AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #1 Del Skrevet 8. mars 2024 Jeg har kjøpt mitt første hus:P Bbadet var nytt i 2017 og hadde TG1. Jeg har akkurat tatt min første dusj i huset og så da at det er en liten glippe mellom fugen og flisen på 3 ulike steder, en var selvsagt inne i dusjen. Alle disse glippene er på de vertikale fugene. Hvor ille er dette?:P Firmaet som bygget dette er konkurs så ikke noe å hente der. Finnes det ikke sånn fugemasse på "pistol" som kanskje kan brukes? Anonymkode: b858d...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #2 Del Skrevet 8. mars 2024 Fuger er uansett ikke vanntette. Det er membranen under som skal stoppe lekkasje. Anonymkode: 8022b...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Del Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fuger er uansett ikke vanntette. Det er membranen under som skal stoppe lekkasje. Anonymkode: 8022b...ede Det så jeg ble sagt på et annet forum også:P Senker det levetiden på badet? Anonymkode: b858d...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #4 Del Skrevet 8. mars 2024 Du kan skrape ut og fuge på nytt. Men det er mest for "syns skyld". Fugemasse er porøst materiale og tørker unn etter at det har vært vått. Membranen må du passe på å ikke skade da det er treverk bak som kan råtne. Anonymkode: 2209f...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #5 Del Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du kan skrape ut og fuge på nytt. Men det er mest for "syns skyld". Fugemasse er porøst materiale og tørker unn etter at det har vært vått. Membranen må du passe på å ikke skade da det er treverk bak som kan råtne. Anonymkode: 2209f...7df Om det er primært for syns skyld vet jeg ikke om jeg orker, i alle fall ikke mens jeg fremdeles bor i esker og ikke vet hvor sokkene mine er Mest redd det skulle komme vann bakom så flisene løsner og faller ned e.l. Membranen vil jeg anta er intakt, er vel ikke mulig å sjekke. Anonymkode: b858d...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #6 Del Skrevet 8. mars 2024 Men nan må vel bruke betong fuge middel? Det holder vel ikke med silikon? Anonymkode: 85208...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #7 Del Skrevet 8. mars 2024 Hvordan fjerner man fuger av betong? Anonymkode: 85208...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #8 Del Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men nan må vel bruke betong fuge middel? Det holder vel ikke med silikon? Anonymkode: 85208...7e0 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvordan fjerner man fuger av betong? Anonymkode: 85208...7e0 Jeg ville vel ikke kalle flisefug for «betong», men man kan fjerne dem med en fugekrafse. Anonymkode: fddee...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #9 Del Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville vel ikke kalle flisefug for «betong», men man kan fjerne dem med en fugekrafse. Anonymkode: fddee...0e4 Eller kanskje heller en slik: https://www.monter.no/jernvare/fug-lim-og-tape/fugeverktoy/fugekrafse-sort-m-dobbelt-blad/ Anonymkode: fddee...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #10 Del Skrevet 9. mars 2024 Gikk innom en baderomsbutikk, og det er definitivt mest kosmetisk. Men var visst ikke vanskelig å grave ut fugen med en slags skrape-dings og stappe inn litt nytt. Dog kunne det bli litt fargeforskjell så man burde ta et større område. Jeg fikk også tips om denne: https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/maling-og-fugemasse/maling-og-fugemasse-og-sparkel/fugemasse/fugepenn-002595/ Kan jo være verdt å prøve når det er så lite som jeg har. Anonymkode: b858d...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå