AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Mannen min fikk skulderen ut av ledd i går kveld, noe som skjer med jevne mellomrom. Det er ekstremt smertefullt så jeg skulle finne sterke smertestillende til han, og det manglet kjempemasse av pakka. Bare noen dager siden jeg var oppi medisinskrinet så jeg vet hvor mye vi hadde. Begynte å lete videre i medisinene våre og ser at det også mangler utgåtte epilepsimedisiner som er det ene barnet sitt. Stesolid og rivotril. Det er 100% sikkert at det er vaskehjelpen som har gjort dette. Vi har ikke hatt folk på besøk i det siste, og hun var alene her for to dager siden. Hva gjør man med dette? Anmelde? Blir vel fort ord mot ord. Mannen min trenger medisiner nå, og det er lørdag så ikke så lett å få nye. Det er ei vaskehjelp vi har brukt sporadisk i flere år, hyggelig dame. Skal sies at hun pushet veldig på for å få komme hit den aktuelle dagen. Jeg sa egentlig nei fordi vi har en vannskade og det er oppussingskaos her. Men hun fortsatte å mase, og ville gi meg rabatt osv. Skjønner jo nå hvorfor hun absolutt ville komme. Hun har nok stjålet før uten at vi har merket det. Men denne gangen ble hun for grådig og tok altfor mye. Anonymkode: 040ce...f7f 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #2 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannen min fikk skulderen ut av ledd i går kveld, noe som skjer med jevne mellomrom. Det er ekstremt smertefullt så jeg skulle finne sterke smertestillende til han, og det manglet kjempemasse av pakka. Bare noen dager siden jeg var oppi medisinskrinet så jeg vet hvor mye vi hadde. Begynte å lete videre i medisinene våre og ser at det også mangler utgåtte epilepsimedisiner som er det ene barnet sitt. Stesolid og rivotril. Det er 100% sikkert at det er vaskehjelpen som har gjort dette. Vi har ikke hatt folk på besøk i det siste, og hun var alene her for to dager siden. Hva gjør man med dette? Anmelde? Blir vel fort ord mot ord. Mannen min trenger medisiner nå, og det er lørdag så ikke så lett å få nye. Det er ei vaskehjelp vi har brukt sporadisk i flere år, hyggelig dame. Skal sies at hun pushet veldig på for å få komme hit den aktuelle dagen. Jeg sa egentlig nei fordi vi har en vannskade og det er oppussingskaos her. Men hun fortsatte å mase, og ville gi meg rabatt osv. Skjønner jo nå hvorfor hun absolutt ville komme. Hun har nok stjålet før uten at vi har merket det. Men denne gangen ble hun for grådig og tok altfor mye. Anonymkode: 040ce...f7f Ring politiet Anonymkode: d7604...802 14
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #3 Skrevet 9. mars 2024 For å få nye medisiner last ned Kry-appen, få en legetime og resept på nye medisiner. Ikke bruk denne vaskedamen igjen. Anonymkode: 84e7f...808 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #4 Skrevet 9. mars 2024 Tipper det er ungene som har stjålet dem. Du skal være innmari forsiktig med å beskylde folk for slikt, uten å ha noen bevis. Anonymkode: 0d7d6...088 36 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #5 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For å få nye medisiner last ned Kry-appen, få en legetime og resept på nye medisiner. Ikke bruk denne vaskedamen igjen. Anonymkode: 84e7f...808 Du får ikke skrevet ut sterke medisiner via Kry nei. Anonymkode: d7990...41b 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #6 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tipper det er ungene som har stjålet dem. Du skal være innmari forsiktig med å beskylde folk for slikt, uten å ha noen bevis. Anonymkode: 0d7d6...088 Ungene som er 3 og 7 år? Hvis jeg hadde mistenkt det, så hadde jeg vært mye mer opprørt enn nå! De var selvfølgelig oppbevart i høyden. Anonymkode: 040ce...f7f 27 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #7 Skrevet 9. mars 2024 Noen andre som har tilgang til boligen deres? Besteforeldre, en tante eller onkel som ikke har levert nøklene? Anonymkode: 17bcb...7b1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #8 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen andre som har tilgang til boligen deres? Besteforeldre, en tante eller onkel som ikke har levert nøklene? Anonymkode: 17bcb...7b1 Nei det er ikke det, kun meg og min mann og ungene. Anonymkode: 040ce...f7f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #9 Skrevet 9. mars 2024 Jeg har vel delvis landet på at jeg bare lar dette gå men aldri bruker henne igjen. Kommer ikke til å svare neste gang hun sender melding. Hun vasker også hos to venninner av meg, og jeg sier fra til dem også, så får de velge selv hva de gjør. Anonymkode: 040ce...f7f 16 2 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #10 Skrevet 9. mars 2024 Ring legevakten og forklar situasjonen. De kan kanskje hjelpe med medisiner slik at det holder til fastlegen åpner på mandag. Er enig i at du ikke skal bruke den vaskehjelpen igjen. Er hun selvstendig eller ansatt i et firma? Hvis hun er ansatt i et firma må du kontakte sjefen hennes og si fra hva som har skjedd. Anonymkode: 18990...454 13 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #11 Skrevet 9. mars 2024 Jeg ville kontaktet politiet og diskutert med de hva som er lurt å gjøre. Ta også kontakt med legevakten for mannen din, forklar situasjonen. Dere må nok anmelde også tenker jeg. Anonymkode: bf2d6...a37 14 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #12 Skrevet 9. mars 2024 Eventuelt prøv å få vaskehjelpen til å innrømme det. ring henne og ta opp lyden eller skriv sms. Si at du vet hva hun har gjort og se hva hun sier. Anonymkode: bf2d6...a37
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #13 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eventuelt prøv å få vaskehjelpen til å innrømme det. ring henne og ta opp lyden eller skriv sms. Si at du vet hva hun har gjort og se hva hun sier. Anonymkode: bf2d6...a37 Det er ulovlig å ta opp lyd på den måten. Og hva skal TS oppnå med å "bevise" dette? Erstatning? Tid brukt på politistasjonen, bare får å oppnå umiddelbar henleggelse? Anonymkode: 5ed48...a98 6
Sykepleierinnen Skrevet 9. mars 2024 #14 Skrevet 9. mars 2024 Anmeld henne, ikke usannsynlig at hun har gjort dette hos andre også. Kontakt lege og forklar situasjonen for ny resept. 6 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #15 Skrevet 9. mars 2024 Jeg ville meldt dette, det biir fort ord mot ord og henlagt, bare masse bråk, jeg ville ikke brukt henne igjennog sagt fra til venninnene dine! Sbakk med legevakt om medisin denne helga. Anonymkode: 61df0...3ec 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #16 Skrevet 9. mars 2024 Hmm, du er helt sikker på at det ikke er mannen som har hatt behov for noen, men ikke tør å si det for eksempel? Det kan selvfølgelig være vaskedamen, men jeg ville vært forsiktig med å gå for hardt på. De vet at de er de første som blir anklaget ved tyveri, så jeg tror veldig mange er svært forsiktige med å stjele. Men så er det noen som gjør det allikevel. Hvis du fortsatt er overbevist om at det ikke er sjans i havet at det kan være noen andre en vaskedamen, hadde jeg sluttet å bruke hun og latt det ligge. Jeg tror ikke du får ut noe hverken ved konfrontasjon eller politianmeldelse. Anonymkode: bce28...b4f 14 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #17 Skrevet 9. mars 2024 Det kan godt hende det er vaskehjelpen, men du skal ikke se bort fra at mannen din er avhengig av sterke smertestillende og derfor har forsynt seg selv også. Anonymkode: 0b50d...169 28 10
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #18 Skrevet 9. mars 2024 Hvorfor var du oppe i pakka bare for noen dager siden, når ingen egentlig trengte smertestillende? Sikker på at vaskedamen ikke bare er en unnskyldning for hva du selv har tatt? Anonymkode: 5ed48...a98 9 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #19 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er ulovlig å ta opp lyd på den måten. Og hva skal TS oppnå med å "bevise" dette? Erstatning? Tid brukt på politistasjonen, bare får å oppnå umiddelbar henleggelse? Anonymkode: 5ed48...a98 Nei, det er fullt lovlig å ta opp samtaler man selv er en del av, uten å si ifra. Anonymkode: 4d3a4...430 15 10
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #20 Skrevet 9. mars 2024 Er du sikker på det ikke er mannen som har forsynt seg? Hadde vært veldig forsiktig å anklaget noen uten bevis. Anonymkode: c808f...92a 9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå