AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #1 Skrevet 8. mars 2024 Fikk ny fastlege i fjor sommer og tenkte det var ok å ham, da jeg sjeldent blir syk. Nå er jeg i en situasjon hvor jeg har behov for å være i kontakt med fastlegen min, men jeg tørr ikke å dra til ham jeg har nå - da jeg ikke er så komfortabel med å snakke om det jeg skal snakke om med en mann. Har sett på listen over alle fastleger jeg kan bytte til i mitt nærområdet og nærmest ingen har ledig plass, de som har ledig plass er altså fastleger som det står generelt veldig lite godt om på nett. Hva anbefaler dere at jeg gjør? Vil helst a fastlege i mitt nærområdet, da jeg føler jeg hadde aldri tatt initiativet til å dra til fastlegen min om vedkommende holdt til i et annet sted. Noen som vet om det fins leger man kan dra til utenom fastlegen, helst ikke privat da det er veldig dyrt Anonymkode: f3d40...330
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #2 Skrevet 8. mars 2024 Da må du stå på venteliste hos den fastlegen du ønsker. Ikke stol på alt du leser på nett. Det stod mest dritt om min fastlege, noe jeg ikke kan forstå fordi han er så fantastisk. Husk at legen er ikke bare en "tilfeldig mann", og det du eventuelt kvier deg for å snakke med han om har han høyst sannsynlig hørt før, og høyst sannsynlig har han hørt verre ting. Anonymkode: d1a82...478 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Skrevet 8. mars 2024 Du beholder den gamle fastlegen mens du står i kø hos en ny lege. Jeg kontaktet nettlegen.no og fikk fornyet resept gjennom dem i mellomtiden. De gir også ut legemiddler for småting, urinveisinfeksjon osv. Ellers så får du gå på legevakten om du blir skikkelig syk? Håper det ordner seg ❤️ En gang fikk jeg gå til en annen lege på samme legekontor for å ta celleprøve, kanskje de gjør unntak? Anonymkode: a3ec9...5b5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #4 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk ny fastlege i fjor sommer og tenkte det var ok å ham, da jeg sjeldent blir syk. Nå er jeg i en situasjon hvor jeg har behov for å være i kontakt med fastlegen min, men jeg tørr ikke å dra til ham jeg har nå - da jeg ikke er så komfortabel med å snakke om det jeg skal snakke om med en mann. Har sett på listen over alle fastleger jeg kan bytte til i mitt nærområdet og nærmest ingen har ledig plass, de som har ledig plass er altså fastleger som det står generelt veldig lite godt om på nett. Hva anbefaler dere at jeg gjør? Vil helst a fastlege i mitt nærområdet, da jeg føler jeg hadde aldri tatt initiativet til å dra til fastlegen min om vedkommende holdt til i et annet sted. Noen som vet om det fins leger man kan dra til utenom fastlegen, helst ikke privat da det er veldig dyrt Anonymkode: f3d40...330 Kan hende de har en som har øyeblikkelig hjelp pasienter. Jeg fikk plutselig en tidligere kollega som fastlege,så jeg endte opp med å måtte gå til privat til jeg endelig fikk byttet. Vi hadde en som tok sånne hastepasienter, men han var veldig kjent for å vere en dårlig lege. Anonymkode: 11271...39f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #5 Skrevet 8. mars 2024 Guuuud så lei jeg er av folk som tror det de skal snakke med legen om er SÅ sært og spesielt at BARE en kvinne kan forstå det! Skjerpings, du har fastlege, du kan gå til denne. Er ikke det bra nok for deg og du ikke kan bytte, så er det privat som er alternativet. Men en mannlig lege kan hjelpe deg med et problem like godt som en kvinnelig lege. Anonymkode: 5e27f...e7c 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #6 Skrevet 8. mars 2024 Noen legesenter har legelister for de uten fastlege Anonymkode: c42ff...cc1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #7 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen legesenter har legelister for de uten fastlege Anonymkode: c42ff...cc1 Vet om du om noen i Oslo? Anonymkode: f3d40...330
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #8 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Guuuud så lei jeg er av folk som tror det de skal snakke med legen om er SÅ sært og spesielt at BARE en kvinne kan forstå det! Skjerpings, du har fastlege, du kan gå til denne. Er ikke det bra nok for deg og du ikke kan bytte, så er det privat som er alternativet. Men en mannlig lege kan hjelpe deg med et problem like godt som en kvinnelig lege. Anonymkode: 5e27f...e7c Amen! Anonymkode: e9f86...540
Million Skrevet 8. mars 2024 #9 Skrevet 8. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En gang fikk jeg gå til en annen lege på samme legekontor for å ta celleprøve, kanskje de gjør unntak? Anonymkode: a3ec9...5b5 Nei, det tror jeg ikke de vanligvis gjør på særlig mange legekontorer. Jeg hadde mannlig fastlege før, og det var tre andre leger på samme legesenter, alle de tre var kvinner. Jeg spurte om å få ta gynekologisk kontroll og celleprøve hos en av de kvinnelige legene, så jeg slapp å gjøre akkurat det (sprike i den stolen....) for min mannlige fastlege. Det var tvert nei, det kunne de ikke drive med for da ville jo alle kvinnelige pasienter ha kvinnelig lege hver gang det var noe sånt. Fastlegene har normalt lang ventetid på ledige timer for sine pasienter. De kan jo ikke drive og fylle opp med andre legers pasienter som vil ha en lege av et annet kjønn for ditt og datt. Det ville blitt kaos og vi har jo en fastlegeordning av en grunn. Endret 8. mars 2024 av Million 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå