Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg og min kone har vært i lag i mange år, og forholde har hatt ulike faser fra forelskelse, etablering, barn, helseutfordringer, gode og dårlige perioder…ja det meste. Det som er helt gjennomgående er at hun aldri noen gang tar initiativ til hudkontakt, en kos, klem, sitte inntil hverandre i sofsen, sex, kjærlighetsord, foreslå kvelder for oss selv eller eløn tur ut osv. Hun er kjempeflink på det praktiske hjemme osv, men jeg bryrbmeg ikke egentlig om det. Jeg savner rett og slett å oppleve at hun kommer til meg, at hun ved handling viser at hun elsker meg..

Jeg har snakket med henne om dette mange ganger, og hun sier at hun bare er slik og at hun fint klarer seg uten noe slikt. Hun mener jeg maser om urealistiske ting. Jeg er helt motsatt og trenger dette og mener det er helt normalt og noe man bør kunne forvente selv i godt etablerte forhold. Jeg innser derfor at alle hennes behov møtes, og ingen av mine behov møtes

Vi har nå sex ca 6-8 ganger i året da jeg har begynt å gi opp og ikke gidder å initiere sex. Jeg føler at vi fungerer mer som venner enn kjøreste, og jeg savner henne. Jeg elsker henne jo…forteller henne selvsagt det, og hun svarer da. Men kan ikke huske at hun har sagt set først…hun gjør virkelig ingenting først. Hun bare svarer på mine ting, og har også sagt at hun føler hun må gjøre det for at jeg ikke skal bli lei, sur osv…Så….kanskje hun bare er lei meg..

Hva tenker folk, er dette normalt?

Er hun unormal? Krever jeg for mye?

Bare et innspill. Jeg hare mange ganger fått klare indikasjoner fra flere på at jeg er en bra mann. Både ift den jeg er; hva jeg gjør for min kone, mine barn og familien. Hun får gaver, gode ord og jeg gjør husarbeid, tar vare på barna osv. Jeg tror faktisk at jeg selv er en bra ektemann og familefar. Hun har også selv sagt at jeg er mange hestehoder forran andre vi kjenner. Jeg sier dette for å få frem at  jeg ikke er en dust….

Anonymkode: 1048c...889

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er hun unormal? Krever jeg for mye

Det finnes knapt noe «normalt» og «unormalt», og om du og/eller dine kone viser seg å være «unormale», hva så?

Det finnes bare deres nårværende relasjon, og en kvinne som har litt andre forventninger til den enn mannen. At hun skal forvandle seg til å bli kjærlig er like usannsynlig som at du skal forvandle deg til å ikke sette pris på kjærtegn.

Jeg ville ha begynt å forberede brudd.

Anonymkode: 5a216...765

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er helt motsatt og trenger dette og mener det er helt normalt og noe man bør kunne forvente selv i godt etablerte forhold. 

Krever jeg for mye?

Hvorvidt det er normalt eller ikke aner jeg ikke. Men jeg (mann) kjenner meg igjen i din kone på tingene du beskriver. Jeg elsker min kone over alt på jord, men initiativ ligger ikke naturlig for meg når det kommer til alle de tingene du ramser opp. Det har ingen verdens ting med manglende følelser å gjøre, men med hvordan noen med vår personlighet naturlig viser dem, noe som avviker mye fra hvordan du viser dem.

Samtidig har du et behov for å bli vist de samme tingene tilbake. Det har ikke vi. Jeg og sikkert din kone vil være helt fornøyd feks sex 7 ganger i året. Dette fordi sex ikke er en del av følelsesuttrykket og validering av følelser. Sex har ikke den funksjonen for oss. Sexen er bare bare noe godt og gøy man deler. Det samme er en fantastisk middag på en flott restaurant. Har allikevel ikke et behov for å hyppig frekventere flotte restauranter for å ha det bra. 

Det er vanskelig å forklare, men det ligger dypt nedfelt i personlighet og er ekstremt vanskelig å forandre på over langt tid. 

Du sier det er noe man burde kunne forvente. Det er jeg slettes ikke så sikker på. Fra deg med din personlighet, så er denne type initiativ noe man kan forvente. Fra noen som meg og din kone, så er det ikke noe man naturlig kan forvente. Vi har rett og slett en helt annerledes type personlighet og behov en deg. 

Anonymkode: 3242c...829

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige, men det er definitivt din kone som er mest "unormal", hvis man kan si det på den måten. Enten har hun egentlig ikke de rette følelsene for deg lenger, eller så er hun rett og slett en lite lidenskapelig person, noe som ikke er forenelig med et langvarig forhold (der partneren også skal ha det sånn nogenlunde bra.)

Anonymkode: c5bcc...a24

AnonymBruker
Skrevet

Les om kjærlighetens 5 språk

Tror dere snakker litt forbi hverandre her. 

Anonymkode: dcdaa...631

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorvidt det er normalt eller ikke aner jeg ikke. Men jeg (mann) kjenner meg igjen i din kone på tingene du beskriver. Jeg elsker min kone over alt på jord, men initiativ ligger ikke naturlig for meg når det kommer til alle de tingene du ramser opp. Det har ingen verdens ting med manglende følelser å gjøre, men med hvordan noen med vår personlighet naturlig viser dem, noe som avviker mye fra hvordan du viser dem.

Samtidig har du et behov for å bli vist de samme tingene tilbake. Det har ikke vi. Jeg og sikkert din kone vil være helt fornøyd feks sex 7 ganger i året. Dette fordi sex ikke er en del av følelsesuttrykket og validering av følelser. Sex har ikke den funksjonen for oss. Sexen er bare bare noe godt og gøy man deler. Det samme er en fantastisk middag på en flott restaurant. Har allikevel ikke et behov for å hyppig frekventere flotte restauranter for å ha det bra. 

Det er vanskelig å forklare, men det ligger dypt nedfelt i personlighet og er ekstremt vanskelig å forandre på over langt tid. 

Du sier det er noe man burde kunne forvente. Det er jeg slettes ikke så sikker på. Fra deg med din personlighet, så er denne type initiativ noe man kan forvente. Fra noen som meg og din kone, så er det ikke noe man naturlig kan forvente. Vi har rett og slett en helt annerledes type personlighet og behov en deg. 

Anonymkode: 3242c...829

Det du sier her er helt rett. Det er snakk om forskjellig kjærlighetsspråk og hva som er viktigst for den enkelte. Og da kan der fort bli uoverensbestemmelser selvom man egentlig er glad i hverandre «på samme måte». 

Anonymkode: dcdaa...631

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært utro eller gjort noe snuskete som du tror hun ikke vet om? 

I så tilfelle er det garantert årsaken. Man kommer seg sjeldent videre etter utroskap og å være intim med noen som har gjort noe så slemt mot en, er noe de fleste ikke vil. 

Eller så kan det hende hun bare ikke har de samme følelsen for deg lenger og du er bare bestekompisen hennes. Følelser kommer og går, det er ikke bare menn som mister følelser for sin partner i forhold. 

Anonymkode: a9fca...7dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg initierer heller ikke slikt med mannen min gjennom 20 år. Rett og slett fordi jeg ikke har vært kåt på ham på mange år. Alt av kos og nærhet fører til sexmas og det orker jeg ikke. Legger meg heller tidlig.

Anonymkode: 732b6...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...