Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Disse unge politikerene har så mye rart for seg. Se bare på hun lederen i AUF. Hun synes jo det er urettferdig at noen får arv mens andre ikke får. Altså, der hvor det er arv, er det også arbeidsplasser. 

Nei, disse unge jyplingene er helt ubrukelige. 

Anonymkode: 42459...c3c

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Disse unge politikerene har så mye rart for seg. Se bare på hun lederen i AUF. Hun synes jo det er urettferdig at noen får arv mens andre ikke får. Altså, der hvor det er arv, er det også arbeidsplasser. 

Misunnelse er en erkjennelse av egen underlegenhet.

Det mest ekte tegn på å være født med store egenskaper er å være fri for misunnelse.

Misunnelse føder dumhet.

Hun passer alle. Jeg har selv vært så heldig å arve litt. Jeg skjønner ikke at man kan synes det er urettferdig at andre har gjort det bra. Er hun misunnelig på andre ellers? Vil overta etter Støre kanskje? 

Anonymkode: 1e1f7...996

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

https://www.altinget.no/artikkel/ane-breivik-statnett-sjefen-ble-filleristet-av-egen-statsraad-men-hun-hadde-helt-rett

For billig strøm er dyrt for samfunnet. Strømstøtteordningen burde avvikles, skriver Unge Venstre-leder Ane Breivik.

Folk sparer ikke nok på strømmen, derfor må den bli mye dyrere.

Anonymkode: 7768a...827

Enig med lederen for unge venstre i denne saken. 

Anonymkode: 477c8...ba1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg også.

Anonymkode: c928a...c8d

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

AnonymBruker på KG er enig. Ok, da vet vi det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Akhenaton said:

Jeg er ikke enig. 

AnonymBruker
Skrevet
Akhenaton skrev (3 minutter siden):

Ja, så bra. Det finnes faktisk noen som har evne til å tenke på samfunnet fremfor kun sin egen lommebok selv om de velger å svare anonymt ;) 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er vel strengt tatt tullete med strømstøtten? Jeg stemmer naturligvis på et parti som er mot utenlanskabler, men jeg ser ikke poenget med strømstøtte. Jeg tenker det er mer rettferdig at de som bruker mest strøm betaler mest, enn at de som kom sist inn på boligmarkedet skal betale mest i både pris og lån (renta påvirker mest de som ikke har rukket å nedbetale). Strømstøtta blir litt som å gå befolkningen matkuponger, men gi mest til de som spiser mest

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, så bra. Det finnes faktisk noen som har evne til å tenke på samfunnet fremfor kun sin egen lommebok selv om de velger å svare anonymt ;) 

Skal man måtte gå fra hus og hjem da. For ned renteøkninger, økning i kommunale avgifter, økte matpriser, og andre generelle prisøkninger klarer ikke jeg en tre dobling i strømprisen på toppen.

Ap - nå er det vanlige folks tur til å bli rompekjørt.

Anonymkode: 7768a...827

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

På hvilken måte blir samfunnet bedre av at folk kanskje må gå fra hus og hjem og finne seg andre steder å bo for å takle de økte prisene på alt? Dem som da kommer til å kjøpe de eventuelle husene er jo de som har penger fra arv for eksempel. Er det et slikt samfunn du ønsker? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Priskjermingen nå fungerer som lynavleder for partiene som støtter markedet slik det fungerer i dag med prisregioner. De som går inn for noen annet og faktisk er med på å gjennomføre det vil fort finne ut at velgerene forsvinner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, disse unge jyplingene er helt ubrukelige. 

Det er jo urettferdig at noen arver og andre ikke. Og arbeidsplassene består vel selv om bedriften får nye eiere.

Selv kommer jeg til å arve mye så det er ikke misunnelse som snakker her.

Anonymkode: 51374...051

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da kan jo hun ta regningen til folk, blir nok et annet svar da. Ser samme greiene i lokalpolitikken, hvor de bestemmer at rusmisbrukere skal bo i byggefelt med barnefamilier. Spør man om de selv ville hatt slike som nabo, blir tonen en helt annen.

Anonymkode: 9a80c...418

• Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo urettferdig at noen arver og andre ikke.

Anonymkode: 51374...051

Nei det er ikke urettferdig. Slik er livet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Strømstøtten slik den er i dag er både dårlig utformet, og som noen skrev, fungerer som en "lynavleder".

Om man virkelig ville ha ned strømforbruket ville man gitt lave priser til dem som bruker minst / trinnpriser og brukt alle inntektene fra statkraft til diverse enøk-ordninger og finansiering av lave priser til de mest utsatte og de som virkelig trenger det.

Dagens strømstøtte er kun politikk for å ikke miste velgere og selges inn som en "gave" når det egentlig er en ekstraskatt og gjør det billig for de rikeste å sløse så mye de vil. Den kommer selvfølgelig også til å forsvinne så snart det er politisk mulig, slik de gjorde med den ekstra strømstøtten til de aller fattigste nylig. De begynner selvfølgelig der, med de som har minst ressurser.

Vi har fått så vanvittige strømpriser grunnet dumskap og profittjag fra staten at vi må stå i luen i hånden og be om almisser, og etter hvert blir vi takknemlige og føler at vi får en gave når de betaler tilbake litt av overskuddet.

Anonymkode: 4ffc4...bbb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Strømstøtten bør beholdes men den må endres, det burde vært en egenandel så man måtte betalt f.eks. 70 øre selv uansett hva strømstøtten er, sånn det har vært har det vært nå har folk med fastpris blitt oppfordret til å bruke mest mulig strøm, jeg vet om folk som har tjent 30-40000 tusen på høye strømpriser, når prisen har vært høy har de skrudd opp temperaturen samtidig som de har åpnet vinduer, satt ovn på terrassen eller i garasjen kun for å få mest mulig strømstøtte, noen har lånt latt andre lade bilen hos seg. Det siste kan i og for seg være greit nok, hyggelig at folk hjelper andre med dårlig råd men her er formålet kun at de skulle få mest mulig strømstøtte.

Anonymkode: 56521...c7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Disse unge politikerene har så mye rart for seg. Se bare på hun lederen i AUF. Hun synes jo det er urettferdig at noen får arv mens andre ikke får.

Det er da ikke rart? Arv ER urettferdig, nesten per definisjon.

Anonymkode: 1ce02...04e

• Liker 2
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Som om vi ikke er anonyme nok som det er. Om du så til de grader ikke kan stå for det du mener at du må benytte deg av AB-funksjonen så betyr selvfølgelig ikke meningen din en dritt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 2.38):

Misunnelse er en erkjennelse av egen underlegenhet.

Det mest ekte tegn på å være født med store egenskaper er å være fri for misunnelse.

Misunnelse føder dumhet.

Hun passer alle. Jeg har selv vært så heldig å arve litt. Jeg skjønner ikke at man kan synes det er urettferdig at andre har gjort det bra. Er hun misunnelig på andre ellers? Vil overta etter Støre kanskje? 

Nja, jeg tenker at det er flaks at jeg har arvet, jeg tenker ikke at « jeg har gjort det bra» ved og bli født inn en familie med bra økonomi. Det var jo ikke et valg jeg tok. Jeg kan skjønne at det føles urettferdig. Vet ikke hva slags familie hun kommer fra, men må det være misunnelse og ikke bars et sosialt syn? Tenker du feks Gro harlem Brundtland var missunnelig som en erkjennelse av egen underlegenhet da hun førte en sosial politikk med arveavgift? 

Anonymkode: a0b7b...ccf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...