AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Mann i tidlig 30-årene her som typisk dater kvinner på min alder eller et par år ned. Eldre føler jeg får for dårlig tid mtp. barn, yngre føler jeg er på annet sted i livet. Merker jeg stresser veldig med mange damers ønske om barn. Jeg ønsker barn selv, men har kun vært i ett 2-årig forhold som var svært dårlig. Merker jeg har lyst å være kjærester en del år (4-5 år) før vi får unger i lag. Jeg ønsker å oppleve romantikken med kun oss to noen år, før man blir flere. Hvor realistisk er dette å få til? Hvordan bør jeg kommunisere dette til damer jeg møter? Vil ikke kaste bort tiden deres heller, men mistenker jeg må være litt egoistisk og ikke nevne at jeg gjerne vil vente 5 år med unger. Anonymkode: ee7e0...3d6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #2 Skrevet 9. mars 2024 Hvor sterkt er dette barneønsket ditt da? Du kan nok lett finne en dame i den alderen som ikke ønsker barn i det hele tatt, men de som vil ha barn i er nok ikke så interessert i å vente spesielt lenge, av naturlige årsaker. Anonymkode: 98c8d...3e8 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #3 Skrevet 9. mars 2024 Jeg og mannen tenkte slik som ts da vi var i 30 årene. Bare oss to før barn. Da vi startet å prøve viste det seg å bli vanskelig, måtte ta prøverør og jeg var 40 da vi fikk barn. Anbefaler deg om å ikke vente for lenge. Vær ærlig med de kvinnene du treffer. Anonymkode: 3bbaa...537 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #4 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mann i tidlig 30-årene her som typisk dater kvinner på min alder eller et par år ned. Eldre føler jeg får for dårlig tid mtp. barn, yngre føler jeg er på annet sted i livet. Merker jeg stresser veldig med mange damers ønske om barn. Jeg ønsker barn selv, men har kun vært i ett 2-årig forhold som var svært dårlig. Merker jeg har lyst å være kjærester en del år (4-5 år) før vi får unger i lag. Jeg ønsker å oppleve romantikken med kun oss to noen år, før man blir flere. Hvor realistisk er dette å få til? Hvordan bør jeg kommunisere dette til damer jeg møter? Vil ikke kaste bort tiden deres heller, men mistenker jeg må være litt egoistisk og ikke nevne at jeg gjerne vil vente 5 år med unger. Anonymkode: ee7e0...3d6 Jeg kan skrive under på dette. Min erfaring er at rundt 30 haster det, og det blir bare dårligere tid. Et barneønske da vil ikke bli et kompromiss, men kun noe du må godta. Jeg husker min daværende samboer bare hadde bestemt en dato uten å ha snakket med meg først. Vi er nå ekser naturlig nok. Anonymkode: 255dc...99e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #5 Skrevet 9. mars 2024 Hvis du får deg dame som er slutten av 20-årene er det jo veldig realistisk å ha det sånn Anonymkode: f6ffd...97b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #6 Skrevet 9. mars 2024 25 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du får deg dame som er slutten av 20-årene er det jo veldig realistisk å ha det sånn Anonymkode: f6ffd...97b Med "ha det sånn" mener du å ha hastverk med å ta stilling til unger? Anonymkode: ee7e0...3d6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #7 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Med "ha det sånn" mener du å ha hastverk med å ta stilling til unger? Anonymkode: ee7e0...3d6 Å kalle det "hastverk" når man har bikka 30 er jo en smule spesielt. Da bør man være ganske sikker på at hvis man skal ha barn i det hele tatt bør det skje relativt kjapt. Anonymkode: 98c8d...3e8 4 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #8 Skrevet 9. mars 2024 Hvorfor ikke date jevnaldrede da? Ut fra din teori må jo de føle det samme som deg 🤷🏼♀️ Anonymkode: 6a2c7...e69
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #9 Skrevet 9. mars 2024 Hvis du vil se hvordan ting går over 4-5 år så bør du date noen som er litt yngre enn deg. Det kan være risky å date noen i 30-årene hvis dere skal vente. Man vet ikke om man kan få problemer med å bli gravid. Jeg var 31 da jeg møtte mannen min, og det tok oss 3 år med konstant prøving før vi fikk vår datter. Ting trenger ikke å gå på skinner når man først bestemmer seg for å få barn. Dater man noen i 30-årene, spesielt i slutten eller midten av de årene så bør man være klar for å prøve for barn ganske kjapt innen 1-års tid sammen. Altså, veldig kort tid. Men som mann har du ikke noe særlig stress. Det er kvinner som har ett tidspress og hastverk i 30-årene. Anonymkode: e5825...ed4 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #10 Skrevet 9. mars 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Å kalle det "hastverk" når man har bikka 30 er jo en smule spesielt. Da bør man være ganske sikker på at hvis man skal ha barn i det hele tatt bør det skje relativt kjapt. Anonymkode: 98c8d...3e8 Er ikke hastverk akkurat det du beskriver da? Bør være sikker og fort gjennomføre det å få barn? Anonymkode: ee7e0...3d6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #11 Skrevet 9. mars 2024 Kan på sikt bli urealistisk for deg dette, kanskje lurt å sørge for at du er attraktiv nok for kvinner i midten/begynnelsen av 20-årene. Siden du ikke dater de i utgangspunktet regner jeg med at du har en del du da må jobbe med. Dette er litt som med kvinnene som ikke finner den rette i en alder av 30 - du har kosa deg litt for mye og herjet litt for mye rundt, og nå sitter du der og begynner å stresse. Sånn går det når man lever ansvarsløst. Anonymkode: d0871...4da 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #12 Skrevet 9. mars 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du vil se hvordan ting går over 4-5 år så bør du date noen som er litt yngre enn deg. Det kan være risky å date noen i 30-årene hvis dere skal vente. Man vet ikke om man kan få problemer med å bli gravid. Jeg var 31 da jeg møtte mannen min, og det tok oss 3 år med konstant prøving før vi fikk vår datter. Ting trenger ikke å gå på skinner når man først bestemmer seg for å få barn. Dater man noen i 30-årene, spesielt i slutten eller midten av de årene så bør man være klar for å prøve for barn ganske kjapt innen 1-års tid sammen. Altså, veldig kort tid. Men som mann har du ikke noe særlig stress. Det er kvinner som har ett tidspress og hastverk i 30-årene. Anonymkode: e5825...ed4 Jeg forsøker mest å date de som er i slutten av tyveårene, ja. Gjerne typ 27-28. Da har de en del år på seg, men er i likere livssituasjon enn de yngste. Anonymkode: ee7e0...3d6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #13 Skrevet 9. mars 2024 Just now, AnonymBruker said: Kan på sikt bli urealistisk for deg dette, kanskje lurt å sørge for at du er attraktiv nok for kvinner i midten/begynnelsen av 20-årene. Siden du ikke dater de i utgangspunktet regner jeg med at du har en del du da må jobbe med. Dette er litt som med kvinnene som ikke finner den rette i en alder av 30 - du har kosa deg litt for mye og herjet litt for mye rundt, og nå sitter du der og begynner å stresse. Sånn går det når man lever ansvarsløst. Anonymkode: d0871...4da Eh. Jeg dater iblant jenter tidligere i tyveårene. Det er fint det, men for stor forskjell mentalt. Har bare merket mer og mer interesse de siste årene, så tror ikke jeg er så nærme å ha levd ansvarsløst helt enda, men kanskje om 3-4-5 år vil jeg kjenne på det. Anonymkode: ee7e0...3d6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #14 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis du får deg dame som er slutten av 20-årene er det jo veldig realistisk å ha det sånn Anonymkode: f6ffd...97b Det er jo kvinner som drømmer om barn i 20 årene også. Begynner å bli mange av de på mim alder og yngre som allerede har barn, flere, når vi nå blir 30. For noen i slutten av 20 årene kan det være aktuelt å vente, men det kan også hende hun savner å få barn når venninnene hennes allerede har og huk har drømt om det en stund. Varierer fra person til person. Vil du egentlig ha barn ts? For 4- 5 år er lenge, da kan jo forholdet gå slutt igjen. Anonymkode: 71d33...30b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #15 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan på sikt bli urealistisk for deg dette, kanskje lurt å sørge for at du er attraktiv nok for kvinner i midten/begynnelsen av 20-årene. Siden du ikke dater de i utgangspunktet regner jeg med at du har en del du da må jobbe med. Dette er litt som med kvinnene som ikke finner den rette i en alder av 30 - du har kosa deg litt for mye og herjet litt for mye rundt, og nå sitter du der og begynner å stresse. Sånn går det når man lever ansvarsløst. Anonymkode: d0871...4da Ja, vi som ikke fant noen i en alder av 30 pulte rundt for harde livet, HAHAHA. Anonymkode: c5570...834 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #16 Skrevet 9. mars 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Mann i tidlig 30-årene her som typisk dater kvinner på min alder eller et par år ned. Eldre føler jeg får for dårlig tid mtp. barn, yngre føler jeg er på annet sted i livet. Merker jeg stresser veldig med mange damers ønske om barn. Jeg ønsker barn selv, men har kun vært i ett 2-årig forhold som var svært dårlig. Merker jeg har lyst å være kjærester en del år (4-5 år) før vi får unger i lag. Jeg ønsker å oppleve romantikken med kun oss to noen år, før man blir flere. Hvor realistisk er dette å få til? Hvordan bør jeg kommunisere dette til damer jeg møter? Vil ikke kaste bort tiden deres heller, men mistenker jeg må være litt egoistisk og ikke nevne at jeg gjerne vil vente 5 år med unger. Anonymkode: ee7e0...3d6 Dette er bare mine personlige tanker. Og vente 1-2år er greit for og bli god kjent men jeg hadde ikke ventet 5 år selv om mannen er en match.Tenker at hyggelig minner kan skapes som en familie eller få besteforeldre til og passe dem i en uke og ha en romatisk get away. Ja romantisk er koslig men om plannen er og lage en familie sammen så er det viktig for meg at mentaliteten ligger på og bygge familie og gode miner med det. Sånn en merker mye det første året om det er riktig kjemi eller ikke synes jeg. Hadde jeg vært litt usikker hadde jeg brukt 1 år til for jeg har et sterkt ønske om at barna skal vokse opp med begge foreldrene. Det og kreve 5 år høres bare veldig ut som at du bare ikke er klar og stor fare for at du plutslig vil vente enda lenger og lenger også har tiden plutslig gått og ingenting har skjedd. Sånn ja kvinne kan være fertile lenge men du kan også komme i overgangsalderen da du er 40 og. Dette hadde jeg spurt om tidlig i dating fasen. Det er litt med at det er min kropp og jeg skal gå igjennom og bære et barn. I tillegg siden ingen av oss har prøvd før vet vi ikke om hvor lang tid det tar og bli gravid. I hode mitt har jeg satt det veldig klart om jeg ikke er gravid med første før jeg er 35 så blir det ikke noe barn. Da ønsker jeg heler og leve et barneløst liv. Tror også at du vil oppleve at damen vil ikke vente for lenge om du google litt om tema som om det var du som skulle gå gravid og amme. Så er jo gjenganger med å start tidligs som mulig jo lenger du venter jo mer komplikasjoner og farer for deg og barnet øker med hvert år. Selv om det går bra med mange så er det mye historier som en hører som fører til stress med å ikke vente for lenge. Faren for å vente for lenge er at dere begge kan plutslig bli ufrivillige barneløse, så om ønske er barn burde valget være og satse på det under da tiden er bedre en og vente til ting kan bli mer komplisert. Anonymkode: 9ea20...03c 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #17 Skrevet 10. mars 2024 Føler jeg får hamret inn at damer i 30-årene har veeeeldig hastverk og at jeg bør holde meg unna dem, men det er liksom ikke det inntrykket jeg får ellers i samfunnet? Da virker det mer som det er normalt å få første barn som 35+ Anonymkode: ee7e0...3d6 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #18 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler jeg får hamret inn at damer i 30-årene har veeeeldig hastverk og at jeg bør holde meg unna dem, men det er liksom ikke det inntrykket jeg får ellers i samfunnet? Da virker det mer som det er normalt å få første barn som 35+ Anonymkode: ee7e0...3d6 Varierer fra kvinne til kvinne. Anonymkode: 71d33...30b 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #19 Skrevet 10. mars 2024 Du har ikke tid til å planlegge å være kjæreste 4-5år før du muligens får barn. Det toget har gått. Anonymkode: 4bc85...ff9 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #20 Skrevet 10. mars 2024 Jeg fikk barn tidlig i 30-årene, etter å ha vært i et forhold i 6 år. Likevel sliter vi nå når ungene er tenåringer. Man kan lete og gruble hele livet men ting blir aldri perfekt. Anonymkode: 76a04...6d8 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå