Gå til innhold

Finnes det håp, eller er det bare å kaste inn håndkle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt rådvill, jeg vet vel muligens svaret selv, men så er det dette med og håpe.

Jeg har datet en mann i 3 mnd nå, vi startet som venner også begynte vi og date. Han er den som har tatt mest initiativ, når det kommer til at vi begynte og date.

Men, så får jeg en følelse av at noe skurrer og det kommer av alle «unnskyldningene» han har for ikke forplikte seg/tre inn i forhold. 

Vi starter som venner, han tok mest kontakt, så jeg fikk en følelse av at han var interessert etterhvert. Vi snakket sammen hver eneste dag, møttes nesten hver dag, han presenterte meg for sine venner og noe familie. Ingen av oss var ute etter forhold til og begynne med så vi var enig om vennskap til og begynne med.

Så hadde vi sex, og begynte og date etter det. 

Jeg syns det virker som interessen hans er dalt litt, han var mer på før, han var flink til og lytte når jeg snakket- nå føler jeg han ikke lytter/avbryter meg mens jeg forteller noe. Nærkontakten mellom oss er dalt, han gir ikke like mye av seg selv og jeg føler han kanskje trekker seg noe unna. 

Vi har også diskutert det og innlede et forhold, det han sier til det, mener jeg er unnskyldinger for og ikke gå inn i forhold/samt unnskyldinger som kan brukes frem i tid for og avslutte vår relasjon feks.

• Han har det ikke bra med seg selv, det er meg ikke deg, hvordan ta vare på deg når jeg ikke tar vare på meg selv, du må vente så jeg får det bedre med meg selv så kan vi gå inn i forhold, klarer du ikke vente så kan du avslutte. Også er det ingenting seksuelt mellom oss nå, det varte i ca 2mnd også ikke noe mer, Dette er noen få unnskyldinger han kommer med.

Utover det, oppfører vi oss som et par. 

Jeg mistenker at han kanskje kun ville ha sex, men nå har viklet seg inn i dette. Og har vært veldig på, men nå trukket seg unna. Vi ses flere ganger i uken, det er bare små ting jeg merker er endret seg.

Vi har snakket om forhold 2 ganger, så det er ikke et tema vi ofte snakker om. Men jeg har nå en veldig dårlig følelse, og tenker kanskje han forandrer seg så jeg skal avslutte. Jeg tenker også han har «ønske» om og avslutte fordi han har nevnt dette ved begge samtalene. Jeg prøvde ved siste samtale og faktisk avslutte, men av en eller annen grunn var det vanskelig pga han. Han kom med noe hver gang jeg sa at det er best og avslutte. Vanskelig og forklare. Grunnen for at jeg ville avslutte er fordi han ikke ønsker forhold nå og jeg ønsker det, og jeg går heller videre enn og sitte som et fjols og «vente» på noe som mest sannsynlig ikke skjer. Jeg har et håp, men det er blitt utrolig lite, ordene hans og handlingene er forskjellige, det gir miksede signaler, men kanskje ikke?

Anonymkode: 39543...0f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er litt rådvill, jeg vet vel muligens svaret selv, men så er det dette med og håpe.

Jeg har datet en mann i 3 mnd nå, vi startet som venner også begynte vi og date. Han er den som har tatt mest initiativ, når det kommer til at vi begynte og date.

Men, så får jeg en følelse av at noe skurrer og det kommer av alle «unnskyldningene» han har for ikke forplikte seg/tre inn i forhold. 

Vi starter som venner, han tok mest kontakt, så jeg fikk en følelse av at han var interessert etterhvert. Vi snakket sammen hver eneste dag, møttes nesten hver dag, han presenterte meg for sine venner og noe familie. Ingen av oss var ute etter forhold til og begynne med så vi var enig om vennskap til og begynne med.

Så hadde vi sex, og begynte og date etter det. 

Jeg syns det virker som interessen hans er dalt litt, han var mer på før, han var flink til og lytte når jeg snakket- nå føler jeg han ikke lytter/avbryter meg mens jeg forteller noe. Nærkontakten mellom oss er dalt, han gir ikke like mye av seg selv og jeg føler han kanskje trekker seg noe unna. 

Vi har også diskutert det og innlede et forhold, det han sier til det, mener jeg er unnskyldinger for og ikke gå inn i forhold/samt unnskyldinger som kan brukes frem i tid for og avslutte vår relasjon feks.

• Han har det ikke bra med seg selv, det er meg ikke deg, hvordan ta vare på deg når jeg ikke tar vare på meg selv, du må vente så jeg får det bedre med meg selv så kan vi gå inn i forhold, klarer du ikke vente så kan du avslutte. Også er det ingenting seksuelt mellom oss nå, det varte i ca 2mnd også ikke noe mer, Dette er noen få unnskyldinger han kommer med.

Utover det, oppfører vi oss som et par. 

Jeg mistenker at han kanskje kun ville ha sex, men nå har viklet seg inn i dette. Og har vært veldig på, men nå trukket seg unna. Vi ses flere ganger i uken, det er bare små ting jeg merker er endret seg.

Vi har snakket om forhold 2 ganger, så det er ikke et tema vi ofte snakker om. Men jeg har nå en veldig dårlig følelse, og tenker kanskje han forandrer seg så jeg skal avslutte. Jeg tenker også han har «ønske» om og avslutte fordi han har nevnt dette ved begge samtalene. Jeg prøvde ved siste samtale og faktisk avslutte, men av en eller annen grunn var det vanskelig pga han. Han kom med noe hver gang jeg sa at det er best og avslutte. Vanskelig og forklare. Grunnen for at jeg ville avslutte er fordi han ikke ønsker forhold nå og jeg ønsker det, og jeg går heller videre enn og sitte som et fjols og «vente» på noe som mest sannsynlig ikke skjer. Jeg har et håp, men det er blitt utrolig lite, ordene hans og handlingene er forskjellige, det gir miksede signaler, men kanskje ikke?

Dere sluttet å ha sex for en mnd. siden og du lurer på om det er liv laga med et forhold,?

Absolutt ikke, det her er kjørt så bit i det sure eplet og gå videre i dag.

• Liker 2
Skrevet

Han er ikke interessert i et forhold. Vennskap kanskje, men sex i nøden er nok det viktigste for ham. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
TomSawyer skrev (13 minutter siden):

Dere sluttet å ha sex for en mnd. siden og du lurer på om det er liv laga med et forhold,?

Absolutt ikke, det her er kjørt så bit i det sure eplet og gå videre i dag.

Skulle kanskje påpekt at han generelt har lave mengder med testo, syns bare det er spesielt og ha sex for så og stoppe helt opp. Jeg har sett resultater så vet de er lave. Så er kanskje som personer under seg skrev, sex til nøden. 

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (10 minutter siden):

Han er ikke interessert i et forhold. Vennskap kanskje, men sex i nøden er nok det viktigste for ham. 

Mulig det du sier stemmer.

Han har lave mengder testo, og ville kanskje bare ha sex for nøden, ila den ene mnd kan jeg vel telle på en hånd de gangene det skjedde. Vi har snakket om dette, han sier han ikke har lysten, får den ikke opp, vi kan prøve, men ja, skjer ingenting.

Skrevet

Hør på magefølelsen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Mulig det du sier stemmer.

Han har lave mengder testo, og ville kanskje bare ha sex for nøden, ila den ene mnd kan jeg vel telle på en hånd de gangene det skjedde. Vi har snakket om dette, han sier han ikke har lysten, får den ikke opp, vi kan prøve, men ja, skjer ingenting.

Det her ser veldig ut som oppskriften på hvordan få et liv med masse frustrasjon & smerte..

Skrevet

Du vet jo at dette ikke er det forholdet du vil ha. Du håper han skal endre seg så du får det du ønsker deg, men det er dessverre ett veldig dårlig utgangspunkt for ett forhold.

• Liker 2
Skrevet

Kutt det nå, og hør på magefølelsen. Den tar sjelden feil.  Ikke sitt å vent på noe som ikke kommer - kutt båndet for din egen del. Ha han på en armlengdes avstand, og gå videre.

Skrevet

Greier du overgangen med å bare ha han som venn og i stedet søke andre som partnere? Det er du som har behov som ikke blir møtt, ikke han. 

AnonymBruker
Skrevet
miss summers skrev (2 timer siden):

Hør på magefølelsen. 

Ja, jeg er ganske enig, da den som regel alltid stemmer.

TomSawyer skrev (1 time siden):

Det her ser veldig ut som oppskriften på hvordan få et liv med masse frustrasjon & smerte..

Det høres ikke bra ut.

Trek skrev (1 time siden):

Du vet jo at dette ikke er det forholdet du vil ha. Du håper han skal endre seg så du får det du ønsker deg, men det er dessverre ett veldig dårlig utgangspunkt for ett forhold.

Jeg syns det er veldig krevende, og gå inn i forhold med noen skal ha mer flyt enn dette, tenker jeg også. Jeg håper han endrer mening. Han var den som tok initiativ til dating.

Måneskinn skrev (1 time siden):

Kutt det nå, og hør på magefølelsen. Den tar sjelden feil.  Ikke sitt å vent på noe som ikke kommer - kutt båndet for din egen del. Ha han på en armlengdes avstand, og gå videre.

Det høres ut som det smarteste. Syns bare det ble litt kjip situasjon sånn det har utviklet seg. Virker ikke som han har tenkt til og avslutte heller.

Sparkling_Pink skrev (1 time siden):

Greier du overgangen med å bare ha han som venn og i stedet søke andre som partnere? Det er du som har behov som ikke blir møtt, ikke han. 

Vi var venner til og begynne med, så jeg har sagt ifra at vi går ikke tilbake til noe vennskap etter sex, dating osv. Han ville gjerne være venner og beholde kontakten dersom jeg avsluttet mellom oss. Så bare det at han har sagt noe sånt får meg til og tenke at han ikke har noen plan om å satse på oss. Og jeg syns det han evt driver med nå da er ganske dårlig gjort. Vi er to personer i dette. Han vet jeg har følelser, men holder meg på gress da? 

Tilføyer også at hans venner tror vi er kjærester.

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, jeg er ganske enig, da den som regel alltid stemmer.

Det høres ikke bra ut.

Jeg syns det er veldig krevende, og gå inn i forhold med noen skal ha mer flyt enn dette, tenker jeg også. Jeg håper han endrer mening. Han var den som tok initiativ til dating.

Det høres ut som det smarteste. Syns bare det ble litt kjip situasjon sånn det har utviklet seg. Virker ikke som han har tenkt til og avslutte heller.

Vi var venner til og begynne med, så jeg har sagt ifra at vi går ikke tilbake til noe vennskap etter sex, dating osv. Han ville gjerne være venner og beholde kontakten dersom jeg avsluttet mellom oss. Så bare det at han har sagt noe sånt får meg til og tenke at han ikke har noen plan om å satse på oss. Og jeg syns det han evt driver med nå da er ganske dårlig gjort. Vi er to personer i dette. Han vet jeg har følelser, men holder meg på gress da? 

Tilføyer også at hans venner tror vi er kjærester.

Du har helt rett. Det er fryktelig dårlig gjort mot deg slik han holder på. 

Han holder deg på gress mens han vingler og er usikker. Ikke nødvendigvis av ondsinnethet, men av uvitenhet og egoisme. Han vet du ønsker og fortjener mer. Kanskje han håper en dag ting skal endre seg, men er han villig til å endre noe eller håper han det skal skje av seg selv?

Hva er egentlig bra med dette forholdet? Hva er akkurat sånn som du ønsker deg akkurat nå?  

Hvis du tar bort det som var fint som ikke er sånn lengre og tar bort alle drømmene om hvordan fremtiden kan bli. Hvordan er forholdet akkurat nå? Er dette godt nok?

Jeg synes også det er vanskelig å gi slipp når håpet er sterkere enn fornuften. Tror faktisk du kjenner inni deg hva som er rett her. Det du kjenner og føler er riktig, er alle tankene som gjør dette vanskelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner deg godt.. har selv vært i den situasjonen - og i ettertid angret jeg på at jeg ikke gikk før. Det er liksom lett å sitte å si det, men jeg vet... ikke lett å gjøre det. Han syns nok det er best at du avslutter, for da slipper han å sitte igjen som "den kjipe" som gjorde det slutt..  jeg sender deg en klem jeg, og håper du finner du av det :klem3:

AnonymBruker
Skrevet

En mann som vet han vil ha en kvinne nøler ikke. Da sikrer han henne. 

Han er nok ikke dedikert til deg dessverre, så ikke sløs for lang tid. 

Anonymkode: 84ad3...bb2

AnonymBruker
Skrevet
miss summers skrev (4 timer siden):

Hør på magefølelsen. 

Når du hører på magen, er det type ulyder det er snakk om her?

Anonymkode: 8f23b...74b

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leste dette tenkte jeg at det kanskje plager han at han sliter seksuelt? Han vil gjerne være i et forhold med deg men det plager han at han for eksempel ikke føler seg som mann nok og hvordan han skal kunne leve opp til dette i et forhold. Derfor blir han ambivalent? Jeg tror det er mange menn der ute som sliter med dette, og ikke prater om det fordi det er flaut osv. Jeg kjenner damer som sier med et smil at de kunne ønske de fant en mann som ikke hadde forventninger seksuelt, så tror mange menn kunne vunnet på at de snakket om dette. Nå er vi 50+ da. 

Anonymkode: 46932...be2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi var venner til og begynne med, så jeg har sagt ifra at vi går ikke tilbake til noe vennskap etter sex, dating osv.

Det er utmerket at du har vært tydelig med han. Det er nå din jobb å avslutte og bryte kontakten.

Forslag på formulering: jeg avslutter med deg nå da jeg er blitt klar for å være i et forhold, du er velkommen til å kontakte meg om du ser på meg som aktuell til dette.

Så får du sette en strek som er tydelig og gå videre, uten kontakt med han. Håpet forsvinner trolig ikke hos deg, men du tar vare på deg selv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...