AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #1 Skrevet 8. mars 2024 Har hatt så vondt i høyre benet i dag og nå i kveld var det så vondt å sitte - av alle ting…og vondt i rumpeballen, men bare den høyre..skjønner ingenting. Føles ut som benet dovner bort hyppig og..noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 8edd7...d3b
Matas Skrevet 9. mars 2024 #2 Skrevet 9. mars 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner. Matas, mod.
Rødstrupa Skrevet 9. mars 2024 #4 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har hatt så vondt i høyre benet i dag og nå i kveld var det så vondt å sitte - av alle ting…og vondt i rumpeballen, men bare den høyre..skjønner ingenting. Føles ut som benet dovner bort hyppig og..noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 8edd7...d3b Sikkert en nerve som er i klem… 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #5 Skrevet 9. mars 2024 Rødstrupa skrev (35 minutter siden): Sikkert en nerve som er i klem… Har du hatt lign selv? Anonymkode: 8edd7...d3b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #7 Skrevet 9. mars 2024 Sententia skrev (1 minutt siden): Kan høres ut som isjias? Hm hva gjør man med det? Jeg går og går men det gjør søren meg vondt det å, det stråler litt liksom i beinet innimellom når jeg går etter å ha sittet litt Anonymkode: 8edd7...d3b
Sententia Skrevet 9. mars 2024 #8 Skrevet 9. mars 2024 Hvis nummenheten utvikler seg, så burde man alltid kontakte lege
Rødstrupa Skrevet 9. mars 2024 #9 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du hatt lign selv? Anonymkode: 8edd7...d3b Ja, har det nå. Trener et par ganger i uken og synes det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #10 Skrevet 9. mars 2024 Høres ut som falsk isjias, der det er spente muskler som klemmer på nerven, og ikke prolaps. Plages selv med det for tiden, men har stor hjelp av å gjøre strekkeøvelser for den stramme muskulaturen. Søk opp for eksempel "piriformis strekkeøvelser", så finner du de forklart på diverse klinikker eller andre profesjonelle. Hvis du kjenner at øvelsene "tar" eller en akutt bedring rett etter øvelsen, så er du på rett spor. Jeg måtte tøye 4/5 ganger om dagen til å begynne med, da muskelen ble stiv og vond igjen etter ei lita stund. Jeg får også hjelp av min fysioterapeut med dette, og er på bedringens vei. Har hatt det av og på i et par uker, men kunne sikkert ha blitt bedre raskere hvis jeg hadde vært mer konsekvent med øvelsene. Anonymkode: dfad1...35f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #11 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som falsk isjias, der det er spente muskler som klemmer på nerven, og ikke prolaps. Plages selv med det for tiden, men har stor hjelp av å gjøre strekkeøvelser for den stramme muskulaturen. Søk opp for eksempel "piriformis strekkeøvelser", så finner du de forklart på diverse klinikker eller andre profesjonelle. Hvis du kjenner at øvelsene "tar" eller en akutt bedring rett etter øvelsen, så er du på rett spor. Jeg måtte tøye 4/5 ganger om dagen til å begynne med, da muskelen ble stiv og vond igjen etter ei lita stund. Jeg får også hjelp av min fysioterapeut med dette, og er på bedringens vei. Har hatt det av og på i et par uker, men kunne sikkert ha blitt bedre raskere hvis jeg hadde vært mer konsekvent med øvelsene. Anonymkode: dfad1...35f Oi..kom det brått eller snek det seg på? her kom det så brått på, men fy så vondt det gjør..kan jeg spørre hva fysio gjør, er det øvelser eller andre ting som hjelper bedre? går du mer/mindre når du plages av det? Bare prøver å finne ut selv hva som kan hjelpe - skal absolutt se på tøyeøvelser takk for tips 😊 Anonymkode: 8edd7...d3b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 Hvis det er falsk isjas, kan det sitte på begge sider? Eller bare den ene siden? ts Anonymkode: 8edd7...d3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå