AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Ble «inspirert» av et annet tråd her inne på KG og har tenkt på dette i noen dager nå. Min mann er ikke så flink på å kjøper gaver/blomster til meg. Greit nok med gaver, men blomster er jo kjekt å få, det har jeg prøvd å poengtere for han mange ganger, likevel ingenting skjer. Nå nylig hadde vi 10 års dag. Fikk en sms (han var da reist på jobb) og trodde han skulle kjøpe en blomst eller noe, men nei. Ingen blomster da heller. For ett par måneder siden hadde jeg bursdag. Min datter kom hjem fra skolen med et kort til meg som hun selv har laget, søsteren min kom på besøk med blomster og kake. Mannen min, han kommer tomhendt hjem den dagen. Fikk sms på morgenen med gratulerer med dagen ♥️ og et innlegg på Facebook. Dagen etter kommer han hjem og fremdeles ikke noe gave, ingen blomster. Han fikk lønn dagen etter at jeg hadde bursdag og har til og med kjørt forbi en butikk på vei hjem. Men han gadd ikke stoppe for å kjøpe en blomst til meg en engang. Trodde kanskje han ville kjøpe NOE siden jeg tross alt hadde bursdag. Men NEI. Uken etter skulle vi ha besøk av resten av familien og jeg skulle storhandle den dagen. Da kommer det fra han: «kjøp en fin blomst til deg selv da, siden du fikk ingenting av meg på bursdagen din». Snilt av han tenkte jeg. Så jeg kjøpte en blomst til meg selv jeg, men det er ikke det samme liksom. Og når jeg har lest et innlegg her inne om en lignende situasjon så begynte jeg å tenke på dette og det spiser meg nesten opp. Hvorfor er det så vanskelig å kjøpe en fin ting til kjæresten sin på 10 års dagen og bursdagen? Jeg husker han kom hjem med blomster én gang på de 10 årene vi vært sammen. Det var sikkert bursdagen min eller noe. Kan ikke huske at jeg fikk gaver og oppmerksomhet på hverken bursdager eller andre «store» dager. Kjipt rett og slett. Han er en snill og god mann ellers. Fantastisk pappa for barna våre. Men jeg skulle ønske jeg hadde blitt satt pris på for engangs skyld. For jeg vet ikke om jeg har lyst å leve slik til jeg blir gammel. Får snaps av venner hører stadig på jobben at mennene kjøper blomster til damene sine. Det er liksom helt normalt for de. Han kjøper heldigvis noe til meg til Jul fremdeles da, en gang i året får jeg en ting. Skal være fornøyd med det liksom. Er dette normalt? Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp heller. Vil ikke være en sutre kjærring som forventer gaver og blomster men av og til hadde det vært kjekt å føle at han bryr seg og fremdeles tenker på meg og setter pris på meg. Anonymkode: 97c25...04d 1 5
got2go Skrevet 9. mars 2024 #2 Skrevet 9. mars 2024 Men du har ikke skjønt det etter 10 år sammen at mannen din ikke er en sånn type? 24 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #3 Skrevet 9. mars 2024 Klart du kan forvente blomster! Blomster og vin til helga. Her må han stepe opp gamet hvis han vil beholde deg, du fortjener det🤍 Si høyt hva du forventer! Anonymkode: e13ab...581 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #4 Skrevet 9. mars 2024 Mulig jeg er helt crazy her nå men hva med å si til mannen din; jeg synes det hadde vært fint med blomster på merkedager. Anonymkode: 1fa75...571 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #5 Skrevet 9. mars 2024 Hvordan viser du at du setter pris på mannen din da? Anonymkode: 5dfca...ed3 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #6 Skrevet 9. mars 2024 Herlighet, kjøp blomster selv. Ikke lag dette til et problem. Hvis han viser omsorg på andre måter kan du vel leve uten å få blom?? Anonymkode: 3d55b...e77 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #7 Skrevet 9. mars 2024 Jeg vil ikke fortelle han at jeg vil ha en blomst og en sjokolade på bursdagen min. Jeg synes at det er det minste jeg kan forvente av min mann. Jeg driter i Valentines og andre dager der menn kjøper blomster til damene sine, men dette er liksom normalt at man forventer av de man bor i lag med. Eller har jeg gått glipp av noe? ts Anonymkode: 97c25...04d 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #8 Skrevet 9. mars 2024 Veldig rart og kjipt. Gir du noe til han på bursdag? Lurer for mer kontekst. Anonymkode: 97b3f...41d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #9 Skrevet 9. mars 2024 Jeg er ikke kravstor og hadde blitt glad for et lite kort og en slikkepinne. Hva som helst, men litt oppmerksomhet på dagen min er ikke så mye å be om vel? ts Anonymkode: 97c25...04d 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #10 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvordan viser du at du setter pris på mannen din da? Anonymkode: 5dfca...ed3 Jeg vasker og rydder hele huset, rydder opp i hans rot ofte uten å klage. Han får sove lenge i helgene mens jeg står opp med ungene, lager middag osv osv. og jeg kjøper faktisk ting til han på bursdagen hans. Ts Anonymkode: 97c25...04d 2 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #11 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veldig rart og kjipt. Gir du noe til han på bursdag? Lurer for mer kontekst. Anonymkode: 97b3f...41d Han får alltid en gave på bursdagen! ts Anonymkode: 97c25...04d 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #12 Skrevet 9. mars 2024 Herregud for en kjip mann. Hva er vittsen med å kjøpe en blomst til seg selv? Hvis man ikke gidder å legge inn såpass lite innsats engang , spesielt når han VET at du hadde satt pris på det.. æsj så gjærrig og kjedelig Anonymkode: 8e4b8...4aa 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #13 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke kravstor og hadde blitt glad for et lite kort og en slikkepinne. Hva som helst, men litt oppmerksomhet på dagen min er ikke så mye å be om vel? ts Anonymkode: 97c25...04d Nei, det er ikke mye å be om, men du må jo fortelle ham at det er viktig for deg. Hvis du ikke har sagt noe på 10 år, kan du ikke regne med at han gjetter det. Anonymkode: b6b6c...fd5 6 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #14 Skrevet 9. mars 2024 Og hvorfor gidder du å kjøpe han gaver når han ikke gidder å gjøre det samme tilbake? Han vet at han ikke trenger å gjøre noe for deg fordi du aksepterer det uansett så da gidder han ikke prøve engang. Anonymkode: 8e4b8...4aa 4 2
Visla Skrevet 9. mars 2024 #15 Skrevet 9. mars 2024 Han kommer ikke plutselig til å begynne å gi deg slike ting etter 10 år om du ikke forteller han at du ønsker det og hadde blitt glad for det. Han endrer seg ikke over natta, fordi: han er ikke tankeleser! jeg fikk bursdagsgaver og julegaver av eksmannen, men ingenting annet. Når han bar på reiser fortalte jeg hva jeg ønsket meg. Jeg gikk og ønsket meg blomster, men det visste jo ikke han…. nå er jeg sammen med en mann som stadig kommer med blomster og gir meg fine og gjennomtenkte gaver. Fikk også adventskalender! menn er like forskjellige som oss! men ønsker vi noe spesielt vi ikke får så fortjener de faktisk å vite det. Det hjelper ikke å gå å være skuffet, og eventuelt ødelegge et ellers bra forhold for noe de ikke vet
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #16 Skrevet 9. mars 2024 Hun skriver jo at hun har sagt det! Men altså, man skal da vel ikke nedverdige seg til å måtte mase seg til en bursdagsgave. For en dustemann du har. Hva hadde han gjort dersom hans neste bursdag gikk forbi uten at du ga han oppmerksomhet på noe vis? Synes han gaver er noe tull generelt, eller er det bare gaver til deg som er tull? Anonymkode: 5f6b5...c54 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #17 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg vil ikke fortelle han at jeg vil ha en blomst og en sjokolade på bursdagen min. Jeg synes at det er det minste jeg kan forvente av min mann. Jeg driter i Valentines og andre dager der menn kjøper blomster til damene sine, men dette er liksom normalt at man forventer av de man bor i lag med. Eller har jeg gått glipp av noe? ts Anonymkode: 97c25...04d Hva gjør du for mannen din da? Kvinner vil jo ha likestilling all the way om dagen så hvis du ikke gir slik oppmerksomhet til han kan du ikke forvente det tilbake Anonymkode: 14460...e7f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #18 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er ikke mye å be om, men du må jo fortelle ham at det er viktig for deg. Hvis du ikke har sagt noe på 10 år, kan du ikke regne med at han gjetter det. Anonymkode: b6b6c...fd5 Jeg trodde kanskje at han skjønte det selv. Fordi i min verden er det ganske normalt at man kommer hjem med NOE når man vet det er bursdag i hus. Men greit, han burde kanskje få vite det at jeg synes ikke noe om at han er så kjip på å gi gaver og blomster. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp med han 🤷🏼♀️ ts Anonymkode: 97c25...04d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #19 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg vil ikke fortelle han at jeg vil ha en blomst og en sjokolade på bursdagen min. Jeg synes at det er det minste jeg kan forvente av min mann. Jeg driter i Valentines og andre dager der menn kjøper blomster til damene sine, men dette er liksom normalt at man forventer av de man bor i lag med. Eller har jeg gått glipp av noe? ts Anonymkode: 97c25...04d Og dette skal han forstå helt av seg selv? Jeg er også kvinne. Jeg kjøper helst blomstene selv. Synes ingenting om at han "overrasker", da jeg har min smak, og det uansett er jeg som må følge opp vanning etc. Jeg liker ikke fysiske gaver. Har nok, handler alt selv. Men ved merkedager kommer jeg med konkrete innspill til mannen, ting jeg vet vil bli brukt. Dette vet han. Fordi jeg har sagt det. Anonymkode: 0a1e2...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #20 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og dette skal han forstå helt av seg selv? Jeg er også kvinne. Jeg kjøper helst blomstene selv. Synes ingenting om at han "overrasker", da jeg har min smak, og det uansett er jeg som må følge opp vanning etc. Jeg liker ikke fysiske gaver. Har nok, handler alt selv. Men ved merkedager kommer jeg med konkrete innspill til mannen, ting jeg vet vil bli brukt. Dette vet han. Fordi jeg har sagt det. Anonymkode: 0a1e2...a4f Men hadde ikke du blitt skuffet hvis din mann kom hjem på selveste bursdagen din uten å kjøpe noe som helst til deg? ts Anonymkode: 97c25...04d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå