Gå til innhold

Det snakkes mye at det er synd på de som avvist, men jeg synes det er mye verre å være den som avviser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig vondt å bli avvist av en man har følelser for, men for min del synes jeg det er enda verre å avvise noen. Flere som har det sånn? Det er noe med det å knuse andres forhåpninger og stolthet. Det er også mange som tåler avvisning dårlig og da må man tåle følelsene de gir uttrykk for. Det er så ubehagelig og jeg blir så sår og kanskje litt flau på vedkommendes vegne. Jeg hater å stiller andre mennesker i forlegenhet. jeg er også redd for reaksjonen deres. Har opplevd at enkelte menn reagerer med sinne og/eller blir direkte ufine, selv om man gjør på det på en mest mulig skånsom måte. 

Anonymkode: c7502...87b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, jeg er enig. Jeg har også begynt å tenke i de baner, bedre å bli avvist enn å avvise. Slippe dårlig samvittighet etc.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er selvfølgelig vondt å bli avvist av en man har følelser for, men for min del synes jeg det er enda verre å avvise noen. Flere som har det sånn? Det er noe med det å knuse andres forhåpninger og stolthet. 

Hvorfor er du sammen med ham?

Anonymkode: fd261...bba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er du sammen med ham?

Hva mener du? Jeg snakker på generell basis. At jeg synes det er verre å avvise enn å bli avvist. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater også å avvise.

Det er en av årsakene til at jeg ikke liker Tinder etc. - for meg er det bare en endeløs øvelse i avvisning. 

Men jeg er ikke enig i at det er verre å avvise enn å bli avvist.

Jeg går i det minste fra det med selvtilliten i behold. Jeg tenker det er bedre å føle at man bare ikke treffer den man vil ha, enn at ingen vil ha en.

Men det er virkelig skikkelig dritt å avvise også.

Anonymkode: cf89c...82e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du? Jeg snakker på generell basis. At jeg synes det er verre å avvise enn å bli avvist. 

Ah. Når du sa «avvise noen jeg har følelser for» så antok jeg at det var snakk om innen et forhold.

Du snakket altså om å avvise framstøt fra menn du har følelser for men ingen relasjon med?

• Liker 1
Skrevet

Folk jeg ikke kjenner har jeg ikke noe problem med å avvise. Kjenner man ikke noen, så gjør man ikke det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ah. Når du sa «avvise noen jeg har følelser for» så antok jeg at det var snakk om innen et forhold.

Du snakket altså om å avvise framstøt fra menn du har følelser for men ingen relasjon med?

Jeg skrev at det er vondt å bli avvist av noen man har følelser for, men at det er enda å være den som avviser. Bare for å oppklare 😅

AnonymBruker
Skrevet

Tja.Jeg har avvist mange opp igjennom. Det går stort sett greit. Man fleipet det bort, eller på andre måter viser at personen er helt ok og at det ikke er personlig. Det er en kunst å avvise. Noen ønsker eller klarer ikke videre kontakt og det får de velge selv. Iblant blir de sinte og må jeg fjerne meg.

Det å bli avvist av noen jeg nylig har møtt, går fint. Da har jeg jo ikke investert noe. Mens å bli dumpet av noen man har dype følelser for er vondt, men ikke fordi det er avvisning eller noen skal synes synd på meg, men rett og slett fordi jeg ønsket forholdet videre. Jeg er ganske god på å "avvise tilbake" når jeg skjønner når toget er gått, og det forvirrer de som går fra meg. De forventer nok at de har min kjærlighet selv når jeg ikke har deres. Men jeg går videre. 

Anonymkode: 0be85...d55

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte nylig avvise noen som var veldig forelsket i meg, fordi mine følelser gikk fra betatt til ingenting etter noen måneder.

Det var vondt for meg å måtte såre og skuffe, men jeg er ikke tvil om at det var verst for han som ble såret og skuffet. 

Anonymkode: ddbc5...5ad

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg synes også det er ille å avvise noen, man ser de blir såret og noen kaster rundt seg med skjellsord etter å ha blitt avvist. 

Skrevet

Jeg synes ikke det er ille å bli avvist. Men så snakkes det vel ikke om de som blir avvist av en konkret episode, men de som ikke blir valgt. Altså de ingen damer har gått bort til og spurt direkte om sex, de som aldri har blitt sjekket opp i det hele tatt etc.

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke det er ille å bli avvist. Men så snakkes det vel ikke om de som blir avvist av en konkret episode, men de som ikke blir valgt. Altså de ingen damer har gått bort til og spurt direkte om sex, de som aldri har blitt sjekket opp i det hele tatt etc.

Som dame har jeg aldri opplevd at menn har gått bort til meg og sagt "hei vil du ligge?", men det er jeg jo glad for at jeg ikke har opplevd 😅 Jeg er glad for at de fleste menn har litt mer mellom øra enn som så. Så jeg tenker at en mann ikke bør tenke at han er uattraktiv bare fordi han ikke opplever det eller blir sjekket opp. Jeg må også si at jeg tror en del menn kan tenke at en dame som er frempå må det være noe galt med fordi det er så sjeldent, det har jeg ihvertfall hørt noen menn si. Så da er det kanskje ikke rart at damer ikke aktivt sjekker opp menn. 

Men ja TS, når jeg tenker tilbake på min tid som singel så var det nok kanskje verst de gangene jeg avviste noen og det ble tatt ille opp. Jeg var veldig høflig i måten jeg avviste en mann på, og jeg hadde vel bare møtt fyren 2 ganger eller noe sånt og han var ikke min type og jeg kjente ikke på kjemi, men han tok det så ille opp og mente at jeg aldri kom til å bli sammen med noen fordi jeg tydeligvis var alt for kresen mente han. Jeg hadde han på snap og han så på mystory at jeg var på byen den kvelden og ville komme og møte meg fysisk for å "snakke om det". Det må jeg si at jeg ikke var interessert i etter 2 dates og heller ikke med måten han tok avvisningen på, for det å "snakke om det" hadde vel heller innebært at jeg ville blitt skjelt ut. Og når man ikke kjenner en mann godt vet man heller ikke om de kan bli voldelig etc.

Anonymkode: d5d12...b70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke på dårlig samvittighet som verre en dårlige og dårliger selvbilde og selvkrenkelse.
Selvfølgelig er det ikke gøy å være noen av delene, men i kjølevannet av for mange tilbud, er også eventuelle sjanser til å utvikle gode forhold.  Så nei. Det er verst å bli avist til stadighet, kanskje til og med bli uthengt på nettet som "creep" eller fordi du så litt feil (ut) her eller der.

Anonymkode: 9a05b...6bb

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja.Jeg har avvist mange opp igjennom. Det går stort sett greit. Man fleipet det bort, eller på andre måter viser at personen er helt ok og at det ikke er personlig. Det er en kunst å avvise. Noen ønsker eller klarer ikke videre kontakt og det får de velge selv. Iblant blir de sinte og må jeg fjerne meg.

Det å bli avvist av noen jeg nylig har møtt, går fint. Da har jeg jo ikke investert noe. Mens å bli dumpet av noen man har dype følelser for er vondt, men ikke fordi det er avvisning eller noen skal synes synd på meg, men rett og slett fordi jeg ønsket forholdet videre. Jeg er ganske god på å "avvise tilbake" når jeg skjønner når toget er gått, og det forvirrer de som går fra meg. De forventer nok at de har min kjærlighet selv når jeg ikke har deres. Men jeg går videre. 

Anonymkode: 0be85...d55

Bra 👍🏽   Hehe. Selvfølgelig er det personlig, men du uttrykker at du ikke ønsker påføre ubehag i situasjonen fordi du bryr deg! Gode egenskaper. Og det er til beste. For, som du sier, de finnes de som kan bli skikkelig urimelige og sinte! Bevist der og da, var avvisningen 100% rett. Om kvinner har en magefølelse om at noe er i gjære der en avvisning må til, bør de ikke være alene med vedkommende om de ikke stoler på ham fullt ut eller kjenner ham godt.
"Jeg håper vi alltid kan være venner" er klassikeren som brukes for å mykne ned ubehagelige scener.

• Liker 1
Skrevet

Er også en av de som syntes det er generelt er verre å avvise enn å bli avvist.

Det kommer jo selvsagt an på om hvordan relasjonen er. Om jeg har en relasjon til en kvinne jeg liker over en tid og hun ikke føler det samme blir jeg selvfølgelig trist. Hvorforfor skulle jeg ikke bli det? Hun var en fantastisk kvinne og jeg likte henne.

Respekterer likevel avvisningen og går videre. Menn som utagerer og er ufine mot kvinner som ikke vil ha dem  gjør at kjenner på skam for å være  mann.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg. De påfører oss andre skam, selv om jeg skjønner at de gjorde vondt for dem.

Du har avvist mange? Jeg har ikke gjort det noen gang.
Har slått opp et par ganger, men det er ikke det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...