AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Hei! jeg trenger litt hjelp, råd eller jeg vet ikke. jeg og kjæresten min har vært sammen i 4år, vi er begge 27,28år og bor sammen. det som er greia er at jeg ble gravid i desember, ikke planlagt.. Men siden vi begge har god jobb, bra økonomi og et hyggelig sted å bo ble jeg på en måte glad, men det var et helvete for å si det rett ut. Jeg fikk høre at jeg ødela livet hans om jeg beholdte og at han ønsket barnet død. Han tok med seg alle tingene sine og dro når jeg fortalte at jeg ville beholde.. men etter noen samtaler med han og trusler som at han kom til å jobbe med å få omsorg for ungen sa jeg ja til en abort som jeg ikke ville ha, kun for å få slutt på det vonde. saken er nå at vi/han har kjøpt hus, men jeg er usikker på hva jeg vil. Jeg har også tenkt på å gjøre det slutt, jeg føler jeg har mistet følelsene og fortjener rett å slett bedre. Det er mye negativt snakking om meg fra han som han sier rett til meg og jeg har nå prøvd siden desember å fikse dette forholdet uten hans hjelp, jeg er rett å slett sliten og lei av å være den eneste som vil gi noe for å få dette til å funke, tror derfor jeg har mistet følelsene osv… Hva hadde dere gjort? Samtale med han om hva jeg føler har jeg tatt mange ganger siden desember, men han sier kun «jeg har ikke tenkt på det, ikke på den måten» det er alt. Han setter aldri av tid til oss for så fort han kommer hjem fra jobb er han enten med kompiser eller spiller. Hvordan kan jeg komme meg ut?😅 Anonymkode: 814d2...e1b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #2 Skrevet 9. mars 2024 Har dere, eller han kjøpt hus? Du slår opp. Hvis du vil det. Og så, alt det praktiske, det ordner seg. Anonymkode: 8a1fb...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #3 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere, eller han kjøpt hus? Du slår opp. Hvis du vil det. Og så, alt det praktiske, det ordner seg. Anonymkode: 8a1fb...cb4 Han har kjøpt, ikke jeg. Men var meningen at begge skulle bo der Anonymkode: 814d2...e1b
Odine Skrevet 9. mars 2024 #4 Skrevet 9. mars 2024 Nå vet du hva han mener om å få barn med deg, og dersom du ønsker deg barn (som er tydelig i teksten), så er ikke han den rette. Han er ikke der for deg, og støtter deg ikke. Han er et rødt flag! 2 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #5 Skrevet 9. mars 2024 Du finner deg en ordentlig mann istedenfor denne egoisten. Anonymkode: 8d5c0...419 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #6 Skrevet 9. mars 2024 Odine skrev (1 minutt siden): Nå vet du hva han mener om å få barn med deg, og dersom du ønsker deg barn (som er tydelig i teksten), så er ikke han den rette. Han er ikke der for deg, og støtter deg ikke. Han er et rødt flag! Takk, jeg bare vet ikke hvordan man går frem for å gjøre det slutt.. har aldri vært med noen før han🙄 Anonymkode: 814d2...e1b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #7 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han har kjøpt, ikke jeg. Men var meningen at begge skulle bo der Anonymkode: 814d2...e1b Hvis du ikke er knyttet til dette hussalget rent juridisk, så bare slå opp med han. Han er en dust. Kom deg vekk! Anonymkode: 8a1fb...cb4 1 4
Random84 Skrevet 9. mars 2024 #8 Skrevet 9. mars 2024 Du fortjener mye bedre enn dette! Høres ut at du er klar for familielivet, men det er ikke han. Luft det for han at du kommer til å gjøre det slutt, så ser du reaksjonen hans. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #9 Skrevet 9. mars 2024 Random84 skrev (Akkurat nå): Du fortjener mye bedre enn dette! Høres ut at du er klar for familielivet, men det er ikke han. Luft det for han at du kommer til å gjøre det slutt, så ser du reaksjonen hans. Lykke til. Jeg vet at den kommer til å bli hard. Jeg vet han ikke har råd til å ha dette huset alene, men jeg klarer ikke mer, han gir så lite og det toppet seg når han sa han ville sterilisere seg..🥲 Anonymkode: 814d2...e1b
Odine Skrevet 9. mars 2024 #10 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk, jeg bare vet ikke hvordan man går frem for å gjøre det slutt.. har aldri vært med noen før han🙄 Anonymkode: 814d2...e1b Forstår deg godt. Det er vondt å gjøre det slutt, selv om det er ønskelig og nødvendig. Tenk på det sånn, at han ikke kommer til å bli så lei seg fordi han er mest opptatt av seg selv. Sett deg ned med han, i hans hus (sånn at du kan kjøre hjem). Fortell han at du ikke synes det fungerer så godt lenger, og du trenger en mann som vil ha barn og kan støtte deg. Du behøver ikke si så mye. Han forstår fort at det er slutt. Så reiser du deg og går ut. Ikke gi han klem og kyss. Plasteret rett av.
Juniper Skrevet 9. mars 2024 #11 Skrevet 9. mars 2024 Det du gjør er at du finner et sted å bo og får det praktiske i orden, så pakker du unna viktige ting i fall han klikker i vinkel, og så får du hjelp til å flytte. Noen dager før flytting passer det greit å informere han om at du flytter, med alt det innebærer, da du har innsett at dette forholdet ikke har en fremtid. 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #12 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet at den kommer til å bli hard. Jeg vet han ikke har råd til å ha dette huset alene, men jeg klarer ikke mer, han gir så lite og det toppet seg når han sa han ville sterilisere seg..🥲 Anonymkode: 814d2...e1b Det er HANS problem at han har kjøpt det huset alene. HAN må ta ansvaret for det. DU tar ansvaret for ditt liv. Anonymkode: 8a1fb...cb4 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #13 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du ikke er knyttet til dette hussalget rent juridisk, så bare slå opp med han. Han er en dust. Kom deg vekk! Anonymkode: 8a1fb...cb4 Er ikke knyttet til det, men vet han vil slite med å betale alt alene. Men jeg orker ikke mer. Jeg har prøvd så hardt og får ingen ting igjen. Mine foreldre ser jeg er lei og sliten, har vært ærlige med de hele veien Anonymkode: 814d2...e1b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #14 Skrevet 9. mars 2024 Juniper skrev (Akkurat nå): Det du gjør er at du finner et sted å bo og får det praktiske i orden, så pakker du unna viktige ting i fall han klikker i vinkel, og så får du hjelp til å flytte. Noen dager før flytting passer det greit å informere han om at du flytter, med alt det innebærer, da du har innsett at dette forholdet ikke har en fremtid. Jeg bor allerede i leiligheten vi skal flytte fra, så eventuelt blir det bare han som flytter Anonymkode: 814d2...e1b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #15 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke knyttet til det, men vet han vil slite med å betale alt alene. Men jeg orker ikke mer. Jeg har prøvd så hardt og får ingen ting igjen. Mine foreldre ser jeg er lei og sliten, har vært ærlige med de hele veien Anonymkode: 814d2...e1b Men det er ikke ditt problem. Det er hans problem. Anonymkode: 8a1fb...cb4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #16 Skrevet 9. mars 2024 Odine skrev (2 minutter siden): Forstår deg godt. Det er vondt å gjøre det slutt, selv om det er ønskelig og nødvendig. Tenk på det sånn, at han ikke kommer til å bli så lei seg fordi han er mest opptatt av seg selv. Sett deg ned med han, i hans hus (sånn at du kan kjøre hjem). Fortell han at du ikke synes det fungerer så godt lenger, og du trenger en mann som vil ha barn og kan støtte deg. Du behøver ikke si så mye. Han forstår fort at det er slutt. Så reiser du deg og går ut. Ikke gi han klem og kyss. Plasteret rett av. Han tar ikke over huset før om 3uker. Og vi bor sammen i leiligheten nå, denne leier vi bare. Men leier av foreldrene mine så jeg kan bli boende Anonymkode: 814d2...e1b 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #17 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke knyttet til det, men vet han vil slite med å betale alt alene. Men jeg orker ikke mer. Jeg har prøvd så hardt og får ingen ting igjen. Mine foreldre ser jeg er lei og sliten, har vært ærlige med de hele veien Anonymkode: 814d2...e1b Jeg ser ingen grunn til at du skal hjelpe ham økonomisk når han sviktet deg så totalt da du var gravid. Anonymkode: 8d5c0...419 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #18 Skrevet 9. mars 2024 Du må alliere deg med en venninne eller en kollega eller et familiemedlem, eventuelt må du skrive ned planen din her. Ingen skal behandle deg slik han gjør, men du er jo der fortsatt, så det høres ut som om han har litt makt over deg og at du ikke vet hvordan du skal komme deg videre? Det første du trenger er et annet sted å bo. Kan du kjøpe, leie eller flytte inn til noen? Eier du noen møbler eller trenger du det også? Bestem deg for hva du MÅ ha med deg og hva du kan gi deg på, dersom han skulle begynne å krangle. Hvem betaler felles strøm, mobil, bil, internett etc. Hva lå du komme deg ut av for å kunne flytte? Lag en liste og fiks én ting om dagen. Når du har en plan for å komme deg ut, forteller du han at det er over. Bestem deg for hva du skal si og hold deg til det. Eksempel; jeg klarer ikke stole på deg etter aborten. Og hvis han begynner å be om at du blir eller kjefte på deg, eller anklage deg for at du har en annen/at du er bare opptatt av deg selv etc. så svarer du bare: det er slutt. Jeg klarer ikke stole på deg etter aborten. Jeg flytter den og den dagen. lykke til! Anonymkode: 7e09c...fe6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #19 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor allerede i leiligheten vi skal flytte fra, så eventuelt blir det bare han som flytter Anonymkode: 814d2...e1b Du blir da boende der hvis mulig. Sier i fra at du vil avslutte forholdet og at aborten og måten han behandler deg på/pikke prioriterer deg/vil sterilisere seg gjør at dine følelser er døde og at du ønsker en annen framtid for deg selv. Du skylder ikke han noe. Anonymkode: b462a...8f3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå