Gå til innhold

Skal demontere kjøkken imorgen-må vi ha rørlegger?

Anbefalte innlegg

Gjest Amatør
Skrevet

Hei!

I min store uvitenhet, spør jeg: Vi skal demontere et kjøkken imorgen. Må vi ha rørlegger for å stenge av rør/vanntilførselen da,eller hvordan gjør man dette,uten å få lekkasje???

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor du i enebolig eller blokk? For å få demontert tilkobling til vannledning , må du stenge av vannet med hovedkran eller evt stoppekran i tilknytning til vasken hvis denne fins. Å stenge av vannet er lett, men å lage det til slik at du kan koble det på igjen etter at jobben er gjort , er verre. Du må nemlig ha mulighet til å plombere der vannet var koblet til hvis du ikke skal sette på en ny vask med det samme. Hvis du ikke får plombert eller montert nytt med en gang, kan du ikke skru på vannet i huset igjen. Og montering bør en rørlegger gjøre, så ja, jeg ville definitivt ha ringt en rørlegger for å demontere vasken før jeg rev innredningen, evt. kan dere jo rive resten og løsne alle skruer på den modulen vasken er i, slik at det bare er å løfte bort den delen når dere får tak i rørlegger som kan demontere.

Skrevet

Dette gjorde samboeren min selv da vi pusset opp kjøkkenet i fjor sommer (han er forøvrig hverken rørlegger eller noe annet som skulle tilsi at han hadde spesielle kunnskaper om dette), det var ikke vanskelig i det hele tatt, men man bør jo ha en viss peiling på hva man driver med da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...