Gå til innhold

Ca hvor mange plagg sliter du ut i året?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utenom undertøy og sokker. Hvor mange plagg ca trengs å tas ut av bunken per år hos deg?

Anonymkode: 65d1f...10f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

10

Anonymkode: e08a3...1f6

AnonymBruker
Skrevet

0

Anonymkode: 5f24b...5b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri telt. Men volumet består vel i treningstights og superundertøy/ulltopper for trening. Samt leggings som er det jeg bruker hjemme og på hjemmekontoret. 

Ellers er det jo noen lyse plagg som får flekker etter kaffe eller vin som jeg ikke klarer å få av igjen. Og også noe plagg som har dårlig søm, og som heller ikke er verdt å sy.

Så mesteparten av klær som blir avhendet er rett og slett fordi jeg ikke bruker det noe særlig. 

Anonymkode: 41574...42a

AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige er 0. Tror det siste klesplagget som ble slitt ut (med det mener jeg ubrukelig) var et par sko jeg hadde hatt i 15 år. Men jeg har mange par sko og mange plagg da, så hvert enkelt slites ikke mye. Dessuten bruker jeg ikke «vanlige» klær til aktiviteter som typisk sliter på klær, som trening, altivitet ute, maling, vasking o.l.

Anonymkode: c6a73...cb9

Skrevet (endret)

Ingen   sliter ikke ut klær på ett år.

Endret av Freyja Valkyrie
AnonymBruker
Skrevet

Nesten ingen. Kanskje kvitter jeg meg med en hvit t-skjorte som har fått flekker under armene. Ellers SLITER jeg jo ikke ut klær. Må legge til at jeg har arbeidasantrekk...og trener en del. Så går sjelden i "sivil". 

Anonymkode: 2218e...fe6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjetter 2-4, kjøper mer enn det, så skapet blir fullere år for år. 

Anonymkode: 1c410...1f1

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på antallet men er det noe jeg sliter ut på kun ett år så må det være strømper. 

Anonymkode: 11b92...e01

AnonymBruker
Skrevet

Hender olabukser blir slitt mellom lårene (kjøper aldri dyre bukser). Og sko kan bli utslitt.

Bortsett fra det er det ekstremt sjelden andre ting enn sokker blir utslitt.

Anonymkode: 4a335...575

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg stilte spørsmålet litt dumt. Spørsmålet jeg mente å stille var hvor mange plagg du forkaster pga skavanker per år - uavhengig av hvor lenge du har hatt dem  Plaggene trenger ikke å være helt utslitt, kanskje kvitter du deg med dem når det er små hull, flekker, de er blitt formløse osv. 

• Nyttig 3
Skrevet

Sliter ut? Det gjør jeg vel ikke hvert år. Noen t-skjorter av billig kvalitet kanskje står for tur, men jeg har hatt dem i mer enn to-tre år, så de slites ikke ut årlig heller.

Barn leker og sliter ut klær årlig, ofte hver sesong, fordi de krabber og kryper og klatrer på alt, men voksne sliter vel ikke ut normale dagligdagse klær hvert år?

Jeg kastet noen joggebukser for ikke så lenge siden, da de var gått hull i dem og de var flere år gamle. Bruker stort sett joggebukser når jeg pusler rundt alene hjemme.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Utenom undertøy og sokker. Hvor mange plagg ca trengs å tas ut av bunken per år hos deg?

1-2 gensere og 1 dongeribukse max

Anonymkode: e2001...e93

AnonymBruker
Skrevet

Mest undertøy og sko 😊 kanskje en genser eller treningsbukse utenom. 

Anonymkode: 90fc5...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat rydda ut kanskje 15 plagg, men ikke fordi de er utslitt. Er bare at jeg ikke bruker de lengre for at de er litt for trang eller på en annen måte ubehagelig. Er et par år siden jeg rydda ut klær sist. Jeg sliter aldri ut klær nesten. Er forsiktig med dem og syr hvis det blir hull. Kjøper også ganske få plagg i året.

Anonymkode: a3888...2bd

Skrevet

Hos meg er det singleter og ullsokker. Joda, har t shirts som er 20 år gamle. Undertøy sliter jeg ikke så mye da jeg har gode ting. Kvalitet, og vasker på 60 grader. 

AnonymBruker
Skrevet

Kaster noen sokker i løpet av et år, og kanskje et par truser og t-skjorter. Ellers er det veldig lite som blir kastet. Klær jeg bare er lei av eller som ikke passer blir gitt til bruktbutikk eller solgt.

Anonymkode: 5c664...8eb

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis holder klærne i mer enn et år, men hvert år skiftes jo noe ut. 

Bruker bare tights og slike tynne vide bukser hjemme, de slites ut etter ei stund. Singleter også. 

Kaster lite klær, og bruker de til det ikke er noe igjen😆 Finere bukser, gensere, strikkejakker osv brukes kun ute i "sivil". Ergo går de av moten lenge før de er oppbrukt. Mange av klærne mine er minst ti år gamle🫣 

I dag har jeg tuslet rundt hjemme i ei bukse full av hull, som hunden laget da den var valp. Hunden er 5 år nå🤣

Anonymkode: 4ab6d...073

Skrevet

1-2 ullundertøys-trøyer

4-5 tights (trener hver eneste dag, nesten så det slites jo ut)

1-3 gensere (særlig om jeg har en favoritt som brukes hyppig)

Vanlige bukser: sjeldnere enn en i året fordi jeg har en god del, og fordi jeg bruker dem sjelden da jeg ikke bruker jeans eller vanlige bukser på jobb

Tskjorter: 0-1 - fordi har mange og rullerer på dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Sjelden. Jeg vasker alltid klær etter vaskeanvisningen og unngår tøymykner. Har aldri opplevd at billige plagg blir ødelagt i vask. Det hender av og til at klær får flekker som ikke går vekk i vask da. 

Anonymkode: 2e199...33d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...