Gå til innhold

Udo's choise

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

... Det er en oljeblanding, for de uinvidde, som mange vegetarianere bruker for å få i seg vegetabilsk omega 3, 6 og 9.

Den er ganske dyr, så jeg bruker den ikke hver dag, men jeg bruker den ofte, og da til salatdressinger.

Er det noen flere (vegetarianere) som bruker den, eller hvilke andre type oljer bruker dere som erstatning for animalsk omega 3?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jalileh
Skrevet (endret)

Jeg er ikke vegeterianer, men bruker den for det, ja.

I forbindelse med trening/deff blandt annet.

Selv så drikker jeg den i fra spiseskje.

Endret av Seniorita_
Skrevet

linfrøolje er jo også et alternativ. Litt billigere enn udos choiche

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg brukte den før, men syns den smaker så pfhy! så jeg sliter litt med å få det i meg og "glemmer" å ta det.

Var en periode veldig flink og blandet Udos og banan i blender til frokost hver morgen. Hm. kanskje bli flink og begynne med det igjen?!

(jeg er ikke vegetarianer).

Gjest Jalileh
Skrevet
linfrøolje er  jo også et alternativ. Litt  billigere enn udos choiche

Japp, men jeg syns den er udrøy. :forvirret:

Kanskje jeg som tar for mye?

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har prøvd å spise den direkte fra en spiseskje, men brakk meg. :forvirret: Men den finnes i kapsler også, så kanskje jeg kjøper det neste gang.

Hvor kan jeg kjøpe linfrøolje? Tror ikke jeg har sett det noe sted.

Gjest Jalileh
Skrevet
Jeg har prøvd å spise den direkte fra en spiseskje, men brakk meg.  :forvirret: Men den finnes i kapsler også, så kanskje jeg kjøper det neste gang.

Hvor kan jeg kjøpe linfrøolje? Tror ikke jeg har sett det noe sted.

Jeg kjøper linfrøolje på Meny i allefall. Finnes nok i helsekost også.

Skrevet

Synes personlig at tran er like bra som udos. Smaker bedre og billigere er den også.

Skrevet

Jeg blander udo'n i et halvt glass med juice. Da smaker det ikke pyton. Det sklir lett ned for å si det sånn :ler: (tog du han?) ;)

Skrevet

Jeg er veggis, men tar ikke noe tilskudd. Jeg bare passer på å spise nøtter og frø daglig.

Skrevet

Jeg tar den rett og slett fordi jeg ikke får i meg nok fet fisk, og ikke liker tran. Og her får jeg 6 og 9 i tillegg i riktige forhold.

Og jeg tar litt i et glass juice, fordi jeg ikke liker smaken.

Skrevet

Tilsvarer omega3-tabletter sånn ca dette?

Gjest Jalileh
Skrevet (endret)
Tilsvarer omega3-tabletter sånn ca dette?

Den inneholder omega 3, 6 OG 9.

Den optimale oljeblanding sies det å være. :)

Endret av Seniorita_
Gjest Catwoman
Skrevet
Jeg har prøvd å spise den direkte fra en spiseskje, men brakk meg.  :forvirret: Men den finnes i kapsler også, så kanskje jeg kjøper det neste gang.

.

De kapslene inneholder animalks gelatin. :forvirret:

Jeg greier ikke den oljen. Tar ikke noe tilskudd av omega3, men bruker endel nøtter og frø, spesielt knuste linfrø. SÅ jeg tror jeg får i meg det jeg trenger.

Skrevet
De kapslene inneholder animalks gelatin.  :forvirret:

:hår:

Hvor fikk du vite det?

Jeg så på ingrediensene på pakken og la ikke merke til noen ting sånt...

Da blir det vel tilbake til den ekle oljen... :sur: Den er i det minste mer anbefalt enn kapslene av de som har peiling.

Gjest GreenSky
Skrevet (endret)

Gelatin, nei da går ikke det.

Et litt annet problem det, det er ofte gelatin i tabletter. Det, eller melkesukker. Melkesukker blir brukt som bindemiddel i mange tabletter. Som f.eks er vanlig i pencilin. En gang jeg ble syk, spurte jeg legen om jeg kunne få en annen type pencilintabletter som ikke inneholdt melkesukker. Jeg måtte i såfall sende inn en søknad til sosial og helsedepartementet med en legeerklæring, men legen tvilte på at å være veganer var god nok grunn til at det ble godkjent. Og, jeg var jo syk, så det ville blitt lenge å vente. Tok derfor tablettene.

Endret av GrønnSky
Gjest Catwoman
Skrevet

Leste det på vegetarforumet. Det er en der som sendte mail til produsenten og spurte, og de sa at kapselen var laget av animalsk gelatin.

Skrevet

Er det farlig? (Uvitende meg....)

Er denne oljen god for hud og hår altså? Jeg er ikke vegetarianer, men spiser ikke så altfor mye fisk, dessverre. I tillegg er jeg opptatt av huden min.... Kan denne oljen være noe for meg?

Gjest Jalileh
Skrevet
Er det farlig? (Uvitende meg....)

Er denne oljen god for hud og hår altså? Jeg er ikke vegetarianer, men spiser ikke så altfor mye fisk, dessverre. I tillegg er jeg opptatt av huden min.... Kan denne oljen være noe for meg?

Man skal ikke ta for mye av det. Ta det som står.

Ja, det er bra for huden, osv osv...

Du kan lese om Udos Choice her. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...