Gjest Catwoman Skrevet 5. februar 2006 #21 Skrevet 5. februar 2006 Men GrønnSky... har ikke du melkeallergi da? Skulle jo tro du får melkefri-pencilin da, i og med at du kan bli dårlig av det?
Gjest Chrizzy Skrevet 5. februar 2006 #22 Skrevet 5. februar 2006 (endret) Jeg så et program om dette på tv. Der sa de at de vegetabilske oljene hadde omega 3 osv i seg, men at kroppen ikke klarte å gjøre dette om til DHA (eller noe slikt), og det er det som er hele vitsen med dette. Er det noen annen som har hørt noe om det? Var på discovery. Sluttet å drikke UDOS etter dette og tar vanlig fiskeolje nå. Endret 5. februar 2006 av chrizzy
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #23 Skrevet 5. februar 2006 Synes personlig at tran er like bra som udos. Smaker bedre og billigere er den også. ← Men for en vegetarianer er jo ikke tran et alternativ.
Gjest GreenSky Skrevet 5. februar 2006 #24 Skrevet 5. februar 2006 Men GrønnSky... har ikke du melkeallergi da? Skulle jo tro du får melkefri-pencilin da, i og med at du kan bli dårlig av det? ← Jo. Det skulle en tro. Men det får jeg ikke.
Gjest GreenSky Skrevet 5. februar 2006 #25 Skrevet 5. februar 2006 Jeg blir jo ikke dødsyk, akkurat. Men jeg blir en vandrende gassbombe, og i verste fall får jeg ikke drite på et par uker.
Gjest Fruktfat Skrevet 6. februar 2006 #26 Skrevet 6. februar 2006 Jeg har prøvd å spise den direkte fra en spiseskje, men brakk meg. Men den finnes i kapsler også, så kanskje jeg kjøper det neste gang. ← enig, jeg holdt for nesa da jeg drakk, men følelsen i munnen var smelta lypsyl... blir vel kapsler her også.
Gjest Chrizzy Skrevet 6. februar 2006 #27 Skrevet 6. februar 2006 Her sto det noe om dette. HER I det programmet jeg så sa de at senere forskning viser at kroppen ikke klarer å lage "god nok" DHA med vegetabilske alternativer. "Omega-3-fettsyrer finnes også i matvarer fra planteriket, som soyaolje, soyamargarin, valnøtter og linfrøolje. Det er flere ulike omega-3-fettsyrer. I fiskefett finnes de langkjedede omega-3-fettsyrene DHA og EPA. I noen typer plantefett finnes omega-3-fettsyren alfa-linolensyre. Den kan omdannes til DHA i mors kropp. Men studier viser at mødre som er vegetarianere har mindre av de viktige EPA og DHA i morsmelken enn mødre som spiser fet fisk eller tar tran. Særlig er DHA viktig for vekst og utvikling. Ammende kvinner anbefales derfor jevnlig inntak av fet fisk. Særlig er dette viktig hvis man er flergangsfødende mor. Under fosterlivet tapper barnet av mors lager av omega-3-fettsyrer. Tidligere har skandinaviske forskere vist at tilskudd av konsentrerte omega-3 fettsyrer under svangerskapet reduserer risikoen for tidlig fødsel samt visse graviditetskomplikasjoner".
Polluela Skrevet 7. februar 2006 #28 Skrevet 7. februar 2006 Men GrønnSky... har ikke du melkeallergi da? Skulle jo tro du får melkefri-pencilin da, i og med at du kan bli dårlig av det? ← Laktosemengden som brukes som bindemiddel i tabletter, er som regel så liten at det skal en ekstrem intoleranse til for at man ikke tåler det...
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #30 Skrevet 7. februar 2006 Tips ang diskusjon om DHA og AL: http://www.vegetar.com/cgi-bin/forum/YaBB....;num=1135534248
Gjest Chrizzy Skrevet 7. februar 2006 #31 Skrevet 7. februar 2006 Tips ang diskusjon om DHA og AL: http://www.vegetar.com/cgi-bin/forum/YaBB....;num=1135534248 ← Flott! Takk
Polluela Skrevet 7. februar 2006 #32 Skrevet 7. februar 2006 Det har jeg... ← Uff... Hjelper ikke KeruTabs på deg heller?
Gjest GreenSky Skrevet 8. februar 2006 #33 Skrevet 8. februar 2006 (endret) Jeg er egentlig ikke allergisk. Jeg mangler det enzymet som skal til for å fordøye melk. (slik som mange asiater er...) Er bare "lettere" å si at jeg er allergisk. Endret 8. februar 2006 av GrønnSky
Polluela Skrevet 8. februar 2006 #34 Skrevet 8. februar 2006 (endret) Er det laktase du mener, enzymet som spalter laktose? KeruTabs er iallfall tabletter med dette enzymet... Har du ikke prøvd det? Har hørt det ikke funker på absolutt alle, men... Endret 8. februar 2006 av Littlest Angel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå