Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå har jeg lest diverse tråder om denne rosekremen, men jeg blir litt forrvirra, jeg.

Skal man bruke den i hele ansiktet, men ikke for lenge for da blir man faktisk tørr av den?

Den virker jo ganske fet, er ikke lett å få kviser da?

Egner den seg under sminke?

Hvis man ikke har tørr hud over alt er det lurest å bare bruke den på tørre partier?

Endret av Midnattsol
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den er en helt vanlig fuktighetskrem av den fete typen. Jeg tror ikke den gir kviser, men tørre hudtyper er uansett ikke så disponert for kviser. Hvis du har normal hud eller blandingshud, ville jeg heller gått for kvedekremen eller den flytende dagkremen i stedet.

Jeg blir tørr av den, ja. Jeg har veldig tørr hud, og selv om den er fet, gir den ikke noe særlig fuktighet til huden. Jeg bruker den innimellom, og som kuldekrem.

Hvis du har veldig tørr hud, er den OK under sminke, men siden den er fet, må du la den trekke godt inn først, ellers kan nok sminken smelte bort.

Endret av Elphaba
Skrevet

Må bare si at jeg likte ikke denne kremen. Har normal/tørr hud og har fått en del kviser etter jeg begyndte med denne. Spessielt i pannen og på nesen. Synst også huden min bare har blitt mer tørr, føler den gir mye fett men ikke nok fuktighet, så til slutt så blir der bare mer talgproduksjon. Da spessielt på nesa og i pannen(mye ved hårfestet).

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med rosekremen! Har brukte den daglig i et par måneder nå og har ikke fått kviser og har heller ikke fått mer tørr hud..

Kan hende den vil bli litt for fet tilsommeren men enn så lenge er den det den beste kremen jeg har har prøvd for min tørre hud. Synes faktisk at huden bare ser fresh ut av at den blir litt blank og "fet" av kremen! Men ja.. man må la den trekke inn en god stund (ca. 30 min) før man tar på sminke. De gangene jeg har vært litt for raskt ute med solpudderet har jeg sett ut som en skjoldete indianer etterpå..

Skrevet

Er det bare jeg som synes den kremen lukter ekkelt?

Jeg husker fra min barndom( er 36) at min mor pleide å bruke en lkrem man fikk kjøpe på dagligvarebutikker. Den het valcrema eller noe sånt. Er det noen som husker? Den hadde helt lik lukt som dr.hauschka produktene og den kostet en brøkdel av prisen.

Skrevet

Jeg bruker rosekremen fra DH innimellom når huden min er ekstra tørr og ute av balanse. Den roer huden utrolig godt. I likhet med Elphaba har jeg merket at den kan gjøre huden tørrere ved regelmessig bruk.

Når det gjelder påføring er trikset å bruke veldig lite. Ta en liten ert og varm opp mellom håndflatene og klem den inn i huden. Den er god å bruke på leppene og på tørre områder ellers i huden.

Den er fin å bruke under sminke når den har fått trukket godt inn, jeg liker også den gløden og blankheten den kan gi.

Har ikke opplevd å få kviser av denne. Mine kviser er stress og hormonelt betinget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...