Gå til innhold

Kunne dere menn i jobb blitt sammen med en ufør dame?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, møtt flere jenter som har sagt de var uføre etter vi har treffes. Har avvist de. De har også andre problemer jeg ikke orker i et forhold. De hadde alle psykiske problemer, og virket ganske selvsentrerte 

Anonymkode: 978ee...3f0

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 21.16):

Hun er vel en typisk hjemmeværende som de ofte kaller seg i de kretser, men går på trygd. Mange av disse som ikke er så interessert i yrkeslivet men heller koser seg med masse energi med familie og barn. Juks vil jeg kalle det.

Anonymkode: 71e1e...7fe

Av nysgjerrighet, hvorfor er det feil å kalle seg hjemmeværende når man har trygd?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mange grunner til at folk blir ufør, og svaret kommer veldig an på hvorfor hun er ufør. Fungerer hun i hverdagen, eller er hun sengeliggende store deler av dagen? Har hun kontroll på økonomien, eller bader hun i forbruksgjeld? Holder hun seg i form?

Osv, osv.

Å være ufør diskvalifiserer ikke automatisk.

Anonymkode: c58f8...f99

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg selv ufør, men hadde jeg vært i jobb, så kunne jeg fint ha vært sammen med en som er ufør. Hvis det er psykisk så tror jeg nok jeg ikke hadde vært sammen med henne, men hadde hun vært ufør pga det fysiske så hadde det gått greit. Det kan fort bli utmattende med en som er psykisk syk

Anonymkode: dad3d...a3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
C8H10N4O2 skrev (42 minutter siden):

Av nysgjerrighet, hvorfor er det feil å kalle seg hjemmeværende når man har trygd?

Fordi man ikke er ærlig. Er full av energi og er supermamma og kone, holder orden på hjem og barn osv. Deltar og er engasjert på dugnader og aktiviteter osv. Gjør alt en hjemmeværende frisk person klarer men ikke en som er ufør. Det blir juks.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi man ikke er ærlig. Er full av energi og er supermamma og kone, holder orden på hjem og barn osv. Deltar og er engasjert på dugnader og aktiviteter osv. Gjør alt en hjemmeværende frisk person klarer men ikke en som er ufør. Det blir juks.

Man gir inntrykk av at familien har råd til å prioritere på denne måten med kun en lønn, mens man egentlig er uføretrygdet. Og strutter av energi 24/7 til alt annet en jobb. Det finnes dessverre mange slike.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Håper du blir ufør å ser hvordan vi har det faktisk.

Det er ikke en dans på roser,

ja vi kan ha energi i noen timer men så må vi ha hvile.

Noen får ikke sove på natten pga smerter men kjenner dem ikke om dagen.

medmenneskelig er du iallefall ikke

Anonymkode: 04ac1...201

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 19.12):

Kommer an på hvorfor hun er ufør. Hadde skygget unna ung ufør som aldri har tatt i et tak, diagnoser innen psykiatri, fibromyalgi og ME.

Men om hun f eks er en jurist eller sykepleier som har blitt ufør 20 år inn i arbeidslivet etter gjennomgått kreftsykdom så er det noe annet. Da kunne vi hatt gode samtaler og hun hadde sikkert hatt mye spennende og interessant å fortelle fra arbeidslivet sitt. Men tja, hadde blitt veldig stusselig på sikt. Jeg er veldig glad i jobben min og bruker også tid på trening og kompiser. Hadde neppe fikset ei dame med dårlig helse som bare var hjemme. 

Anonymkode: 90530...c96

Det å være ufør betyr ikke automatisk at en sitter bare hjemme. 

Jeg er utdannet sykepleier med videreutdanning og nå MÅ jeg søke ufør for jeg er utbrent for andre gang av ulike grunner.. Stress og press som har satt seg i kroppen. Greier en halv dags arbeid og så er det bare å hvile noen dager/en uke eller to.. 

Fint om en kan se at alle mennesker har verdi.. 

Anonymkode: 9b741...06e

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis man er ufør så har man så dårlig helse at man ikke klarer å være i arbeid. Ikke akkurat noen drømmepartner for meg som ønsker en aktiv livsstil og ei selvstendig dame.

Jeg er selvstendig. 

Jeg skal søke uføretrygd fordi jeg har ikke noe valg. Har masse å snakke om og masse interesser og gode venner heldigvis.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 19.12):

Kommer an på hvorfor hun er ufør. Hadde skygget unna ung ufør som aldri har tatt i et tak, diagnoser innen psykiatri, fibromyalgi og ME.

Men om hun f eks er en jurist eller sykepleier som har blitt ufør 20 år inn i arbeidslivet etter gjennomgått kreftsykdom så er det noe annet. Da kunne vi hatt gode samtaler og hun hadde sikkert hatt mye spennende og interessant å fortelle fra arbeidslivet sitt. Men tja, hadde blitt veldig stusselig på sikt. Jeg er veldig glad i jobben min og bruker også tid på trening og kompiser. Hadde neppe fikset ei dame med dårlig helse som bare var hjemme. 

Helt enig. Fibromyalgi og ME...Dette er oppkonstruerte diagnoser. Kun funnet på for å få penger fra staten.  Faen så lite sexy.....

Anonymkode: f2ef4...70b

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det å være ufør betyr ikke automatisk at en sitter bare hjemme. 

Jeg er utdannet sykepleier med videreutdanning og nå MÅ jeg søke ufør for jeg er utbrent for andre gang av ulike grunner.. Stress og press som har satt seg i kroppen. Greier en halv dags arbeid og så er det bare å hvile noen dager/en uke eller to.. 

Fint om en kan se at alle mennesker har verdi.. 

Ta fra dem trygda...Da begynner de å jobbe igjen....Veldig enkelt....Når de mister pengene fra staten så begynner de å jobbe igjen...TVERT...

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt enig. Fibromyalgi og ME...Dette er oppkonstruerte diagnoser. Kun funnet på for å få penger fra staten.  Faen så lite sexy.....

Har du sett noen med ME, tror du noen genuint har lyst til å tilbringe livet sitt liggende på et mørkt rom? 

Dumhet er usexy. 

Anonymkode: 0d45a...6ff

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Så hvem er det som kan kalle seg hjemmeværende uten at det er juks tenker du?

Jeg prøver bare å forstå tankegangen din.

AnonymBruker
Skrevet
C8H10N4O2 skrev (2 timer siden):

De som fint kan jobbe men heller ønsker å være hjemmeværende med barn. Det er mange av de.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
C8H10N4O2 skrev (2 timer siden):

De som faktisk er hjemmeværende, kanskje? 

Anonymkode: 0be46...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du sett noen med ME, tror du noen genuint har lyst til å tilbringe livet sitt liggende på et mørkt rom? 

Dumhet er usexy. 

Anonymkode: 0d45a...6ff

Jeg kjenner to med ME. Ingen av de passer med beskrivelsen "liggende på mørkt rom". 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det ble vel ikke sagt at man greier alt en frisk person greier hjemme, men ikke en som er ufør. Ordet hjemmeværende, som i at man er hjemmeværende (ettersom man ikke er i jobb). Ikke noe juks. Forresten så er det NAV og diverse leger som har tatt vurderingen om noen kan regnes for ufør og i hvor sterk grad, så syns det er rart at andre folk skal mene så mye om noe er juks eller ikke...

Anonymkode: 32ce8...7c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta fra dem trygda...Da begynner de å jobbe igjen....Veldig enkelt....Når de mister pengene fra staten så begynner de å jobbe igjen...TVERT...

Det er nå hvertfall ganske enkel tankegang at man automatisk blir frisk av å ikke ha penger... 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner to med ME. Ingen av de passer med beskrivelsen "liggende på mørkt rom". 

Det er vel forskjellige grader av sykdommen, som med andre sykdommer vel? Det fins en mellomting mellom å være i full aktivitet og å ligge på et mørkt rom 24 /7

• Nyttig 1
Skrevet

Ekstremt rart at denne kommentaren får to pokaler. Spørsmål: Vil du bli sammen med en dame som er ufør? Svar: Ta fra dem trygda … Så vi skal avvikle velferdssystemet da alle er arbeidsføre uansett lidelse? Og hæ?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...