Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en datter som akkurat har blitt 8. Hun har plutselig fått masse utflod og er veldig plaga da hun syns det er ekkelt å være våt. Bruker truseinnlegg men kan renne utenfor også. 

Jeg kom ikke i puberteten før jeg var rundt 13 år så syns dette er veldig tidlig. Kan heller ikke huske jeg har hatt så mye utflod.. 

Sendt melding til legen og han mener alt er normalt så lenge det ikke svir eller klør.

Er det virkelig normalt? Jeg skjønner ikke at det er normalt i den alderen..  

Anonymkode: 30f8b...878

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tidlig ja, men normalt. Hvorfor stoler du mer på tilfeldige tullinger her inne enn din egen/hennes egen fastlege? Ville bytta lege.

Anonymkode: c8368...2f6

• Liker 3
Skrevet

Noen kommer tidligere i puberteten enn andre. Mengden utflod varierer også. Helt normalt, men det gjør det vel ikke mindre plagsomt. Prøv å bytte truseinnlegg oftere. Eller bruk dopapir, det trekker kanskje bedre inn.

Skrevet

Hei, jeg vet ikke, men skjønner godt du spør her for å høre andres erfaringer. Jeg ville sjekket med en lege nr. 2 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jenter kommer bare tideligere og tidligere i puberteten. 

12 år gamle jenter i dag, ser eldre ut enn hva jeg gjorde da jeg var 18 år.

Anonymkode: 0d683...4ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tidlig ja, men normalt. Hvorfor stoler du mer på tilfeldige tullinger her inne enn din egen/hennes egen fastlege? Ville bytta lege.

Anonymkode: c8368...2f6

Her er det mange med barn som har erfaringer, derfor er jeg interessert i det. 

AnonymBruker
Skrevet
Karmaisabitch skrev (3 minutter siden):

Hei, jeg vet ikke, men skjønner godt du spør her for å høre andres erfaringer. Jeg ville sjekket med en lege nr. 2 😊

Privat tenker du? 

Har lest rundt på nettet at det også kan være sopp.. 

AnonymBruker
Skrevet

Sånn var det for både meg og datteren min i den alderen. Vi fikk mensen rundt 11-12 års alder. Min mor igjen plaget meg med å ha meg til doktoren angående dette mange ganger og det ble nesten traumatisk for min del. 

Som legen sier ville jeg ikke vert bekymret om det ikke klør, lukter veldig surt eller svir. 

Vedvarer det og datteren din plages så ta henne med til en gynekolog heller. Noen som kjenner til barn gjerne. 

Jeg ville byttet til luftige bomulls truser og sett om en kunne droppe truse innleggene, det blir så tett og klamt at det kan gjøre ting verre. 

Anonymkode: ca052...61b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke normalt. Hør med lege. 
Sjekk for overgrep også. 

Anonymkode: c6449...455

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sånn var det for både meg og datteren min i den alderen. Vi fikk mensen rundt 11-12 års alder. Min mor igjen plaget meg med å ha meg til doktoren angående dette mange ganger og det ble nesten traumatisk for min del. 

Som legen sier ville jeg ikke vert bekymret om det ikke klør, lukter veldig surt eller svir. 

Vedvarer det og datteren din plages så ta henne med til en gynekolog heller. Noen som kjenner til barn gjerne. 

Jeg ville byttet til luftige bomulls truser og sett om en kunne droppe truse innleggene, det blir så tett og klamt at det kan gjøre ting verre. 

Anonymkode: ca052...61b

Begynte for ca. 3 uker siden og mengden bare øker. Sikkert fint spørsmål men mengden før 11-12 års alder vil kanskje variere? Er det perioder hvor det ikke er noe også? Helt ukjent for meg dette her.. 

Har kun hatt skriftlig kontakt med lege foreløpig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjekk for overgrep også. 

Har hørt med lege som mener det er normalt. Har snakket med barnet om overgrep osv. etter dette. Ingen tegn til det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har en datter som akkurat har blitt 8. Hun har plutselig fått masse utflod og er veldig plaga da hun syns det er ekkelt å være våt. Bruker truseinnlegg men kan renne utenfor også. 

Jeg kom ikke i puberteten før jeg var rundt 13 år så syns dette er veldig tidlig. Kan heller ikke huske jeg har hatt så mye utflod.. 

Sendt melding til legen og han mener alt er normalt så lenge det ikke svir eller klør.

Det er normalt i dag, og du må forberede henne på å kunne ta vare på sin egen personlige hygiene i forbindelse med menstruasjon - som kan komme snart.

Anonymkode: 35226...bea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er normalt i dag, og du må forberede henne på å kunne ta vare på sin egen personlige hygiene i forbindelse med menstruasjon - som kan komme snart.

Anonymkode: 35226...bea

Har alltid hatt et veldig åpent forhold rundt alt. Hun har vært med meg på do en haug av ganger og derfor sett hvordan jeg gjør ting. Vi har snakket om alt, både nå og tidligere. Men hun syns det er plagsomt og ekkelt med dette "seige slimet" som hun kaller det. 

AnonymBruker
Skrevet

Invester i noen mensentruser. Da slipper hun vertfall de plastikk innleggene.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sjekk for overgrep også. 

Det er normalt at jenter får utflod 1-2 år før menstruasjonen. Noen er mer plaget enn andre. 

Det kan selvfølgelig være soppinfeksjon også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Invester i noen mensentruser. Da slipper hun vertfall de plastikk innleggene.

Det er normalt at jenter får utflod 1-2 år før menstruasjonen. Noen er mer plaget enn andre. 

Det kan selvfølgelig være soppinfeksjon også.

Takk for supert tips! Ikke sett mensen truser i hennes størrelse (128) men skal lete! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke unormalt. Jenter kommer i gjennomsnitt tidligere i puberteten nå enn før. Men selv om hun begynner å komme i puberteten, vil det likevel ta flere år før hun får mensen. Det viktigste er å støtte henne i at dette er helt normalt og ikke gjøre noe nummer av det. Men følg med, for tidlig pubertet kan være en risikofaktor for utvikling av anoreksi!

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt noe du kunne funnet ut med et google søk. 

Barn kommer tidligere og tidligere i puberteten. 

Alle jentene i klassen til våres barn har fåttt mensen eller tegn på at de er på vei. 

De er 8. Ja, jeg veit det fordi jenta mi snakker om det. 

Uflod er normalt om de er 6 eller 50. Det er naturlig. 

Anonymkode: d920d...09a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...