Amistad Skrevet 8. mars 2024 #101 Skrevet 8. mars 2024 denne tråden sporet alt for raskt av. Ikke bra, for var et viktig tema i utgangspunktet. TS spør om du kunne blitt sammen med en som er ufør. Det kommer et svar om at ja, men ikke en med me fibro og slikt. Da styrer tråden rett vest. Til dere i tråden som er uføre grunnet me fibro og lignende ... Dere har 0 restarbeidsevne, og i veldig mange av de tilfellene betyr jo det at dere ikke har det samme overskuddet å gi som helt friske mennesker. Hvis dere fungerer 100 prosent i hverdagen med familie unger bhg skole hus heim handling mat aktiviteter egne venner og dere har overskudd til alt dette pluss et reservelager av energi så hadde kanskje en stilling i 50 prosent eller 25 prosent vært noe? Meningen i tråden var jo ikke at dere som lider av disse diagnosene skulle trakkes på ( selv om det alltid kommer noen troll i hver en tråd ) Meningen var jo at mennesker ville ha synspunkt på dette. Jeg kjenner flere med me og fibro. Og jeg kan lett se at sykdommen rammer forskjellig fra en person til en annen. Noen ønsker og klarer å jobbe litt, noen mye, andre ingenting. Så kjenner jeg andre som joda har fått diagnose som helt ærlig sier dem går inn for å slippe å jobbe selv om dem kunne minst jobbet halvt. Så fasiten ( om man skulle prøve å treffe den ) vil jo være at man fint kan være sammen med noen som har disse diagnosene uten å merke noe særlig til dem. Mens andre ganger vil man merke det ganske mye. Det er nok aldri lett å tilpasse og innse når man får en slik diagnose, og sikkert enda vanskeligere å skal kunne se og kjenne på at diagnosen faktisk fører med seg en del på siden som kan gjøre utslag i parforhold og annet. Personlighet og utseende og ellers andre ting spiller jo en rolle. Men diverse sykdommer med tilhørende hindringer etc spiller også inn.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #103 Skrevet 8. mars 2024 Ikkef skrev (1 time siden): «Ung ufør som aldri har tatt i et tak»? Hva vet vel du om det? Din holdning vitner om lav intelligens! Du bare er en etterplaprer,som en papegøye, som gjenspeiler den årelange hatpropagandaen fra det offentlige mot de uføre, for å tvinge de ut i jobb. Den kampanjen passer fint i forhold til all den lumre misunnelse og ondskap som gjærer i smålige sinn hos den gemene hop. La være å tråkke på de uføre, for de har nok vondt med sine sykdommer og plager.Neste gang kan det være du som blir rammet! Han sier at han ikke ville ha startet en relasjon med en ung ufør som ikke har tatt i et tak, ikke at alle unge uføre aldri har tatt i et tak. Gitt trådens tema, er det noe som helst rom her inne for at man kan svare ærlig uten at de uføre kupper tråden? Anonymkode: 603df...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #104 Skrevet 8. mars 2024 Nå er det ganske mange som har fortalt om hvor syke de er, at de har null energi, store psykiske problemer, ligger i dagevis, operert x antall ganger, avlyser ferier osv. Det må være lov til å si at nei, en sånn partner har jeg ikke lyst på, når det foreligger et valg som det faktisk er å starte et nytt forhold. Anonymkode: ee040...49d 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #105 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nå er det ganske mange som har fortalt om hvor syke de er, at de har null energi, store psykiske problemer, ligger i dagevis, operert x antall ganger, avlyser ferier osv. Det må være lov til å si at nei, en sånn partner har jeg ikke lyst på, når det foreligger et valg som det faktisk er å starte et nytt forhold. Anonymkode: ee040...49d Det er det. Som ufør forstår jeg godt at det ikke er et godt utgangspunkt for kjærlighet. Anonymkode: 0d45a...6ff 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #106 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det er utrolig fascinerende med uføre kvinner. De påstår at de er i full sving hjemme og er flotte mødre og koner. Men å jobbe, nei det orker de ikke! Og å gi tilbake til samfunnet i form av f eks å være besøksvenn for eldre, støttekontakt for unge ensomme osv, nei DET er de for syke til! Det får pensjonistene med gjennomgått kreft- og hjertesykdom og bilaterale hofteproteser ta seg av 🤡 Anonymkode: 90530...c96 Altså!Ufør, alene med to barn. Hvor i huleste skal jeg finne overskudd til å være en besøksvenn? Om 30 år når jeg er pensjonist, da kan jeg derimot se for meg at jeg har tid og overskudd! Jeg håper faktisk også at før den tid når barna blir større at jeg får energi nok til å jobbe! For akkurat nå klarer jeg ikke alt! Men jeg får «lov» til å være en så god mamma som jeg klarer… For jeg kan hvile mens de er på skole/Bhg. Savner jobb, sosialt. Blir lei meg av denne tråden! Snakk om å snakke ned folk, tror dere jeg hadde lyst til å få kreft? Blir kvalm av noen her inne! Husk at de som er uføre ikke sitter midt på meny og griner, de tar sine dårlige dager hjemme. Men sikkert best å gå rundt som et takras så ikke noen tror jeg er lykkelig! Anonymkode: 0965e...57d 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #107 Skrevet 8. mars 2024 Jeg er ufør , får masse oppmerksomhet fra menn.. er i 30 årene å har 300.000 i forbruksgjeld 😂😂 jeg har ptsd, noe som jeg IKKE sliter med da jeg ikke jobber lengere 😂 tror jeg fint kunne fått meg en 10-20% stilling uten å slite men ikke mer. jeg eier ingen hus eller leilighet, kun alle tingene mine og bilen.. Men skjønner etter å ha lest her at de fleste ikke kunne datet meg.. Godt jeg har avvist mange menn , de slapp lett unna😊 Anonymkode: 61b10...9ce
Ikkef Skrevet 9. mars 2024 #108 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Han sier at han ikke ville ha startet en relasjon med en ung ufør som ikke har tatt i et tak, ikke at alle unge uføre aldri har tatt i et tak. Gitt trådens tema, er det noe som helst rom her inne for at man kan svare ærlig uten at de uføre kupper tråden? Anonymkode: 603df...6fa Å insinuere at en ung ufør «aldri har tatt i et tak « er dypt krenkende og diskriminerende mot alle mennesker, som har vært så uheldige og blitt « ung ufør» 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #109 Skrevet 9. mars 2024 Ikkef skrev (4 minutter siden): Å insinuere at en ung ufør «aldri har tatt i et tak « er dypt krenkende og diskriminerende mot alle mennesker, som har vært så uheldige og blitt « ung ufør» Du er inne i en tråd som stilte spørsmål til menn. Kan du ikke bare ta gnålet et annet sted? Anonymkode: 603df...6fa 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #110 Skrevet 9. mars 2024 @Bombasi Takk for at støtten. Og takk for at du prøver å opplyser de med nedlatende ord og tankesett. Du hadde vært et førstevalg uansett om du hadde vært ufør eller ikke😉 Du viser deg som en omsorgsfull og støttende mann og det er det damer vil ha, så du leder langt over de.... Hvem vil ha en idiot som gjemmer seg bak tastaturet og bare skriver nedlatende kommentarer om andres liv som de ikke har satt seg i selv engang..... Anonymkode: 3329d...386 5
Ikkef Skrevet 9. mars 2024 #111 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du er inne i en tråd som stilte spørsmål til menn. Kan du ikke bare ta gnålet et annet sted? Anonymkode: 603df...6fa Nedlatende holdninger mot uføre må bekjempes, uansett i hvilke fora de dukker opp. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #112 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hadde en gård jeg kjøpte forl lenge siden som nå er solgt, så da er lån betalt pluss huset jeg eier har 2 leiligheter, bor selv i den ene delen og leier ut den andre. Så ja jeg har det godt. Anonymkode: 04ac1...201 Men kan det tenkes at mange ikke sitter så godt i det? Eller tenker du det er normalt å ha det sånn? Anonymkode: aadfd...316 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #113 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men kan det tenkes at mange ikke sitter så godt i det? Eller tenker du det er normalt å ha det sånn? Anonymkode: aadfd...316 Hva har det med saken å gjøre. ? Hadde andre vunnet i Lotto. Hadde de og hatt et godt liv. Nå mener jeg godt liv med å ikke tenke så mye på økonomien. Ellers vil jeg heller være frisk enn ufør. Dette er ikke et valg som ble gjort av meg. Men at kroppen ble syk som 11 åring. Anonymkode: 04ac1...201 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #115 Skrevet 9. mars 2024 Ikkef skrev (1 time siden): Nedlatende holdninger mot uføre må bekjempes, uansett i hvilke fora de dukker opp. Hva med mennesker med dårlige leseevner som får utløp for whiteknight-kompleksene sine ved å spre vås i alle diskusjoner? Anonymkode: 603df...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #116 Skrevet 9. mars 2024 Hadde ikke brydd meg så lenge hun ikke var sengeliggende hele tiden og helt udugelig i hus og hjem og med barna våre! Kjemien mellom oss er viktigere. Mange uføre uansett utdanning kan være gode samtalepartnere! Anonymkode: cd781...3ae 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #117 Skrevet 9. mars 2024 Skjønner meg ikke helt på de som sier at dere aldri hadde hatt noe å snakke om... Snakker dere kun om jobb da? Høres utrolig kjedelig ut. Hva med felles interesser? Eventuelle barn og dyr, hverdagen, nyheter, politikk? Anonymkode: 3c65c...f65 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #118 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner meg ikke helt på de som sier at dere aldri hadde hatt noe å snakke om... Snakker dere kun om jobb da? Høres utrolig kjedelig ut. Hva med felles interesser? Eventuelle barn og dyr, hverdagen, nyheter, politikk? Anonymkode: 3c65c...f65 Jeg får vel litt nye impulser i løpet av dagen via jobb. Hvis jeg hadde mistet den kanalen og attpåtil hadde dårlig helse som gjorde det vanskeligere å komme meg ut så tror jeg at jeg hadde blitt litt mer… ensporet og forutsigbar? Anonymkode: 603df...6fa 2
Ikkef Skrevet 9. mars 2024 #119 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva med mennesker med dårlige leseevner som får utløp for whiteknight-kompleksene sine ved å spre vås i alle diskusjoner? Anonymkode: 603df...6fa Du viser sterk mangel på skamvett ved å støtte mobbing av uføre.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #120 Skrevet 9. mars 2024 Ikkef skrev (Akkurat nå): Du viser sterk mangel på skamvett ved å støtte mobbing av uføre. Neida. Det er nok bare ditt manglende vett som taler her. Litt mer lesing på deg og litt mindre harme så blir det kanskje folk av deg også… Anonymkode: 603df...6fa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå