Gå til innhold

Vil ta kontakt med en tidligere venninne etter 1 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg begynte å studere for nesten 2,5 år siden så møtte jeg denne jenta (la oss kalle henne Mona)

Vi ble kjempenære bestevenner

plutselig 1 år senere ble hun veldig care med meg, svarte veldig kort på meldinger osv. når jeg merket dette over tid så skrev jeg rett til henne hva skjer, er det noe vi bør snakke om sammen, jeg skrev også at jeg er lei meg hvis jeg har gjort noe feil, men vær så snill fortell meg hva som skjer, hun ville egentlig ikje snakke om det å virket ganske ferdig, etter det har vi hatt null kontakt. 

Nå har det gått over 1 år siden de meldingene. Jeg kjenner jeg savner de gode tidene og minnene vi hadde sammen. Jeg vurderer litt om jeg skal prøve å ta kontakt med henne igjen? Jeg har en annen venninne (la oss kalle henne Trine) som jeg venn med oss begge hun prøver å ikke havne i midten men det hun har fortalt meg virker det som om det er mye som har bygget seg opp for henne over tid også har vi aldri snakket. Jeg mistenker også at moren til Mona har noe med dette å gjør fordi hvis moren til Mona hører noe om en person som hun ikke liker, ber hun Mona kutte dem ut av livet asap. Mona vurderte å kutte ut Trine bare fordi Trine sa hun synes en person virker hyggelig (som Mona er uenig med). Jeg kjempa for Trine og sa du burde ikke gjør det. 

Jeg vet med meg selv virkelig at jeg aldri har gjort noe galt, en gang så var jeg litt nedfor pga noe problemer i forholdet mitt med kjæresten og vi var ute på byen å hun Mona begynte å grave litt så begynte tårene å halvveis komme, å Mona er ein skikkelig god person som bryr seg om vennene sine, men det er tid å sted for alt (jeg er ikke komfortabel med å snakke om dette på byen foran halve skolen) det sa jeg til henne å at jeg med glede kunne møte henne neste dag å snakke ut, den hendelsen virker det som har bygget seg opp inni henne.

hva tenker dere? Burde jeg sende melding eller får jeg bare bite sammen å gå videre?

Anonymkode: 2ae80...8ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send melding. Det verste som kan skje, er at du får ett nei.

Anonymkode: 2ba25...6c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vet med meg selv virkelig at jeg aldri har gjort noe galt, en gang så var jeg litt nedfor pga noe problemer i forholdet mitt med kjæresten og vi var ute på byen å hun Mona begynte å grave litt så begynte tårene å halvveis komme, å Mona er ein skikkelig god person som bryr seg om vennene sine, men det er tid å sted for alt (jeg er ikke komfortabel med å snakke om dette på byen foran halve skolen) det sa jeg til henne å at jeg med glede kunne møte henne neste dag å snakke ut, den hendelsen virker det som har bygget seg opp inni henne.

hva tenker dere? Burde jeg sende melding eller får jeg bare bite sammen å gå videre?

Anonymkode: 2ae80...8ab

Men, i alle dager. Det er jo ikke DU som har gjort noe feil her. Det er jo hun som har sviktet deg. I tilfellet du beskriver, hvor du var lei deg over kjæresten, så har hun jo ikke noen rett til å bli sur på deg fordi du sier du heller vil fortelle henne mer neste dag. 

Du er altfor snill og ydmyk her. Innse at ikke Mona er noen god venn, når hun svikter deg uten noen spesiell grunn. Hun kunne i hvert fall fortalt deg hvilken grunn det skulle være når du spurte.

Tenk heller at dette er hennes tap. Du var en god venninne, det var ikke hun. Gå videre med hodet hevet.

Anonymkode: d07d2...15e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...