Gå til innhold

Medisiner mot ibs, fungerer de?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har fått noen medisiner mot ibs av legen, legen mener de skal fungere. Jeg har ikke prøvd enda, usikker på om jeg orker å dytte på meg mer medisiner nå. Magen er helt forferdelig om dagen, så fungerer de er det jo verdt det.

Noen som har prøvd medisiner mot ibs? Hva er erfaringen? 

Anonymkode: 63f73...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvilke medisin er det?

Anonymkode: 5aea8...7f7

Constella
en av de, men det er flere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, jeg fikk Surmontil av legen, brukt de i flere år og syntes de hjelper masse 🙂

Anonymkode: ee269...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar du medisiner fra før TS siden du sier du ikke vil ta mer? Er de også mot IBS eller noe annet? Du skal jo ikke få noe som ikke kan brukes sammen. Og om du plages så mye tenker jeg jo det er verdt å prøve, og fungerer det ikke får du avslutte. Men noen medisiner tar jo litt tid før de tar effekt.

Anonymkode: 924f6...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hei, jeg fikk Surmontil av legen, brukt de i flere år og syntes de hjelper masse 🙂

Anonymkode: ee269...4e2

Så bra! Godt å høre at det finnes håp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Tar du medisiner fra før TS siden du sier du ikke vil ta mer? Er de også mot IBS eller noe annet? Du skal jo ikke få noe som ikke kan brukes sammen. Og om du plages så mye tenker jeg jo det er verdt å prøve, og fungerer det ikke får du avslutte. Men noen medisiner tar jo litt tid før de tar effekt.

Anonymkode: 924f6...7f4

Ja, jeg har dessverre flere sykdommer som jeg bruker medisiner mot. Legen har sjekket opp om interaksjon så det er i orden. 
Når jeg putter i meg alt dette så tenker jeg på at det kan umulig være bra for kroppen, samtidig så gjør alle disse at jeg fungerer sånn tålig i livet. Når jeg nå får enda mer så blir jeg usikker, men legen mener de skal virke. Jeg må jo prøve de å se, men synes dette er vanskelig. 
Jeg vil gjerne å mindre smerter i magen, den er fryktelig vond og jeg ligger mye på baderomsgulvet med smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun imodium og imodium comp, de funker, men er ikke noe man kan bruke hele tiden da man blir potte tett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Topsi skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker kun imodium og imodium comp, de funker, men er ikke noe man kan bruke hele tiden da man blir potte tett

Nå har jeg egentlig motsatt problem. Det kan gå uker uten å komme meg på do. Gått på movicol, men kan ikke fortsette med det i evigheter heller🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg har dessverre flere sykdommer som jeg bruker medisiner mot. Legen har sjekket opp om interaksjon så det er i orden. 
Når jeg putter i meg alt dette så tenker jeg på at det kan umulig være bra for kroppen, samtidig så gjør alle disse at jeg fungerer sånn tålig i livet. Når jeg nå får enda mer så blir jeg usikker, men legen mener de skal virke. Jeg må jo prøve de å se, men synes dette er vanskelig. 
Jeg vil gjerne å mindre smerter i magen, den er fryktelig vond og jeg ligger mye på baderomsgulvet med smerter. 

Du må sjekke deg for tarmslyng og endometriose (hvis du er dame)

Anonymkode: 1971d...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du må sjekke deg for tarmslyng og endometriose (hvis du er dame)

Anonymkode: 1971d...0c0

Har endometriose, men har fjernet livmora. Har tatt koloskopi nylig og den var fin🥴

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wegovy, totalt forstoppelse. 

Du får nok resept av fastlegen om du klagerpå BMI. 

Min avføring kan minne om sau/hare lort.Men jeg må ned mange kilo.

Anonymkode: fc3ff...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Wegovy, totalt forstoppelse. 

Du får nok resept av fastlegen om du klagerpå BMI. 

Min avføring kan minne om sau/hare lort.Men jeg må ned mange kilo.

Anonymkode: fc3ff...747

Tror ikke jeg får den selv om jeg klager på bmi, er normalvektig. Jeg har ibs, blitt utredet ganske så nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke jeg får den selv om jeg klager på bmi, er normalvektig. Jeg har ibs, blitt utredet ganske så nøye.

Jeg fikk det. Riktignok vært overvektig før, men normalvektig da jeg fikk Wegovy. Går riktignok kun på laveste dose enda, ingen vektnedgang - men magen har vært en drøm i en hel uke. Hadde dårlig mage i ca to timer i dag, ellers vært fin en hel uke. Ikke opplevd det på 12(!) år.

Anonymkode: 24396...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...