Gå til innhold

Kunne dere menn i jobb blitt sammen med en ufør dame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det er masse tråder om en kvinne i jobb kunne vært i forhold med en ufør mann tenker jeg å spørre motsatt.

Kunne dere menn i jobb vært sammen med en ufør dame?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hun har ingenting å tilføre mitt liv annet enn kjedelige samtaler. 

Anonymkode: 2a26e...2e1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er morsom på grunn av jobben din?

Anonymkode: 0d45a...6ff

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Ja.

Hadde jeg likt dama spiller det ikke noen rolle for meg om ho er advokat, trygda eller var kassadame. Hadde nok kanskje foretrukket kassadame over advokat, butikkansatte har nok fastere arbeidstider. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde hun sett slik ut, tror jeg ikke det hadde betydd noe om hun var ufør.

barbara-palvin-wellness-routine-102623-2-ba3bb95b05ec44a7ae998f24914ac87d.thumb.jpg.370bcea918906dd5722b69e6d3f6cf2d.jpg

Anonymkode: 840c7...2b0

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei takk, damer er jo så kravstore nå til dags at hun får faen meg hjelpe til økonomisk også

Anonymkode: ae9f5...7e8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvorfor hun er ufør. Hadde skygget unna ung ufør som aldri har tatt i et tak, diagnoser innen psykiatri, fibromyalgi og ME.

Men om hun f eks er en jurist eller sykepleier som har blitt ufør 20 år inn i arbeidslivet etter gjennomgått kreftsykdom så er det noe annet. Da kunne vi hatt gode samtaler og hun hadde sikkert hatt mye spennende og interessant å fortelle fra arbeidslivet sitt. Men tja, hadde blitt veldig stusselig på sikt. Jeg er veldig glad i jobben min og bruker også tid på trening og kompiser. Hadde neppe fikset ei dame med dårlig helse som bare var hjemme. 

Anonymkode: 90530...c96

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er morsom på grunn av jobben din?

Det er ut i fra min erfaring med de kompisene mine som har ufør samboer. Desto mindre utdannelse og erfaring de har fra arbeidslivet desto mindre har de å tilføre av interessante samtaler i hverdagen.. 

En av de tingene jeg verdsetter med å være i et forhold er å være støttespiller for samboeren min. Det at hun kan ventilere seg om sine arbeidskollegaer som har utført dårlig arbeid, eller andre utfordringer på jobb er en vesentlig del av hverdagen vår. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

barbara-palvin-wellness-routine-102623-2-ba3bb95b05ec44a7ae998f24914ac87d.thumb.jpg.370bcea918906dd5722b69e6d3f6cf2d.jpg

Bryr meg ingenting.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du klar over hvor mye penger som kreves for å se slik ut? Kjemiske peelinger, rikelig med fillers i leppene, profesjonell øyenbrynspleie, tannbleking, frisørstriping av håret, og falske øyenvipper ++. Det krever langt mer enn ei uføretrygd for å opprettholdedet der, for å si det slik 😅

• Liker 9
  • Nyttig 9
Gjest Blåmonster
Skrevet

Nei, men forlater ikke en som blir det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ut i fra min erfaring med de kompisene mine som har ufør samboer. Desto mindre utdannelse og erfaring de har fra arbeidslivet desto mindre har de å tilføre av interessante samtaler i hverdagen.. 

En av de tingene jeg verdsetter med å være i et forhold er å være støttespiller for samboeren min. Det at hun kan ventilere seg om sine arbeidskollegaer som har utført dårlig arbeid, eller andre utfordringer på jobb er en vesentlig del av hverdagen vår. 

Det er forståelig. Men jeg syns personlig ikke det morsomte i livet er å bare ventilere. Det er jo ikke akkurat noe som gjør dagen skikkelig god, bare overlevbar.

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn her på Kg liker å si at de ikke bryr seg om yrket til kvinnen eller hva hun tjener. 🤔 Men stemmer det for flest menn? Ikke etter min oppfatning og erfaring. 

En annen ting jeg har tenkt er at, om man er kvinne og har lite ressurser (stemmer ikke for alle uføre med det sagt) og ser etter en mann, så må man trø forsiktig. Noen menn ser etter en dame med lite ressurser bare fordi hun er lett å styre, bruke og manipulere. Vedder på at de mest farlige mennene ønsker en sånn dame. Så pass på. 

Anonymkode: aadfd...316

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun var ikke noe attraktiv.

Anonymkode: b77fd...cbf

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 9ab8b...910

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det at hun kan ventilere seg om sine arbeidskollegaer som har utført dårlig arbeid, eller andre utfordringer på jobb er en vesentlig del av hverdagen vår. 

Hva i alle dager? Hadde aldri ønsket en mann som kommer hjem for å klage og sutre. Og forventer det tilbake..lær deg å regulere deg selv. Ikke bruk dama di til det. 

Anonymkode: aadfd...316

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det kunne jeg absolutt. 

Ikke viktig for meg at hun tjener mye penger, jeg har god kontroll på økonomien og vi kunne levd fint uansett. Det er viktig for meg at den økonomiske situasjonen hennes er stabil/forutsigbar (både med og uten meg i bildet), og med uføretrygd inn hver måned er den jo det. Også hvis summen ikke er det helt store. 

Det er heller ikke viktig for meg at hun har en jobb det skjer masse i eller med høy prestisje eller noe sånt. Det gir jeg helt bengen i, så lenge hun er ganske happy med hverdagen selv.

Så er det klart at det alltids er en helseårsak til uføretrygd, og den kan jo gjøre det mindre aktuelt at vi finner sammen. Jeg kan fint date en som har litt begrenset fysisk aksjonsradius, for eksempel, det har jeg forsåvidt gjort også. Samtidig er jeg veldig glad i å reise, også langt, og om jeg visste at det ville bli veldig vanskelig pga. helsen hadde jeg neppe siktet mot å dele livet med henne. Men da skyldes det jo andre ting enn at hun er ufør.

Anonymkode: 0f762...c60

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja. Tåpelig spørsmål. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kommer an på hvorfor hun er ufør. Hadde skygget unna ung ufør som aldri har tatt i et tak, diagnoser innen psykiatri, fibromyalgi og ME.

Men om hun f eks er en jurist eller sykepleier som har blitt ufør 20 år inn i arbeidslivet etter gjennomgått kreftsykdom så er det noe annet. Da kunne vi hatt gode samtaler og hun hadde sikkert hatt mye spennende og interessant å fortelle fra arbeidslivet sitt. Men tja, hadde blitt veldig stusselig på sikt. Jeg er veldig glad i jobben min og bruker også tid på trening og kompiser. Hadde neppe fikset ei dame med dårlig helse som bare var hjemme. 

Fibromyalgi eller me, hva er problemet? 

Jeg er hjemmeværende pga diagnosen og kjenner dette utsagnet provoserer meg. Hvordan vil en som er ufør pga denne diagnosen utgjøre forskjell ift en som er i full jobb? Er ikke kjemi og tiltrekning det viktigste? 

Anonymkode: 3329d...386

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei takk, damer er jo så kravstore stil dags at hun får faen meg hjelpe til økonomisk også

Anonymkode: ae9f5...7e8

Så jeg som er ufør pga kronisk nyresykdom siden barndommen ikke ville vært noe for deg?

Eier hus, bil har ikke lån, har råd å reise når det måtte passe..

Interessant

Anonymkode: 04ac1...201

• Liker 7
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...