Gå til innhold

Kognitiv tilbakegang for de som har hatt COVID viser ny studie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Ble smittet av Wuhanviruset. Har ordletingsproblemer,utfordringer med planlegging, og reaksjonsevne. Mulig jeg hadde lav iq fra før🥴

Anonymkode: c1c71...e92

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Plutselig har Dummedag på nrk et godt poeng.

Anonymkode: f37c7...8e3

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har merket litt forskjell. Husker litt dårligere, oppfatter ikke komplekse forklaringer like kjapt, klarer ikke å følge tankerekker så lett, tregere i hoderegning, mindre presis formuleringsevne. Sier "hæ?" litt oftere... Har long-covid. 

Anonymkode: 88b3d...68d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Både vaksiner og smitten har "zombifisert" folket.

All ære til de uvaksinerte!

Anonymkode: 3b723...3f0

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har tatt alle tilgjengelige vaksiner, gjennomgått korona (med mild sykdom mest sannsynlig takket være vaksinen), og har svært god hukommelse. Jeg er våken og kvikk, og har ikke hatt noen ettervirkninger fra verken korona eller vaksiner.

Anonymkode: 6aac7...252

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud for noe tullprat. 

Anonymkode: 74c34...a13

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er en kjent sak ved postivirale tilstander ikke bare covid. «Hjernetåke» er også kjent ved div utmattelselstilstander. 

Anonymkode: 4692a...0f4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I alle tilfeller - det er mer fordummende å fortsatt sitte her inne og diskutere covid to år etter at de fleste andre knapt tenker på den perioden lenger. 

Anonymkode: 79335...1f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I alle tilfeller - det er mer fordummende å fortsatt sitte her inne og diskutere covid to år etter at de fleste andre knapt tenker på den perioden lenger. 

Vi som har long covid tenker på det flere ganger om dagen. Og det er mange av oss.

• Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har tatt alle tilgjengelige vaksiner, gjennomgått korona (med mild sykdom mest sannsynlig takket være vaksinen), og har svært god hukommelse. Jeg er våken og kvikk, og har ikke hatt noen ettervirkninger fra verken korona eller vaksiner.

Anonymkode: 6aac7...252

Jeg også hadde mild sykdom, ikke hatt senplager og er som jeg alltid har vært. 
Har noen av "risiko" greiene, så burde blitt veldig syk... Men nei.. To ganger har jeg hatt det, men bare mildt.. Som en liten influensa!  
Men jeg er ikke vaksinert. De rundt meg som har fått større plager er alle vaksinert. 
jeg er IKKE imot vaksiner, bare følte denne var for suspekt... Så....

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Perfume skrev (2 minutter siden):

Jeg også hadde mild sykdom, ikke hatt senplager og er som jeg alltid har vært. 
Har noen av "risiko" greiene, så burde blitt veldig syk... Men nei.. To ganger har jeg hatt det, men bare mildt.. Som en liten influensa!  
Men jeg er ikke vaksinert. De rundt meg som har fått større plager er alle vaksinert. 
jeg er IKKE imot vaksiner, bare følte denne var for suspekt... Så....

Selv om du ikke har fått senplager, betyr ikke det at ingen andre uvaksinerte har fått det. Det er massevis av uvaksinerte som har fått senplager. Noen har tatt vaksiner i ettertid og blitt bedre av det, andre ikke.

Uansett, hvorfor blir alle tråder om covid alltid vridd til en vaksinedebatt? Denne tråden handler om en studie om covidpasienter og senvirkninger. Ikke om hvorvidt man er vaksinert eller ikke, det er ikke nevnt med et ord i artikkelen.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selv om du ikke har fått senplager, betyr ikke det at ingen andre uvaksinerte har fått det. Det er massevis av uvaksinerte som har fått senplager. Noen har tatt vaksiner i ettertid og blitt bedre av det, andre ikke.

Uansett, hvorfor blir alle tråder om covid alltid vridd til en vaksinedebatt? Denne tråden handler om en studie om covidpasienter og senvirkninger. Ikke om hvorvidt man er vaksinert eller ikke, det er ikke nevnt med et ord i artikkelen.

Kilder? på " Det er massevis av uvaksinerte som har fått senplager. Noen har tatt vaksiner i ettertid og blitt bedre av det, andre ikke."

Endret av Perfume
AnonymBruker
Skrevet
Perfume skrev (Akkurat nå):

Kilder?

Kildene du trenger i denne tråden ligger i første innlegg. Den handler om nedsatt iq etter covid, det er det som diskuteres i tråden her.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi som har long covid tenker på det flere ganger om dagen. Og det er mange av oss.

Jeg har kun møtt ei. Hun hadde ME før, nå er det erstattet av long covid. Før det igjen tror jeg det var ryggen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har kun møtt ei. Hun hadde ME før, nå er det erstattet av long covid. Før det igjen tror jeg det var ryggen. 

Hahaha, unnskyld at jeg ler. Er jo noen av dem da

Anonymkode: 254c3...9a0

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt 4 vaksiner mot korona (er i risikogruppe), har gjennomgått korona 2 ganger - mild sykdom (forhåpentligvis takket være vaksinen). Har ikke opplevd noen ettervirkninger fra verken korona eller vaksiner, så her er alt som vanlig. Ikke noe problemer med planlegging, hukommelse, reaksjonsevne m.m. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kittykat skrev (32 minutter siden):

Jeg har tatt 4 vaksiner mot korona (er i risikogruppe), har gjennomgått korona 2 ganger - mild sykdom (forhåpentligvis takket være vaksinen). Har ikke opplevd noen ettervirkninger fra verken korona eller vaksiner, så her er alt som vanlig. Ikke noe problemer med planlegging, hukommelse, reaksjonsevne m.m. 

Umulig å vite hvor mye vaksinen hjalp deg. 3 doser selv, alvorlig syk ble jeg. Var ikke i risikogruppe, jeg har gått fra rullestol til å kunne gå igjen på ca 2år....tålte hverken lyd eller lys. Kollapset etter 1-2min gange.

Anonymkode: ef2b6...2b5

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har merket en endring som jeg ikke helt kan sette ord på. Jeg har også vært utrolig stressa og jobba langt over evne, så føler at hele komboen med covid, vaksine, jobb, overtid, oppsigelser og ny utdannelse har krølla det skikkelig til både mentalt og psykisk. Hjernen er tåkelagt, kroppen svikter.

Anonymkode: 50c59...b44

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg har merket en endring som jeg ikke helt kan sette ord på. Jeg har også vært utrolig stressa og jobba langt over evne, så føler at hele komboen med covid, vaksine, jobb, overtid, oppsigelser og ny utdannelse har krølla det skikkelig til både mentalt og psykisk. Hjernen er tåkelagt, kroppen svikter.

*fysisk sjølvsagt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...