Gå til innhold

Hvordan kjennes det ut når migrenemedisiner virker for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar zomig når jeg får migreneanfall. Når den begynner å virke blir jeg så rar i kroppen, litt svimmel og veldig trøtt. Det kjennes ut rett og slett ut som alle blodårene i hodet, og kroppen, utvider seg og kribler på et vis. Hvis jeg ikke har mulighet til å slappe av/sove så blir jeg også kvalm. En annen rar ting er at jeg får så vondt i kjeven/tennene. Så når jeg skal spise noe senere gjør det skikkelig vondt å tygge. 

Hvordan kjennes det ut i kroppen når migrenemedisiner begynner å virke for deg? Er bare nysgjerrig, er så merkelig følelse. 

Anonymkode: efd34...173

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar imigran injeksjon. Kjenner et press i hodet like etter jeg har tatt den. Noen ganger i halsen. Kan være ubehagelig, men jeg tenker heller jippi, den virker! Kan også bli trøtt og sovne etterpå. 

Anonymkode: 1fb2a...0f7

AnonymBruker
Skrevet

At den intense hodepinen går bort. Det skjer etter 30-40 min. Bruker sumatriptan. Jeg pleier ofte å fremdeles ha lett hodepine i opptil et døgn i etterkant, men den har en litt annen karakter på et vis da migrenehodepinen min kommer i bølger under anfallet (altså det er konstant vondt, men at det kommer noen slags smertetak), så de smertetakene forsvinner da og jeg kan fungere dagen etter migrenen. Pleier å bli trøtt og sovne også, men vet ikke om det er sånn postdromal fase eller medisinen. 

Anonymkode: 3b359...9a8

Skrevet

Begynte på imigran tabletter for et års tid siden. Det gir en rar følelse av at jeg er nummen i armer og øverste del av brystet. Ganske creepy bivirkning, føles nesten lam ut. Men er igrunn bare takknemlig for at det tar bort smertene😅

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig varierer det veldig fra  gang til gang hvordan jeg reagere på triptaner (imigran-zomig), men stort sett virker de bra med å stagge evt stoppe et anfall helt. Nesesprayen virker kjappere, men jeg synes også at den i forhold til tabletter ofte kan være litt mer voldsom når det gjelder bivirkninger. Av bivirkninger er nok trøtthet og en total slitenhet/slapphet i hele kroppen det mest typiske. Så kommer nok sensitivitet når det gjelder varme og kulde. Skvetter f.eks like mye hver gang når jeg skal vaske hendene i varmt vann😆 Deretter er det nok det at jeg må tisse hver halvtime som er litt irriterende. Så kan jeg av og til få et trykk på brystet som er litt ubehagelig.

Kjenner meg forøvrig igjen i den som beskrev smertetakene. Under et ubehandlet migreneanfall går smerter og ubehag gjerne i bølger.

Anonymkode: 24638...d87

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar imigran nasal og blir veldig trøtt og slapp i kroppen,men heller det enn å ha så streke smerter og være så kvalm at jeg kaster opp gang på gang.

Anonymkode: 3f8ae...5f0

Skrevet

Blir ekstremt tung i hodet og kroppen, føles som at hodet er frakoblet nakken og at jeg ikke klarer å holde hodet oppe. Føler meg også veldig trøtt. Er avhengig av at jeg kan legge meg, med muligheten for å sove når jeg tar medisin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...