AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #61 Skrevet 8. mars 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Menn som ikke bryr seg om statusen til dama er farlige. Kvinner som krever at mannen har mastergrad og millionlønn er vakre skapninger. Er det KG vi er på? Anonymkode: 603df...6fa Om menn sier de godt kan bli sammen med uføre damer er de slemme, onde og farlige. Om menn sier de ikke vil bli sammen med uføre damer er de også slemme. Anonymkode: 1b3a5...8da 2
Ikkef Skrevet 8. mars 2024 #62 Skrevet 8. mars 2024 Her inne er det visst mange menn med lav status og intelligens! 🧐 Hold dere til de mennene, som har høy status og intelligens, kjære damer, så får dere det mye bedre!😃👍 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #63 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig, hvis kjemien og alt stemte. Det er damer som er så opptatt av satus, inntekt og yrke på partner. Anonymkode: 4c56e...f96 Dette er kanskje dine erfaringer, eller det kan ha noe med måten du er på. Utrolig å generalisere 50% av verdens befolkning på denne måten. Av og til må man se innover for hvorfor man ikke lykkes. Det er ikke sikkert det trengs store justeringer. Vil anbefale deg med å starte med denne påstanden du nettopp serverte. Anonymkode: 930d0...2be 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #64 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er kanskje dine erfaringer, eller det kan ha noe med måten du er på. Utrolig å generalisere 50% av verdens befolkning på denne måten. Av og til må man se innover for hvorfor man ikke lykkes. Det er ikke sikkert det trengs store justeringer. Vil anbefale deg med å starte med denne påstanden du nettopp serverte. Anonymkode: 930d0...2be "Ikke lykkes" Det der skjønte jeg ikke en skit av. Du er tydeligvis veldig ung, og mangler livserfaring. Les svaret mitt en gang til.... sakte. Anonymkode: 4c56e...f96
Jdz Skrevet 8. mars 2024 #65 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Får jeg spørre hvorfor du ikke vil forlate henne? Jeg spør fordi jeg selv er høyt utdannet, men har blitt ufør pga lungesykdom, og jeg har noen ganger problemer med å forstå hvorfor han ønsker å bli værende hos meg. Anonymkode: 32ce8...7c6 Fordi jeg elsker henne og har lovet å stå ved hennes side i gode og vonde dager. 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #66 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg kjenner en vakker dame som er ufør. Hun er sammen med en mann som tjener rått og de har hus i et rikt område på Oslo vest. De har også barn. Anonymkode: 50546...d27 Hun er vel en typisk hjemmeværende som de ofte kaller seg i de kretser, men går på trygd. Mange av disse som ikke er så interessert i yrkeslivet men heller koser seg med masse energi med familie og barn. Juks vil jeg kalle det. Anonymkode: 71e1e...7fe 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #67 Skrevet 8. mars 2024 Jdz skrev (12 minutter siden): Fordi jeg elsker henne og har lovet å stå ved hennes side i gode og vonde dager. Takk for svar 💖 Hvis situasjonen var snudd hadde også jeg blitt hos han. Men har samme mening som deg at man blir ikke sammen med en ufør, men blir værende hos en som blir det. Men man føler seg jo udugelig noen ganger, og tenker at partneren hadde hatt det bedre med en som var frisk. 🤔 Anonymkode: 32ce8...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #68 Skrevet 8. mars 2024 Er kvinne selv - 50% ufør pga fysisk sykdom. Har jobbet i 20 år før jeg ble syk - og " følger med " i samfunnet ellers . Forstår de mennene som skriver de ikke vil være med ME/ og psykisk lidelser uføre damer pga det ofte skinner gjennom - hele personligheten deres( ikke alle - men mange)- syns synd på seg selv/ offerrollen/ forskrudd verdensbilde. Må proklamere og rettferdiggjøre seg selv hele siden Anonymkode: b46f5...bb6 3 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #69 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva i alle dager? Hadde aldri ønsket en mann som kommer hjem for å klage og sutre. Og forventer det tilbake..lær deg å regulere deg selv. Ikke bruk dama di til det. Anonymkode: aadfd...316 Hva er det du prater om? Det er hun som ventilerer, alt fra 1 gang annenhver uke til annenhver dag.. Anonymkode: 2a26e...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #70 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kommer an på hvorfor hun er ufør. Hadde skygget unna ung ufør som aldri har tatt i et tak, diagnoser innen psykiatri, fibromyalgi og ME. Men om hun f eks er en jurist eller sykepleier som har blitt ufør 20 år inn i arbeidslivet etter gjennomgått kreftsykdom så er det noe annet. Da kunne vi hatt gode samtaler og hun hadde sikkert hatt mye spennende og interessant å fortelle fra arbeidslivet sitt. Men tja, hadde blitt veldig stusselig på sikt. Jeg er veldig glad i jobben min og bruker også tid på trening og kompiser. Hadde neppe fikset ei dame med dårlig helse som bare var hjemme. Anonymkode: 90530...c96 Ung ufør som aldri har tatt i et tak? Eh ok Anonymkode: b2b53...778
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #71 Skrevet 8. mars 2024 Fountaine skrev (2 timer siden): Siden det er masse tråder om en kvinne i jobb kunne vært i forhold med en ufør mann tenker jeg å spørre motsatt. Kunne dere menn i jobb vært sammen med en ufør dame? Ja jobb og utdanning betyr lite, om hun er pen og har fin kropp betyr mer Anonymkode: b1a13...f37 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #72 Skrevet 8. mars 2024 Bombasi skrev (1 time siden): Det er mange syke som fungerer som normalt innenfor husets fire vegger 24/7, men som er altfor syk til å stå i jobb. Da er det jo ikke problem å jobbe med hjemmekontor, eller er det plutselig for slitsomt også selv om det er hjemme? Anonymkode: ae9f5...7e8 4 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #73 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det jo ikke problem å jobbe med hjemmekontor, eller er det plutselig for slitsomt også selv om det er hjemme? Anonymkode: ae9f5...7e8 Det er jo forskjell på å kunne tørke litt støv, eller vaske opp mens man har vondt,.eller hjernen raser 100km/t pga traumer eller angst, eller man klarer å gå en tur, og det å sitte med viktige oppgaver som.er avhengige av å bli gjort riktig eller feks snakke med kunder? Eller hva tror du? Anonymkode: b2b53...778 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #74 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo forskjell på å kunne tørke litt støv, eller vaske opp mens man har vondt,.eller hjernen raser 100km/t pga traumer eller angst, eller man klarer å gå en tur, og det å sitte med viktige oppgaver som.er avhengige av å bli gjort riktig eller feks snakke med kunder? Eller hva tror du? Anonymkode: b2b53...778 Det er bare god gammel latskap som vanlig, folk som ikke har lyst til å jobbe og er derfor ALT for syke til det selv om de har masse de skal gjøre hjemme, noen av de "uføre" som ikke kan jobbe engang 50% reiser på ferie til utlandet også! Anonymkode: ae9f5...7e8 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #75 Skrevet 8. mars 2024 Jeg er ufør kvinne med ms. Jeg trenger 5-6 hviler i løpet av dagen eller en 3-ukers hvil. Jeg er håpløs å planlegge noe med for jeg må ofte avlyse og det er mye jeg ikke klarer. Jeg har ikke så mye å fortelle om for det er sikkert 5 år siden jeg var sammen med en venn/venninne (mine vennskap er på internett). Men jeg er pen å se på og har penger og verdier, så en mann klarte jeg å skaffe meg likevel. Jeg tror mange menn bare vil ha ei kone som er glad i de. Anonymkode: afd64...ac7 1 4 3
Fountaine Skrevet 8. mars 2024 Forfatter #76 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er bare god gammel latskap som vanlig, folk som ikke har lyst til å jobbe og er derfor ALT for syke til det selv om de har masse de skal gjøre hjemme, noen av de "uføre" som ikke kan jobbe engang 50% reiser på ferie til utlandet også! Anonymkode: ae9f5...7e8 Hmm. Hva er likheten mellom å jobbe og dra på ferie til utlandet? 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #77 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er kvinne selv - 50% ufør pga fysisk sykdom. Har jobbet i 20 år før jeg ble syk - og " følger med " i samfunnet ellers . Forstår de mennene som skriver de ikke vil være med ME/ og psykisk lidelser uføre damer pga det ofte skinner gjennom - hele personligheten deres( ikke alle - men mange)- syns synd på seg selv/ offerrollen/ forskrudd verdensbilde. Må proklamere og rettferdiggjøre seg selv hele siden Anonymkode: b46f5...bb6 Jeg skjønner noen ikke vil være med noen som sliter, men å si at alle har disse negative egenskapene er en overdrivelse. Anonymkode: 0d45a...6ff
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #78 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er bare god gammel latskap som vanlig, folk som ikke har lyst til å jobbe og er derfor ALT for syke til det selv om de har masse de skal gjøre hjemme, noen av de "uføre" som ikke kan jobbe engang 50% reiser på ferie til utlandet også! Anonymkode: ae9f5...7e8 Å dette er bare god gammeldags uvitenhet. Du forstår ikke byrden av sykdom. Kanskje en del må være der selv før de har det perspektivet? Anonymkode: 0d45a...6ff 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #79 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er bare god gammel latskap som vanlig, folk som ikke har lyst til å jobbe og er derfor ALT for syke til det selv om de har masse de skal gjøre hjemme, noen av de "uføre" som ikke kan jobbe engang 50% reiser på ferie til utlandet også! Anonymkode: ae9f5...7e8 Som ufør så er jeg lat?? Vi kan bytte kropp. Transplantert 4 gg. Osteoporose , epilepsi. Så er du klar. ? Og ja. Medisiner resten av livet. Ja vi uføre koser oss virkelig. Anonymkode: 04ac1...201 2 4
Bombasi Skrevet 8. mars 2024 #80 Skrevet 8. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da er det jo ikke problem å jobbe med hjemmekontor, eller er det plutselig for slitsomt også selv om det er hjemme? Anonymkode: ae9f5...7e8 Si meg, hvor mange hjemmekontor tror du arbeidslivet har å tilby til uføre med svært lite til ingen restarbeidsevne? Det vokser da ikke hjemmekontor på busker i dette landet, og iallfall ikke til noen som har falt utenfor arbeidslivet, der utdanningsnivå, erfaringsnivå, funksjonsnivå og restarbeidsevne er høyst svingende og variabelt. Vet du, det er veldig mange uføre som kunne tenkt seg det hjemmekontoret du foreslår. Men det nytter ikke hva uføre selv mener om det. Det er arbeidslivet som bestemmer. Og arbeidslivet SKYR mennesker med sykdom. Det er derfor de er uføre og har fått erklært ingen inntektsevne. Igjen, jeg forstår at du ikke har forståelse og empati, men du kommer en god vei ved å vise respekt. Endret 9. mars 2024 av Bombasi 2 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå