Gå til innhold

Udo's choise

Fremhevede innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Men GrønnSky... har ikke du melkeallergi da? Skulle jo tro du får melkefri-pencilin da, i og med at du kan bli dårlig av det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

Jeg så et program om dette på tv. Der sa de at de vegetabilske oljene hadde omega 3 osv i seg, men at kroppen ikke klarte å gjøre dette om til DHA (eller noe slikt), og det er det som er hele vitsen med dette. Er det noen annen som har hørt noe om det? Var på discovery. Sluttet å drikke UDOS etter dette og tar vanlig fiskeolje nå.

Endret av chrizzy
Skrevet
Synes  personlig at tran er  like  bra  som  udos. Smaker bedre og  billigere er den også.

Men for en vegetarianer er jo ikke tran et alternativ.

Gjest GreenSky
Skrevet
Men GrønnSky... har ikke du melkeallergi da? Skulle jo tro du får melkefri-pencilin da, i og med at du kan bli dårlig av det?

Jo. Det skulle en tro. Men det får jeg ikke. :forvirret:

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg blir jo ikke dødsyk, akkurat. Men jeg blir en vandrende gassbombe, og i verste fall får jeg ikke drite på et par uker. :forvirret::sjenert:

Gjest Fruktfat
Skrevet
Jeg har prøvd å spise den direkte fra en spiseskje, men brakk meg.  :forvirret: Men den finnes i kapsler også, så kanskje jeg kjøper det neste gang.

enig, jeg holdt for nesa da jeg drakk, men følelsen i munnen var smelta lypsyl...

blir vel kapsler her også.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Her sto det noe om dette.

HER

I det programmet jeg så sa de at senere forskning viser at kroppen ikke klarer å lage "god nok" DHA med vegetabilske alternativer.

"Omega-3-fettsyrer finnes også i matvarer fra planteriket, som soyaolje, soyamargarin, valnøtter og linfrøolje. Det er flere ulike omega-3-fettsyrer. I fiskefett finnes de langkjedede omega-3-fettsyrene DHA og EPA. I noen typer plantefett finnes omega-3-fettsyren alfa-linolensyre. Den kan omdannes til DHA i mors kropp. Men studier viser at mødre som er vegetarianere har mindre av de viktige EPA og DHA i morsmelken enn mødre som spiser fet fisk eller tar tran. Særlig er DHA viktig for vekst og utvikling. Ammende kvinner anbefales derfor jevnlig inntak av fet fisk. Særlig er dette viktig hvis man er flergangsfødende mor. Under fosterlivet tapper barnet av mors lager av omega-3-fettsyrer. Tidligere har skandinaviske forskere vist at tilskudd av konsentrerte omega-3 fettsyrer under svangerskapet reduserer risikoen for tidlig fødsel samt visse graviditetskomplikasjoner".

Skrevet

Laktosemengden som brukes som bindemiddel i tabletter, er som regel så liten at det skal en ekstrem intoleranse til for at man ikke tåler det...

Skrevet
Det har jeg...  :forvirret:

Uff... :( Hjelper ikke KeruTabs på deg heller?

Gjest GreenSky
Skrevet (endret)

Jeg er egentlig ikke allergisk. Jeg mangler det enzymet som skal til for å fordøye melk. (slik som mange asiater er...) Er bare "lettere" å si at jeg er allergisk.

Endret av GrønnSky
Skrevet (endret)

Er det laktase du mener, enzymet som spalter laktose?

KeruTabs er iallfall tabletter med dette enzymet... Har du ikke prøvd det?

Har hørt det ikke funker på absolutt alle, men...

Endret av Littlest Angel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...