AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Hei, har kommet i den situasjonen at ett av mine barn (over 12år) har behov for ekstra oppfølging og dermed kan kreves foreldrefradrag for.. men når jeg manuelt legger dette inn og huker av for «spesielle behov» er fortsatt fradraget 0.. noen som har vært i tilsvarende situasjon som kan hjelpe meg litt her? Anonymkode: ee823...653
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #2 Skrevet 9. mars 2024 Hva er det du legger inn for? Det er ikke alt som gir fradrag Anonymkode: 2d6ba...3c7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #3 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er det du legger inn for? Det er ikke alt som gir fradrag Anonymkode: 2d6ba...3c7 Jeg legger bare inn foreldrfradrag- har ikke gjort dette siden barna var små og det var automatisk utfylt fra skattetaten. Må jeg legge inn noe mer en det? Anonymkode: ee823...653
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #4 Skrevet 9. mars 2024 «Ved krav om fradrag for pass og stell av barn 12 år eller eldre på grunn av særskilt omsorg og pleie, skal behov kunne dokumenteres ved attest fra lege, barnevern eller lignende. Det kreves at utgifter som overstiger 10 000 kroner på årsbasis, skal være betalt via bank eller ved trekk i lønn for å kunne få fradrag.» Kilde: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/familie-og-helse/barn/foreldrefradrag/ Anonymkode: c24b4...f2f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #5 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): «Ved krav om fradrag for pass og stell av barn 12 år eller eldre på grunn av særskilt omsorg og pleie, skal behov kunne dokumenteres ved attest fra lege, barnevern eller lignende. Det kreves at utgifter som overstiger 10 000 kroner på årsbasis, skal være betalt via bank eller ved trekk i lønn for å kunne få fradrag.» Kilde: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/familie-og-helse/barn/foreldrefradrag/ Anonymkode: c24b4...f2f ja dette vet jeg, å dokumentasjon er selvsagt klar om den etterspørres Anonymkode: ee823...653
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #6 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): ja dette vet jeg, å dokumentasjon er selvsagt klar om den etterspørres Anonymkode: ee823...653 Blir beløpet endret til 0 etter at du har lagt inn fradraget du krever? Anonymkode: 03a85...6a4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #7 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Blir beløpet endret til 0 etter at du har lagt inn fradraget du krever? Anonymkode: 03a85...6a4 Ja- alltså der er ikke noe fradrag knyttet til posten.. selv om jeg har huket av for ekstra behov før lagring Anonymkode: ee823...653
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå