Gå til innhold

Hvilken bank er best å ta opp boliglån?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Må ta opp lån i banken for å kjøpe hus. Samboer og jeg er delvis uenige om hvilken bank som gir best betingelser.

Så da spør jeg dere her inne - hvilken bank har du tatt opp lån i og hvor fornøyd er du? 

Regner med at det ikke er kjempe store forskjeller, men hvis noen har erfaringer fra flere så er det interessant å høre om ☺️

Anonymkode: b07be...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har lån i nordea og er veldig fornøyd.

Men hvilken bank som er best kommer an på om dere får medlemsfordeler i noen banker, om dere skal ha tradisjonelt lån eller om dere kvalifiserer til ung, grønt eller førstehjem.

Det kan være store forskjeller på hva man får i renter, om man må ha lønninngang, og ikke minst hva man får i lån. Jeg får høyere lån i nordea enn hva jeg får i de andre bankene jeg har sjekket.

Anonymkode: 53dfb...f76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er ikke en svart/hvitt sak. Det er ikke sikkert at den banken som gir meg best vilkår på mitt lån gir dere best vilkår på deres lån.

Anonymkode: d9b51...d2e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvordan kan dere egentlig være uenige om hvilken bank som gir dere best vilkår? Om dere har fått tilbud om lån i to banker er det jo bare å sammenligne tallene og vilkårene og da har dere svare på hvilken som er best for deres lån.

Anonymkode: d9b51...d2e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få deg jobb i staten og søk lån i statens pensjonskasse. 

Anonymkode: 1d327...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den banken som gir en lavest effektiv rente, er den beste. 

Anonymkode: 4102c...1d2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Finansportalen lar deg sortere banker på betingelser.

Hvis du vil makse lånet så er du avhengig av å finne en bank som lar deg det.

Jeg brukte sbanken til finansieringsbevis og mellomfinansiering og opplevde at det fungerte godt.

Anonymkode: 8bc72...db5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde lån i Sbanken flyttet det til SPK når renta begynte å stige. Hvis jeg fortsatte og være kunde i Sbanken ville min dagens rente blitt på over 6%. I SPK har je 5,15% nå.

Du kan bruke finansportalen eller lignende til å sammenligne bank, men det er også smart å prøve å få flere tilbud og så forhandle. Hvis du får bedre betingelser i Sparebank1 f.eks., men ønsker heller å bli kunde i Nordea, kan du prøve å utfordre Nordea til å matche tilbude hos Sparebank1.

Anonymkode: 7a232...4f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Også, hvis en av dere eller begge er fagorganiserte, lønner det seg å sjekke hvilke medlemsfordeler får dere hos bank fagforeningen har avtale med.

Anonymkode: 7a232...4f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig fornøyd med Bulder bank. Kan absolutt anbefales. Hadde tidligere lo favør boliglån hos sparebank1 men flyttet lånet til bulder.

Anonymkode: fb0e4...7d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sitter dere med tilbud fra flere banker og klarer ikke å se hvilket som er best? Er det mulig?

Anonymkode: 13c14...56e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har i DNB, har hørt mye negativt om dem, men som alenemor med relativt lav lønn var de den eneste banken som tok meg seriøst, tok et skikkelig møte med meg, inviterte meg på "boligkjøperkurs" og generelt fulgte meg opp kjempebra. 

Det er noen år siden nå, jeg har billån der også, og bandt renta på rett tidspunkt for et par år siden så er selvfølgelig godt fornøyd med renta også - men selv før jeg hadde fastrente så lå jeg omtrent likt som de tilbudene jeg innhentet fra feks. Bulder Bank. Og SBanken ville ikke engang ta sjansen på å gi meg et lån. 

Anonymkode: 17323...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har i DNB, har hørt mye negativt om dem, men som alenemor med relativt lav lønn var de den eneste banken som tok meg seriøst, tok et skikkelig møte med meg, inviterte meg på "boligkjøperkurs" og generelt fulgte meg opp kjempebra. 

Det er noen år siden nå, jeg har billån der også, og bandt renta på rett tidspunkt for et par år siden så er selvfølgelig godt fornøyd med renta også - men selv før jeg hadde fastrente så lå jeg omtrent likt som de tilbudene jeg innhentet fra feks. Bulder Bank. Og SBanken ville ikke engang ta sjansen på å gi meg et lån. 

Anonymkode: 17323...c7b

Hva er inntekten din? Hvor mye lån fikk du? Det er vanskelig å få lån, ekstra håpløst når  barna blir tenåringer. 

Anonymkode: e05d1...925

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dnb er gebyrbank nr 1. Men de er også ganske fleksible, bla kan du ta opp lån med pant i annen eiendom.

Anonymkode: 56f59...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...