AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Jeg er enkemann og har bonusbarn på 17 og 19 som er innom, på besøk selv om moren er borte. Hun døde for snart to år siden og barna fikk det deres mor hadde bestemt de skulle få via testamente, men det var ikke godt nok da de ville velge ut selv og alt hadde affeksjonsverdi, selv ting de ikke hadde sett før. Advokaten jeg brukte i arveprosessen sa at "barn vil ha alt når en av deres foreldre dør, og at de aldri blir fornøyd fordi de tenker at forelderen er i alle objekter, derfor må det settes en grense av vergen." Slik var det her også, og jeg merker de ser på alle småting jeg fremdeles har. Har flyttet siden dødsfallet så ting ser annerledes ut enn i det gamle hjemmet. Dette er ubehagelig og jeg gjemmer unna ting når de er her, hvis ikke hadde de spurt etter det eller kommentert hvorfor jeg har det. I går kommenterte de på håndkleet på badet, kaffekoppen jeg drakk av, en av paraplyene som står i gangen, sengeteppet som hang til tørk på verandaen, en plakat på veggen i stuen og hvorfor jeg ikke tok vare på lenestolen som faktisk var min og ikke morens. Jeg ga fra meg til de mer av hennes ting enn jeg hadde tenkt, fordi jeg ikke klarte å si nei når de spurte, og sitter derfor igjen med bare småtbar som minner. Hennes giftering fikk de og hennes piano, i tillegg til det hun hadde bestemt at de skulle arve, men likevel vil de ha mer uten at de spør om mer, men de kommenterer i en sur tone hvorfor jeg har litt ting igjen. Hva gjør jeg? Anonymkode: 6be87...4bd 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #4 Skrevet 9. mars 2024 Ikke endrende tråd om dette, kan noen stoppe det?! Anonymkode: c58b1...777 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #5 Skrevet 9. mars 2024 Kan du slutte å finne på dette? Anonymkode: 5f450...81d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #6 Skrevet 9. mars 2024 Stopp nå, søk hjelp andre steder. Anonymkode: 5e6b2...830 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #7 Skrevet 9. mars 2024 Er det ikke nok tråder om dette nå? Hva er det du egentlig ønsker? Anonymkode: 87135...55e 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #8 Skrevet 9. mars 2024 Slå deg sammen med damen som har mistet samboeren sin, der hans to tenåringsbarn stadig kommer på besøk og vil ha fler av sin fars småting enn det som sto i testamentet? Nei, jeg mistenker vel at dere er samme person… Anonymkode: 076f9...6a8 4
Mt3 Skrevet 9. mars 2024 #9 Skrevet 9. mars 2024 Du sier ganske enkelt bare at de allerede har fått sin del og mer til, og at du også må få ha minner etter din kjære. Når de kommenterer surt, så kommenter noe hyggelig rundt deres mor evt med den gjenstanden de kommenterte, ber de om å få den så er svaret nei.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #10 Skrevet 9. mars 2024 Men ts, du må skifte fokus. To tenåringer har mistet forelderen sin, det er en enorm påvirkning på deres liv. Hen er uerstattelig for dem. Vil si at du er utrolig heldig som fortsatt har dem i livet ditt, som en bit av den du var glad i. Du kan gi dem omsorg og støtte på vei til voksenlivet, og du får noen å bry deg om. En kopp, en paraply, en plakat, et håndkle - det er småting! Om du ikke er veldig fattig, kan du vel la dem få noe av det. De viktigste minnene er i hjertet. Kanskje noen få utvalgte ting er fine å gjemme på, men du er voksen og vet at ting kommer og går. For barna er det nok en annen situasjon. Vær raus! Anonymkode: 076f9...6a8 3
FrkSolsikke Skrevet 9. mars 2024 #11 Skrevet 9. mars 2024 Fortell dem på en hyggelig måte du også ønsker miner etter deres mor, og håper at de kan sette pris på at du også vil ha med deg minne om henne videre i livet 🙂🥰🥰 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #12 Skrevet 9. mars 2024 Treff de på kafe. Anonymkode: deb1f...562 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #13 Skrevet 9. mars 2024 Du kan jo kjøpe noen ting på en bruktbutikk og lure de litt. Anonymkode: deb1f...562
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå