AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #21 Skrevet 8. mars 2024 Værste jeg har hørt. "Forholdet til drømmedama mi handler om gjensidig klaging. Det bygger vi samlivet vårt på" 🙈 Jeg gir det et år. Og så er det over. 🤣 Anonymkode: aadfd...316 7 2 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #22 Skrevet 8. mars 2024 Det kommer veldig an på grunnen til at hun er ufør og hvor mye hun psykisk, fysisk og økonomisk er i stand til å henge med på min livsstil. Svaret et nok 95% "nei" Anonymkode: 8666f...c2b 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #23 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så jeg som er ufør pga kronisk nyresykdom siden barndommen ikke ville vært noe for deg? Eier hus, bil har ikke lån, har råd å reise når det måtte passe.. Interessant Anonymkode: 04ac1...201 Ikke alle uføre har så god økonomi. Torr det er det han mener. Men det er klart at noen har det. Noen har arvet hus, eller har jobbet, har arvet. Hvordan har du greid å opparbeide deg så store verdier? Anonymkode: aadfd...316 2 1
Jdz Skrevet 8. mars 2024 #24 Skrevet 8. mars 2024 Skulle gjerne svart ubetinget ja, men jeg tror det må bli i utgangspunktet nei. Jobb og karriere er en såpass viktig del av livet mitt at jeg gjerne vil ha en partner som deler denne interessen med meg. Et annet aspekt er det økonomiske. Jeg setter pris på økonomisk trygghet og vil gjerne ha litt ekstra også. Som ufør vil det naturlig nok ha noen begrensninger. Jeg tjener bra, men ikke så bra at det uten videre erstatter en ekstra normal inntekt. Så er det jo som regel også en grunn til at man er ufør. Det å ha en partner med tunge helseutfordringer kan være ganske krevende, noe jeg vet fordi jeg allerede har en partner med helseutfordringer. Jeg må presisere at om tilstanden skulle bli så mye verre at hun blir ufør vil jeg selvsagt ikke forlate henne, men å gå inn i et forhold hvor det er utgangspunktet blir noe helt annet. 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #25 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke alle uføre har så god økonomi. Torr det er det han mener. Men det er klart at noen har det. Noen har arvet hus, eller har jobbet, har arvet. Hvordan har du greid å opparbeide deg så store verdier? Anonymkode: aadfd...316 Hadde en gård jeg kjøpte forl lenge siden som nå er solgt, så da er lån betalt pluss huset jeg eier har 2 leiligheter, bor selv i den ene delen og leier ut den andre. Så ja jeg har det godt. Anonymkode: 04ac1...201 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #26 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fibromyalgi eller me, hva er problemet? Jeg er hjemmeværende pga diagnosen og kjenner dette utsagnet provoserer meg. Hvordan vil en som er ufør pga denne diagnosen utgjøre forskjell ift en som er i full jobb? Er ikke kjemi og tiltrekning det viktigste? Anonymkode: 3329d...386 Hvis disse diagnosene ikke påvirker livet ditt, hvorfor er du da hjemmeværende? Anonymkode: 1c74c...8c5 4 1 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #27 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke alle uføre har så god økonomi. Torr det er det han mener. Men det er klart at noen har det. Noen har arvet hus, eller har jobbet, har arvet. Hvordan har du greid å opparbeide deg så store verdier? Anonymkode: aadfd...316 Mange uføre har studert og jobbet endel år før de ble ufør. De fleste er jo normale frem til de blir syke( psykisk eller fysisk) Mange har også rike foreldre de arver millioner fra og eiendom i fremtiden Anonymkode: 697b0...325 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #28 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke alle uføre har så god økonomi. Torr det er det han mener. Men det er klart at noen har det. Noen har arvet hus, eller har jobbet, har arvet. Hvordan har du greid å opparbeide deg så store verdier? Anonymkode: aadfd...316 Dette, majoriteten av uføre folk har ganske dårlig økonomi. Anonymkode: ae9f5...7e8 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #29 Skrevet 8. mars 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hun var ikke noe attraktiv. Anonymkode: b77fd...cbf Hun er sikkert pen for noen. Dama mi er uendelig mye penere enn hun der, i mine øyne. Og en hel del andres, vet jeg. Om det betyr at jeg kunne falt for en uføretrygdet skjønnhet? På alle måter. Om det betyr at jeg kunne falt for et subjektivt grellt nøkken av en skapning? Det ville krevd mere. Men ikke noe jeg kategorisk avfeier. Anonymkode: c6fda...be8 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #30 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fibromyalgi eller me, hva er problemet? Jeg er hjemmeværende pga diagnosen og kjenner dette utsagnet provoserer meg. Hvordan vil en som er ufør pga denne diagnosen utgjøre forskjell ift en som er i full jobb? Er ikke kjemi og tiltrekning det viktigste? Anonymkode: 3329d...386 Merkelig at du som har den diagnosen selv ikke skjønner poenget til vedkommende? Du vet jo hvordan den sykdommen påvirker deg og dine muligheter/din livskvalitet, og hvordan dette kan påvirke et forhold og dermed en partner. En slik sykdom setter mange begrensninger for både den syke og en partner. Når man er ufør pga en slik diagnose så er man jo såpass syk at man ikke fungerer normalt i hverdagen. Det er jo innlysende at det er stor forskjell på å være i et forhold til et menneske som ikke fungerer i hverdagen og et menneske som er frisk og oppegående. Kjemi og tiltrekning er viktig, men ikke det eneste som betyr noe. Brutalt, men sånn er livet. Anonymkode: 5efaa...ffd 6 3
Loff77 Skrevet 8. mars 2024 #31 Skrevet 8. mars 2024 Ja null problem så lenge det ikke er de typiske vondt i vilja/opplevd noe trist som barn og hun kan delta på reising, restaurantbesøk osv 4
Bombasi Skrevet 8. mars 2024 #32 Skrevet 8. mars 2024 Såklart. Yrkesstatus har ingenting å si for min del. Og generelt sett trakter jeg ikke etter en friskus som løper på fjelltopper annenhver dag og/eller skal på fest hver helg uansett. Men det handler om funksjonsevne og mentalitet til situasjonen sin. Det gjør det forsåvidt om en kvinne er frisk og i arbeid også da. 4 1 2
Bombasi Skrevet 8. mars 2024 #33 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fibromyalgi eller me, hva er problemet? Jeg er hjemmeværende pga diagnosen og kjenner dette utsagnet provoserer meg. Hvordan vil en som er ufør pga denne diagnosen utgjøre forskjell ift en som er i full jobb? Er ikke kjemi og tiltrekning det viktigste? Anonymkode: 3329d...386 Problemet er at mannen du siterer er full av fordommer mot psykiatri-, fibromyalgi og ME-pasienter. Og kun det. Tror du og andre med slike diagnoser skal takke dere sjeleglad for at dere slipper å ha noe med en sånn fordomsfull mann som dømmer mennesker nord og ned basert på diagnosene. Dere ville fått et rimelig fælt liv med en som han. Så ikke bli provosert av det. 4 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #34 Skrevet 8. mars 2024 Ikke alle uføre har dårlig økonomi. Jeg jobbet i mange år før jeg ble ufør og drev mitt eget firma. Da jeg ble syk, solgte jeg det og fikk noen millioner inn på konto. Jeg har derfor svert romslig økonomi, og i tillegg trygd som overgår mange lønninger. Jeg reiser mye, og foretrekker steder med høy standard, men litt utenfor charterdestinasjonene. Jeg eier enebolig, leilighet, båt, bil og sportsbil. Jeg har i tillegg mange interesser og jobber frivillig, og har stort nettverk, så jeg får masse input utenfra. Jeg er dessverre litt allergisk mot menn som syter, så jeg er nok uaktuell for partnere som trenger en emosjonell søppelbøtte. Jeg er heldigvis gift, så jeg er ikke aktuell på datingfronten. Anonymkode: cd89d...4bb 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #35 Skrevet 8. mars 2024 Ja det kunne jeg. I utgangspunktet ville jeg nok synes det er positivt om ei dame jobber 100%, men er ikke noe krav. Jeg vet om ganske mange uføre damer, alle sammen har mann og familie. Har ikke inntrykk av at uføre damer har noe som helst problemer på mannefronten. Anonymkode: 1b3a5...8da 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #36 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det kunne jeg. I utgangspunktet ville jeg nok synes det er positivt om ei dame jobber 100%, men er ikke noe krav. Jeg vet om ganske mange uføre damer, alle sammen har mann og familie. Har ikke inntrykk av at uføre damer har noe som helst problemer på mannefronten. Anonymkode: 1b3a5...8da Men menn derimot har vel det? Anonymkode: 50546...d27
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #37 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis disse diagnosene ikke påvirker livet ditt, hvorfor er du da hjemmeværende? Anonymkode: 1c74c...8c5 Det påvirker livet mitt i den grad at jeg ikke har mulighet til å stå i jobb pga smerter/utmattelse. Jeg må prioritere en liten hvil på dagtid ellers er hverdagen helt normal som da jeg sto i full jobb. Jeg har struktur i hjemmet og tilrettelegger det meste for familien og det gagner jo alle som bor her,så jeg føler meg som en bedre mor og partner enn tidligere da jeg knapt var hjemme. Det er ikke sånn at man ligger å ser på tv hele dagen selv om man er ufør. Det handler om hva man velger å gjøre i situasjonen, å leve så aktivt som man kan eller mure seg inne som en sofagris Anonymkode: 3329d...386 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #38 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det påvirker livet mitt i den grad at jeg ikke har mulighet til å stå i jobb pga smerter/utmattelse. Jeg må prioritere en liten hvil på dagtid ellers er hverdagen helt normal som da jeg sto i full jobb. Jeg har struktur i hjemmet og tilrettelegger det meste for familien og det gagner jo alle som bor her,så jeg føler meg som en bedre mor og partner enn tidligere da jeg knapt var hjemme. Det er ikke sånn at man ligger å ser på tv hele dagen selv om man er ufør. Det handler om hva man velger å gjøre i situasjonen, å leve så aktivt som man kan eller mure seg inne som en sofagris Anonymkode: 3329d...386 Du prioriterer en liten hvil på dagen men ellers er det full fart? Og du er uføretrygdet?? Anonymkode: 71e1e...7fe 2 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #39 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det påvirker livet mitt i den grad at jeg ikke har mulighet til å stå i jobb pga smerter/utmattelse. Jeg må prioritere en liten hvil på dagtid ellers er hverdagen helt normal som da jeg sto i full jobb. Jeg har struktur i hjemmet og tilrettelegger det meste for familien og det gagner jo alle som bor her,så jeg føler meg som en bedre mor og partner enn tidligere da jeg knapt var hjemme. Det er ikke sånn at man ligger å ser på tv hele dagen selv om man er ufør. Det handler om hva man velger å gjøre i situasjonen, å leve så aktivt som man kan eller mure seg inne som en sofagris Anonymkode: 3329d...386 Jøss, kan man få uføretrygd bare fordi man trenger en liten hvil på dagtid? Og noen påstår at det er vanskelig å få uføretrygd! Anonymkode: f1a93...153 5 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #40 Skrevet 8. mars 2024 Uføre jeg. Eier stort hus,har bil, 1,2 mill på sparekonto. Bedre råd enn mange med vanlige jobber. Kjæresten min har god jobb i olja ,men snylter ikke på han. Han kunne tenke seg flytte sammen,men jeg trives bo alene og har god økonomi☺ Må nesten le av de mennene som teor at damer uten jobb ikke har noe interessant fortelle?😂 Jobba før selv, hadde ikke mer å fortelle da utenom gjerne litt overfladiske ting. Vi har dype samtaler om det meste. Innser hvor heldig vi var som fant hverandre for den vi er,vår sjel og personlighet ikke pga av jobb. At the end betyr ikke jobb en dritt for de fleste, folk jobber pga pengene. Familie og gode folk i livet sitt betyr alt😍😍 Anonymkode: abc93...c5c 3 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå