AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #1 Skrevet 8. mars 2024 Når begynte dere å samsove med babyen/barnet begge to? Dvs. hvilken alder og størrelse på barnet. F.eks at barnet ligger mellom dere i dobbeltsengen. Selvsagt at begge er edru osv. Har 160 bred seng men vi er jo to store voksne. Har bedsidecrib men har ikke fått det til å fungere, er vel dessuten sånn at vektgrensen snart er overskredet. Evt. noen som har prøvd å bruke sprinkelseng som bedside? Anonymkode: 59cbf...4ba
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #2 Skrevet 8. mars 2024 På en måte fra starten men jeg lå alltid i midten fordi det ikke er anbefalt at baby ligger i midten.. En periode da hun ble større sov hun i midten, men da var hun over 6 mnd iallfall... Husker ikke nøyaktig alder. Vi har 180-seng da... Hadde bedside crib først som vi brukte litt men byttet den til en vanlig sprinkelseng da baby var rundt 4 mnd. Anonymkode: fcb8e...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Skrevet 8. mars 2024 Hun har sovet i midten siden hun ble født ved behov, nå seks måneder. Har sprinkelseng ved siden av meg hvor den ene siden er tatt av, så flytter jeg henne over om hun trenger mer nærhet. Vi har 180 seng da, men det ender med at hun og jeg ligger helt på kanten, så samboer har stor plass. Anonymkode: b90d9...103
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #4 Skrevet 8. mars 2024 Samsov begge med barnet fra det var nyfødt. Har 180 seng. Bygget opp litt på midten med madrass som barnet lå på, så det kom like høyt som oss. Hadde egen dyne. Hadde sprinkelseng ved siden av vår, tanken var at barnet skulle sove der🤣 Det ble bare hyl og skrik. Så for at alle skulle få nok søvn ble det samsoving. Angrer litt på den samsovinga av og til, ettersom barnet på 7 år ligger der enda😂 Anonymkode: 90c0c...be5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #5 Skrevet 8. mars 2024 Med første fra fødsel (barnet lå innerst og jeg i midten). Med andremann aldri, da var jeg mye mer opptatt av at alle skulle sove godt, og kastet mannen ut på gjesterommet. Vi har 180-seng, og jeg personlig ville heller sovet uten mannen enn å dele 160-seng med mann og baby. Jeg er glad i plass 😬 Anonymkode: 82965...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #6 Skrevet 8. mars 2024 Har 150 seng. Har egentlig aldri samsove alle sammen. Etter at de flyttet på egne rom, hvis de da kom inn på vårt rom ved sykdom o.l, da flyttet jeg meg til deres rom, så fikk de samsove med faren for det taklet ikke jeg. Anonymkode: 61ccb...444 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #7 Skrevet 9. mars 2024 Fra ca 6 uke. Hun lå mellom oss, med sovepose. Anonymkode: e909a...ec4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #8 Skrevet 9. mars 2024 Vi har 150 seng. I starten lå jeg i midten, og vesla ut mot bedside criben som sto fast mot senga (så det var ikke fare for at hun skulle falle ut). Det var en blanding av det og at hun sov i bedsiden. Husker ikke når hun begynte å sove mellom oss Anonymkode: 4e1f5...9ea
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #9 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hun har sovet i midten siden hun ble født ved behov, nå seks måneder. Har sprinkelseng ved siden av meg hvor den ene siden er tatt av, så flytter jeg henne over om hun trenger mer nærhet. Vi har 180 seng da, men det ender med at hun og jeg ligger helt på kanten, så samboer har stor plass. Anonymkode: b90d9...103 Hvordan fikk dere sprinkelsengen til å passe helt inntil? Anonymkode: 59cbf...4ba
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #10 Skrevet 9. mars 2024 Vi samsov med begge barna fra start, ingen av dem som ville ligge i egen seng. En periode vi delte oss da begge ungene sov dårlig, så sov vi med en hver. Det har gått veldig fint. Førstemann fikk vi i egen seng ved 5mnd og andremann 8mnd, da var grensen min på klaustrofobi nådd 😂 Anonymkode: 79b1e...d00
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #11 Skrevet 9. mars 2024 Må legge til at vi brukte sprinkelseng som bedside til første, og bedside til andremann. Vi har vegg like bak så tok bare en stol til å holde senga helt inntil vår seng. Anonymkode: 79b1e...d00
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #12 Skrevet 9. mars 2024 Fra begynnelsen. Men lå for det meste i bedsidecrib. Ikke alltid hun sov bra så da tok vi henne i sengen vår. Hun lå i midten og vi lå helt på ytterkanten på hver vår ende fordi vi var livredde for å rulle på henne. Gikk veldig bra for jeg sov veldig lett og reagerte på alt. Fra 6 måneder sov hun hele tiden med oss og gjør det enda(18 mnd). Anonymkode: 8f2ef...e13
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #13 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 20.22): Når begynte dere å samsove med babyen/barnet begge to? Dvs. hvilken alder og størrelse på barnet. F.eks at barnet ligger mellom dere i dobbeltsengen. Selvsagt at begge er edru osv. Har 160 bred seng men vi er jo to store voksne. Har bedsidecrib men har ikke fått det til å fungere, er vel dessuten sånn at vektgrensen snart er overskredet. Evt. noen som har prøvd å bruke sprinkelseng som bedside? Anonymkode: 59cbf...4ba Aldri samsovet utenom når barna var syke. Etterhvert flyttet jeg og barn inn på stua ved sykdom, for å la resten av huset få sove Anonymkode: 0976f...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #14 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan fikk dere sprinkelsengen til å passe helt inntil? Anonymkode: 59cbf...4ba Ikke meg du spør, men vi har brukt sprinkelseng med åpen langside på begge barna. Med førstemann passet høyden på madrassene godt. Når vi fikk andre hadde vi ny seng, og da skjøtet vi på bena på sprinkelsengen slik at den ble høyere. I begge tilfeller stroppet vi fast sprinkelsengen med lastestropper så den var helt inntil vår seng og satt helt fast. For å svare på spørsmålene til TS har vi samsovet med barna siden fødsel. Med førstemann flyttet mannen en periode på gjesterommet, så jeg og barnet fikk god plass. Nå er han tre år, og kommer fremdeles inn til oss om natten. Med andremann har vi sovet sammen alle sammen, men jeg har passet på å flytte andremann ut på siden så ikke hun ligger i midten og/ eller ved siden av storebror. Nå har vi bygget seng på 270 cm, så nå sover vi litt som det passer der og da. Anonymkode: b6317...338
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå